2015-02-11, 12:04
Medlem
8711s avatar
Kakan är larvig som går ut i media, kolla hur hon ständigt uttrycker sig om folk som inte är som henne eller inte delar hennes åsikter. Det är hets, fula ord, larviga symboler och skit om vartannat. Att hon står och lipar är ju larvigt.

Vad har kakan skrivit om män.
Vad har kakan gillat för inlägg om vita/nationalister/Sverigedemokrater och annat.

Hyckleri.
Senast redigerad av 8711 2015-02-11 kl. 12:07.
Citera
2015-02-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Citat:
Ursprungligen postat av Harklank
Det är självklart en del av yttrandefriheten att hota folk, sprida lögner och mobba andra. Det är därför det i svenska grundlagen står att yttrandefriheten får begränsas i den mån det är nödvändigt etc. Alltså; om det inte vore t.ex. hot och lögnspridande som menades som det som är OK att begränsa - då hade man ej formulerat det så. Alltså menar man även i svensk grundlag att det är en del av yttrandefriheten - om än förbjudna p.ga. allmänna intressen. Så hela ditt inlägg är felaktigt. Snyggt jobbat.
Fel.

Läsanvisningar till dig så du kan bli mer bildad;
Regeringsformen (RF) 2 kap. 1 § p. 1
RF 2 kap. 20, 21, 23 §§.
En annan grej du kan sätta dig in i innan du snackar skit är RF 2 kap. 19 § och därmed gå in och läsa om Europakonventionens mänskliga rättigheter om yttrandefrihet.

Bara för att yttrandet är förbjudet kan man alltså inte som du säger mena att det inte är en del av yttrandefriheten. De förbjudna yttrandena är snarare inskränkningar på yttrandefriheten som enligt dagens politiker är nödvändig och "bra". Det handlar alltså inte som du påstod om att det inte ÄR yttrandefrihet. Snarare att det är förbjudna yttranden. I SVERIGE. Det finns länder som har betydligt mer yttrandefrihet än vad vi har. I Sverige har vi också stark yttrandefrihet, men som står i 2:20,21,23 RF så får den begränsas. Och som jag redan sagt tyder ju det på att vissa uttalanden får hindras för att de just det - omfattas av yttrandefriheten annars. Alltså ÄR hat, hot, kränkningar en del av yttrandefriheten - om det inte vore så att det vore olagligt genom INSKRÄNKNINGAR i yttrandefriheten.
Citera
2015-02-11, 12:05
Medlem
dabros avatar
Äntligen får trollen och hatarna det de förtjänar. Kan du inte stå för din åsikt öga för öga så ska du inte skriva den, oavsett åsikt ( höger eller vänster. )
Citera
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men vad tror ni om dessa som säger att anomymiteten på nätet kommer att försvinna?
Vad tycker ni själva? Jag tycker själv det faktiskt är lite obehagligt att alla kan skrapa fram alla personuppgifter om alla,
samtidigt så är det värt mycket det här att det är högt i tak.

Och det är faktiskt inte ett forum endast för rasister. Många, kända och ickekända, journalister (jarå, även på Aftonbladet) och ickejournalister, politiker och ickepolitiker åtnjuter detta med att man kan ventilera tankar lite mer fritt.

Är inte My Vingren en hycklare i hennes jobb som åsiktskopral på RG? Hon vill ha högt i tak säger du, men samtidigt sätter hon taket genom att registrera personer med åsikter hon hatar.

Anonymiteten är hotad av politiker ja. Aftonbladet hjälper till med att förstora upp det hela. Oisin nämner senast idag att Flashback kanske borde ha en ansvarig utgivare, med allt förödande skit som det innebär (akta taket!). Han låtsas vara "rädd" att politikerna inskränker yttrandefriheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att nå fram till den som han utsatt kanske.
Men han visste ju att hon läste tråden...
Citera
2015-02-11, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
En institution som polisen är inte en folkgrupp.

Nja...alltså, vi är ju vid ett vägskäl, där "all bets are off". Så definitionen på vad som är en "folkgrupp" är såklart också öppet för diskussion. Begreppet är skapat med ett syfte, och det syftet måste såklart ifrågasättas.

Men visst, enligt den rådande definitionen på "folkgrupp" så har du rätt.
Citera
2015-02-11, 12:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Så om jag då skriver "Jag anser att alla muslimer knullar åsnor" för att ta ditt exempel, så är det alltså helt okay att skriva så, då det är min åsikt?
Är inte det lite hårklyveri och spel för galleriet om man tycker att det ena är okay att säga men inte det andra, när det är två ord som skiljer.
Ja, beroende på i vilket sammanhang det uttrycks så kan det vara okej.
Säger du det i närvaro av muslimer som ett hån mot dem - är det inte okej.

Ett påstående - där du tillskriver gruppen negativa egenskaper som fakta är dock inte okej någonstans annat än i helt privata konversationer där ingen annan kan höra dig.
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dabro
Äntligen får trollen och hatarna det de förtjänar. Kan du inte stå för din åsikt öga för öga så ska du inte skriva den, oavsett åsikt ( höger eller vänster. )

Fint.
Då kan ju du börja med att lämna ut vem du är. För inte är du väl en hycklare? Jag kanske anser att någonting som du har yttrar är "kränkande" och vill ställa dig till svars för det.
Se så, upp med namn och adress nu. Och du kan till och med få PM'a det till mig om du inte vill slaska upp det över hela Flashback.

Eller är det helt enkelt så att du är en sån där jävel som bara värnar om anonymiteten när det drabbar folk som är som dig?
Men skiter i den när det är något som drabbar nån som inte tycker som du?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Men han visste ju att hon läste tråden...
Nej, det visste han inte givetvis, eftersom hon inte haft kontakt med honom.

Om Sannah läser detta så ber jag dig väldigt mycket om ursäkt.
(FB) Bolibompas nya programledare Sannah Salameh skrämmer barnen med sitt tryne.
Citera
2015-02-11, 12:08
Medlem
hashflashs avatar
Citat:

Hej bibelfanatiker. Det slår dig aldrig att åsikten kan ha värde att förbli anonym? Att informationen eller meddelandet i sig är större än dess avsändare?

I ett moget samhälle där klimatet är öppet och där åsikter (motbjudande eller ej) respekteras. I ett sådant samhälle behövs inte samma grad av anonymitet. Men i ett samhälle med åsiktskapillär är denna ventil helt nödvändig.
Senast redigerad av hashflash 2015-02-11 kl. 12:12.
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, beroende på i vilket sammanhang det uttrycks så kan det vara okej.
Säger du det i närvaro av muslimer som ett hån mot dem - är det inte okej.

Ett påstående - där du tillskriver gruppen negativa egenskaper som fakta är dock inte okej någonstans annat än i helt privata konversationer där ingen annan kan höra dig.

Men andra ord är det alltså okay att skriva det över hela flashback?
Eftersom jag inte har en enda muslim i min närvaro här hemma. Att någon sen väljer att hoppa runt på ett forum kan ju inte jag kontrollera, eller hur?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:

Så du är för ett censursystem där staten kan gå hur långt den vill i sina repressalier mot befolkningen.

Då vet vi. Du hör hemma i Nordkorea.

I länder där man fängslas för åsikts och tankebrott, även i Sverige, är det svårt att kunna stå för vad man tycker om det kan innebära långa straff eller döden utan att någon person ens skadats av min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in