2015-02-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Konsten sitter i betraktarens öga. Om satir i en överhängande dels ögon ser ut som rasism, blir budskapet rasism. Menar visst kan man rita en bild på en man som våldtar en höna om man önskar. Om man därefter påstår att det har med yttrandefrihet och tryckfrihet, när man sedan sprider bilden, får man räkna med att en del kommer kalla det för tidelag, det bilden föreställer.

Om man ritar och sprider bilden för att påpeka missförhållanden i ett samhälle med individer, som våldtar hönor, så har spridandet ett befogat syfte.
Citera
2015-02-11, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
All heder till dagens offer för Aftonbladets IVL-trakasserier. Ingen avbön och inget jävla skitsnack om ånger och "jobbig period i mitt liv".

Stå på dig!

Karin Hermansson kommenterar i reportaget att han "bara borde stänga av radion". Frågan är varför svenska folket skall acceptera att lesbiska vänsterextremister tillåts basunera ut sina åsikter öppet i vår statliga radio och på TV. Nån måtta får det vara.
Aftonbladet har verkligen gjort en stor insats i sökandet efter olika sjuka samhällsförstörare

Undrar vilket psykfall dom kommer dra fram från sitt lilla hål nästa gång?

Jag tror deras läsarsiffror ökat många gånger och hoppas på att snart få se andra härifrån på rörlig bild se va det är för några figurer mer som sitter här och pruttar
Citera
2015-02-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
All heder till dagens offer för Aftonbladets IVL-trakasserier. Ingen avbön och inget jävla skitsnack om ånger och "jobbig period i mitt liv".

Stå på dig!

Karin Hermansson kommenterar i reportaget att han "bara borde stänga av radion". Frågan är varför svenska folket skall acceptera att lesbiska vänsterextremister tillåts basunera ut sina åsikter öppet i vår statliga radio och på TV. Nån måtta får det vara.
Med hennes eget resonemang så skulle väl hon kunna sluta läsa på internet?
Citera
2015-02-11, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
du tycks inte forsta att Islam ar en politisk rorelse som skall ta over hela varlden. De som konverterar ifran Islam doms till DODEN.

Muslimska kvinnor far inte gifta sej med "icke-muslimer" Muslimsk man far gifta sej med "icke-muslimer" som sen anses vara muslimer.

Islam praktiserar kvinnlig omskarelse, i varsta fall "faraonisk" = clitoris+inre+yttre blygdlappar skars bort. Sen sys det igen.

I "basta fall" (sic) skars bara clitoris bort = organet for kvinnlig njutning.
Enligt Iransk lagstiftning ar giftermal med 9-ariga flickor ok
Givetvis likasa for IS-anhangare.

enligt Koranen skall man ha piskor pa vaggarna. De skall anvandas pa hustrun/hustruarna inte bara nar de gort fel - utan nar de kan tankas VILJA gora fel.

Islam har Sharia-lagar. Manskor "stenas till dods 2015...Armar huggs av. tungor skars av...

JA JAG VILL GE DIG RATT I ATT INVANDRARE o "INVANDRARE" ar olika.

De som verkar for att pa lang sikt omvanda oss till Islam eller DODA OSS...

Ja, dom vill jag inte ska komma till SVERIGE!

Vad Islam är för något kan diskuteras i evigheter och det var inte tanken med att jag besvarade ditt inlägg utan faktumet att ni skiljer på invandrare och invandrare. Du påstod att "SD gynnar invandrare" och då besvaraade jag med att det inte är en sanning då ni skiljer på invandrare och invandrare som du så tydligt skriver. Hänger du med i resonemanget?

Med andra ord. SDs politik gynnar....tja, det som SD står för, nämligen den gemensamma nämnaren för många av anhängarna: kvinnohat (något som muslimer anklags för), hat mot muslimer/islam men du pekar tydligt på MENA (eftersom vi har många kosovoalbaner/bosnier i landet som är muslimer, men dessa nämns inte), vilket jag hela tiden har misstänkt. Ni gillar helt enkelt inte folk från Mellanöstern och "muslim" är egentligen ett kodord för folk från Mellanöstern. Sen att en och annan iranier, syrian eller polack utnyttjas (i ordet "invandrare"s namn) utnyttjas är annan femma.

Ni förstår inte att det faktiskt finns folk som ser igenom dessa saker?
Citera
2015-02-11, 16:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Forumet har regler, vi har en polis, andra länder har en polis. Det är inte någon lynchmobbs uppgift. Du kan dra åt helvete!

Bra att du tog upp det. Jag funderade på det igår, det måste ju vara polisens uppgift att hantera olagligheter på internet, inte medias roll. Förmodligen har polisen inga resurser, mycket energi går förmodligen åt för att ta emot och bearbeta alla anmälningar som befolkningen gör mot varandra, hot, kränkningar, hat, lite mer hat och en gnutta spott och spe.

Tänk er själva att som polis skriva en anmälan om att någon har kallat någon för jävla bitterfitta, tacka fan för att de inte pallar med att sitta och syna Flashback efter mer sånt trams. Polisen vill såklart jaga riktiga gangsters, och det tycker jag att de ska göra, jag är mer rädd för banditer än för någon som kallar mig ett ruttet kukhuvud.
Citera
2015-02-11, 16:14
Medlem
Nånting får mig att tvivla på att dem har tillgång till flashbacks konton...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20276401.ab
Forumet har extremt paranoida antisemiter som startar hundratals trådar, det finns skämttrådar om mördade barn och dem pekar ut en snubbe som mordhotat Kakan Hermansson. Dem har verkligen prioriterat väl .
Citera
2015-02-11, 16:15
Medlem
Mosbulles avatar
Aftonbladet gjorde en rejäl volta när de tog Kakan H-manson som exempel! :-D
Hon har ju åsikter värdiga en fångvaktare i Gulag och att folk i allmänhet är jävligt bannade och upprörda på det fattar inte MSM.
Citera
2015-02-11, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Controllern
Kan verkligen inte förstå hur man kan skriva så sjuka saker om tex en krönikör som man inte gillar - men det är väl också det som skiljer 99 % av befolkningen från de som nu riskerar att outas.

Vi är också många som inte förstår hur en person som öppet hånar poliser som sörjer de avrättade poliserna Olle Borén och Robert Karlström samt kallar män för utvecklingsstörda kan arbetat för public service. Detta är inte motsägelse till det du skriver, utan för att sätta det i sitt sammanhang.

Eg. skiter jag fullständigt i "skogshuggaren" och Kakan men Aftonbladets ohederliga sätt att bedriva verksamhet och nyheternas låga kvalité gör att folk flyr tidningen. Aftonbladet med Jan Helin vid ratten styr skutan rätt in i Bermuda triangeln och kvar kommer inte mer än ett skeppsvrak vara.
Senast redigerad av MendelMu 2015-02-11 kl. 16:21.
Citera
2015-02-11, 16:16
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Aftonbladet har verkligen gjort en stor insats i sökandet efter olika sjuka samhällsförstörare

Jag tror deras läsarsiffror ökat många gånger och hoppas på att snart få se andra härifrån på rörlig bild se va det är för några figurer mer som sitter här och pruttar

Ja det kan man fråga sig. I mina ögon hade det varit skillnad om det framgick att han misskött sitt arbete pga sina åsikter, men så verkar ju enligt artikeln inte vara fallet. Förstår inte poängen i att rota fram hans identitet, än mindre söka upp och trakassera med kameror och trams.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra att du tog upp det. Jag funderade på det igår, det måste ju vara polisens uppgift att hantera olagligheter på internet, inte medias roll. Förmodligen har polisen inga resurser, mycket energi går förmodligen åt för att ta emot och bearbeta alla anmälningar som befolkningen gör mot varandra, hot, kränkningar, hat, lite mer hat och en gnutta spott och spe.

Tänk er själva att som polis skriva en anmälan om att någon har kallat någon för jävla bitterfitta, tacka fan för att de inte pallar med att sitta och syna Flashback efter mer sånt trams. Polisen vill såklart jaga riktiga gangsters, och det tycker jag att de ska göra, jag är mer rädd för banditer än för någon som kallar mig ett ruttet kukhuvud.

Det är sannerligen inte medias roll att hänga ut helt vanliga människor för deras åsikter, även om man inte håller med om dem. Skillnad som sagt om han gjort någon avsiktlig skada i sitt jobb, eller försökt sprida rashat. Nu uttryckte han i frustration problem han haft på jobbet.. Håller inte med hans språkbruk eller sentiment, men han har all rätt att uttrycka dem.
Citera
2015-02-11, 16:17
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.journalisten.se/nyheter/helin-darfor-ar-granskningen-nodvandig

"Helin: Därför är granskningen nödvändig

11 februari, 2015

Aftonbladets publisher Jan Helin menar i en intervju med Journalisten att Flashback har ett naivt resonemang kring yttrandefrihet: "Det finns inget värde i att begå brott som förtal, olaga hot och hets mot folkgrupp och försöka gömma sig bakom yttrandefriheten." "

http://www.medievarlden.se/nyheter/2015/02/nytt-avsnitt-av-mediepodden-atladottir-bjurwald

"11 februari, 2015 - 10:10

Nytt avsnitt av Atladottir & Bjurwald

Nu finns andra avsnittet av mediepodden Atladottir och Bjurwald ute: "Flashbacksmockan".

Ur innehållet: "Aftonbladets Flashbackgranskning visar bland annat hur en läkare skriver grovt rasistiskt om sina patienter, en SD-politiker som kallar professor Jerzy Sarnecki för ”judesvin”, och en MP-politiker som i sin yrkesroll tar avstånd mot rasism men på Flashback sprider rasistiskt hat. På Aftonbladets Facebook rasar läsare mot publiceringen, och i branschen verkar den vara en vattendelare."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin

Både Expressen och Aftonbladet går neråt med snabba steg enligt statistiken, sluta svamla ur tomma intet.
Citera
Medlem
optimus5s avatar
Vi har yttrandefrihet men tycker att de ska ta bort anonymiteten. Använd eran yttrandefrihet på era Facebooks, på stan osv så får vi se hur bra liv ni kommer ha efter det, lycka till med jobb osv.

Att gömma sig bakom olika aliases och sprida hat, lögner och skapa oreda i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in