2015-02-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckHagel
Anonym flashbackare som postar för första gången, tack vare AB.

I början av Januari påpekar Aftonbladet följande: "Hedra offren för attacken i Paris och stöd yttrandefriheten – gör din egen Je Suis Charlie-teckning"
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20131738.ab

Hänger en månad senare ut folk som åberopar densamma.
Yttrandefrihet är inte samma sak som ensidigt hat. Känns som om många här på FB inte förstått det.
Citera
2015-02-11, 11:17
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemcepe
För vem kommer någonsin att vilja anställa personen som blev outad i sveriges största tidning som en mobbare av högsta rang, som inte ens ursäktar sig när tillfälle ges?
Jag skulle absolut göra det. Tycker att det är viktigare att säga sanningen oavsett vad den kan vara.
Citera
2015-02-11, 11:18
Bannlyst
Outar Aftonbladet nya personer varje dygn? Hur länge? Någon som vet?
Citera
2015-02-11, 11:19
Avslutad
Mönstret hittills och i dessa "uthängningarna" är att det handlar om svenska, vita, män.
Mönster, eller kanske bara en slump? Eller för tidigt för att kunna draga någon slags slutsats alls och kring dessa "uthängningarna"?
Vad tror ni andra?
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Yttrandefrihet är inte samma sak som ensidigt hat. Känns som om många här på FB inte förstått det.
Yttrandefrihet kan vara samma sak som ensidigt hat, om det uttrycks av en person som blint hatar. Även sådana ska få uttala sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckHagel
Anonym flashbackare som postar för första gången, tack vare AB.

I början av Januari påpekar Aftonbladet följande: "Hedra offren för attacken i Paris och stöd yttrandefriheten – gör din egen Je Suis Charlie-teckning"
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20131738.ab

Hänger en månad senare ut folk som åberopar densamma.

Varför anonymitet? Samma anledning till att jag antar att man inte visade upp folks Je suis Charlie teckningar med namn och adress.

Kan vi nu börja avslöja journalistiska källor med namn och adress av samma anledning?

Om Aftonbladet ser dessa anonyma flashbackare som ett hot för opinionsbildning kan man ju undra hur Sveriges största tidning misslyckats med sin egen opinionsbildning? Försöker de göra av sig med konkurrensen?

Väldigt unik kommentar...

Nu är det ju viss skillnad på yttrandefrihet och rena mordhot och lögner.
Om du inte ens har det lilla förståndet att kunna skilja på dessa kanske du skulle ta och hålla käft
Citera
2015-02-11, 11:20
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag skulle absolut göra det. Tycker att det är viktigare att säga sanningen oavsett vad den kan vara.

Tyvärr så är det få som skulle göra det, eftersom alla är så fruktansvärt rädda om sitt egna skinn och endast bryr sig om hur de själva framträder sig för allmänheten.

Men, ja, jag skulle också göra som du, viktigast egenskapen är att vara ärlig och säga vad man tycker.
Citera
2015-02-11, 11:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Här har vi ju en av psykopaterna...

Hur menar du att ett harmlöst skämtsamt inlägg om vad en person fantiserar om på jobbet skulle vara "ensidigt hat" mot Kakan, när hon själv har både sagt och skrivit hundratals gånger betydligt värre saker när hon spyr ut hot, hat och förolämpningar mot män, vita, poliser o.s.v.? Speciellt som Flashback forum knappast kännetecknas av envägskommunikation, vilket rimligtvis däremot regimradio gör när Kakan sprider sitt hat oemotsagd?
Senast redigerad av Europe 2015-02-11 kl. 11:23.
Citera
Medlem
gulaLejonets avatar
hur länge ska detta reportage pågå? hela veckan?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Outar Aftonbladet nya personer varje dygn? Hur länge? Någon som vet?
De har inte outat någon i dagens tidning. Personerna är anonyma.
Den ena H.E.L. har nog dessutom sannolikt själv kontaktat tidningen - inte tvärtom - givet att han uppriktigt verkar ångra sig och vilja ha sin ursäkt framförd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kan säga att jag inte kunde riktigt tänka på vad jag svarade dem, och anledningen till att jag hela tiden höll i katten, var för att lugna mig själv - egentligen enda jag hade i huvudet under intervjun var att INTE gå apeshit på journalistkräket inför kameran... Och på så vis bekräfta folks bild om flashbackare...

Men jag fattar inte, om du nu står för allt du säger och lutar dig tillbaka på yttrandefriheten, varför var då ditt ansikte blurrat? Var det AF som gjorde det utan ditt samtycke eller bad du om det för att få vara anonym? Din röst är ju förvrängd dessutom. Jag tyckte du var skitsnygg på din avatar, men ditt beteende mot Kakan Hermansson förstörde det. Just sayin.
Citera
2015-02-11, 11:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Mönstret hittills och i dessa "uthängningarna" är att det handlar om svenska, vita, män?
Mönster, eller bara en slump? Eller för tidigt för att kunna draga någon slags slutsats alls och kring dessa "uthängningarna"?
Vad tror ni andra?
Knappast någon slump. När får vi se uthängning av manshatande "Feminister" eller svenskhatande muslimer som det finns några av här.Även om dom i 9 av 10 fall mest trollar så...
Kan man inte köra med det om Aschberg knackar på dörren? -Jag bara trollade! och så gör man så här:

http://vignette3.wikia.nocookie.net/russianpastafortherussians/images/c/c2/Trollface_17-403125921.jpg/revision/latest?cb=20130907222819
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in