2015-02-11, 11:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Du menar att samma regim som låter henne arbeta inom regimmedia skulle åtala henne för det hon redan får betalt för? Tror du själv på det?
Ja, givet att hon skriver offentligt så skulle det vara svårt att bortse från brott ...

Citat:
Det är bara att läsa dikten jag länkade till nyss där hon lovade att hon och alla andra feminister kommer att lemlästa könsorganen på alla män som de kommer på med att konsumera porr. Personen som avhandlades i dagens Aftonbladet skrev däremot ett humoristiskt inlägg om vad han kan fantisera om på jobbet, vilket rimligtvis inte alls är något hot.
Vilken man kände sig hotad av det menar du?

Jag har inte sett någon som hängts ut med några humoristiska dagdrömmar .. du får gärna länka.
Citera
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det där ju kärnan i gnället - det finns inga mordhot att visa - utan för att komma åt Kakan så får man gå på tomma påståenden då... ?
Och då har man inget att komma med.
Nej, och därför kommer det aldrig ske heller.
Citera
Medlem
Citat:
Det där ju kärnan i gnället - det finns inga mordhot att visa - utan för att komma åt Kakan så får man gå på tomma påståenden då... ?
Och då har man inget att komma med.

Det behövs inga mordhot. det räcker med en nedsättande kommentar om en offentlig person.
Citera
2015-02-11, 11:43
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Ja, man begränsar yttrandefriheten?

Precis vad jag säger - yttrandefriheten innebär inte att man får hota, mobba eller sprida rena lögner.
Det finns begränsningar - för att det är inte meningen att man ska kunna gömma sina vidriga beteenden bakom denna viktiga princip

Nej, yttrandefrihet innebär att man får säga precis vad man vill.

Begränsningarna i yttrandefriheten är vad som gör det icke tillåtet. Alltså har man begränsat yttrandefriheten för att passa den efter någon sorts påhittad moral.
Yttrandefrihet innebär alltså att allt det som aftonbladet tar upp nu är inom ramarna för det. Annars hade man inte behövt ha dessa begränsningar.
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Och så var det helt plötsligt jättesynd om polishataren Kakan Hermansson. Aftonbladet tar verkligen allt de har och bara kastar det fram. Allt för att kräva fler censurlagar. Nu har Peter Eriksson (MP) lovat att han tänker arbeta i EU för att se till att ännu hårdare censurlagar kommer från Bryssel.

Väldigt förutsägbart det som Jan Helin nu håller på med.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Nej, hon jagar och trakasserar inte enskilda därför finns inget att väcka åtal för.

Herregud, hur blåögd får man vara? Hon med all bemärkelse trakassera hejvilt. Hennes åsikter passar inte på den arbetsplats hon jobbar. Statlig media ska anses vara objektiv i sitt arbete och det är inte hon.
Citera
2015-02-11, 11:44
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Till Journalister och det som kallas "Researchgruppen":

Det är väldigt enkelt ifall Ni oroar Er för vad vissa på Flashback skriver: Läs inte icke politiskt korrekta inlägg då? Lär Er ignorera de som skriver hat utan belägg. Varför ska Ni försöka hindra oss andra från att göra samma val? Det är åsiktsfrihet och yttrandefrihetens konsekvens att just alla andra skall få välja vad de vill läsa.

Sluta försöka bestämma vad vi ska tycka och tänka.

Problemet är ju att Flashbacks uthängningar leder till att saker händer i verkligheten.

Barn hängs ut och skadas
Personer blir anklagade för pedofili fast än de inte ens var i närheten när barnet blev antastat..

Ohh kolla den här tjocka araben som hatar vita barn. Ring henne på 0777 77777
Citera
2015-02-11, 11:45
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Nej, det gör inte det för åtal.
Fast nu handlar det egentligen inte om att eventuella olagligheter begåtts. Då anmäler man till polisen. Aftonbladets granskning kan ju i vissa fall vara förtal.
Citera
Bannlyst
Citat:
Vilken man kände sig hotad av det menar du?

Jag har inte sett någon som hängts ut med några humoristiska dagdrömmar .. du får gärna länka.

Jag kände mig hotad.

Det som du tycker är humoristiskt kanske inte är lika roligt för oss som känner oss hotade?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Herregud, hur blåögd får man vara? Hon med all bemärkelse trakassera hejvilt. Hennes åsikter passar inte på den arbetsplats hon jobbar. Statlig media ska anses vara objektiv i sitt arbete och det är inte hon.
Uppenbarligen så tycker arbetsplatsen att de är gångbara eftersom hon tydligen arbetar där...

Vem har hon trakasserat menar du?

Ge mig exempel och namn så skall jag tipsa vederbörande om hur denne kan agera mot trakasserierna.
Citera
2015-02-11, 11:46
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Vilken privatperson hänger han ut?

Jag har inte sett en enda.

De kanske är lite lustiga och ibland visar tillräckligt med information för att man med lite vilja och ansträngning kan lista ut personens verkliga identitet.
Något som rätt många flashbackanvändare är bra på / sysslat med tidigare i många många trådar.

Vet inte om det är medvetet från aftonbladets sida, men det vore ju onkeligen ett ironiskt grepp av dem.
Citera
2015-02-11, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Att ha rätten att uttrycka sig fritt står över människors eventuella känsla av obehag, ja.

Och att skriva illa om någon är inte samma sak som att gå fram och sprätta upp någon eller att ställa sig utanför deras dörr och pissa in i brevlådan.

Och anser DU att Charlie Hebdo hade rätt att använda sin satir?
Miljoner, om inte miljarder människor kränktes av deras satir, både den muslimska och den judiska.
Anser du att DOM har rätt att göra det, på sättet som dom gör det, så har även du eller jag rätt att göra det. Punkt slut.
Med samma kategoriska och komprimisslösa retorik måste du ju försvara journalistens rätt att kränka skogahuggaren. Eller gäller din yttrandefrihet bara för de som är anonyma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in