Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Övertolka inte allt som sägs och skrivs, vissa är värre än hysteriska kärringar tycker jag. Att uttrycka en vilja är inte samma sak som att verkligen ska göra. Invektiv haglar, de misstolkas och allt blir ogreppbart. Jag tycker att folk i allmänhet borde sansa sig. I övrigt väntar jag på en fullständig lista från Aftonbladet som innehåller alla invektiv som är tillåtna att använda.
Vågar jag ens säga att Aftonbladet är ruskigt elaka som försätter människor i livsfara, på riktigt. Jag tycker att Helin är en häst, för råtta vågar jag inte kalla honom.
Nej absolut, men man måste samtidigt använda den grå massan man har i huvudet när man kastar ur sig saker då allt som skrivs i text kan tolkas som att man är hundra procent seriös även om det var menat att läsas i en sarkastisk ton.
Jag tycker det börjar bli tjatigt men folk måste lära sig att när man skriver saker så kan folk ta det seriöst oavsett hur oseriöst det var menat att vara samtidigt som saker som skrivs på nätet kommer att ligga kvar så länge som du eller någon annan tillåter det och det kommer nästan alltid att kunna kopplas till dig.
Titta bara på all hämnd porr som cirkulerar på nätet eller folk som har fått sparken från sitt jobb för vad de har sagt på twitter eller facebook både här i lilla Sverige och i USA, när man väl säger något som kan tolkas som direkt skadligt mot någon annan och som kan riskeras att spåras till en själv så måste man vara bered på konsekvenserna som kommer därefter.