2015-02-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Inte sammankopplat med användarnamnet i överhuvudtaget.

Ok tack! Så om en "lista trycks upp" skulle man kunna se mejl-adresser som i och för sig kan kopplas till ett riktigt namn men det säger ju egentligen bara att man har ett fb-konto men inte vilket (om man nu inte lägger ner energi på att försöka luska reda på det genom att lusläsa inlägg). Är det rätt uppfattat av mig?
Citera
2015-02-11, 07:55
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Vart får du den absurda idén ifrån att ens en promille av de människor här som pratar om ett fritt internet är nazister? Flashbackare som vill kunna uttrycka sig = automatiskt nazist?

De regimtrogna svenskarna tror alltid blint på regimens propaganda om att det bara är nazister och andra onda människor (som t.ex. "knarkliberaler" en gång i tiden) som vill ha demokrati och yttrandefrihet. I ljugmedia hävdar Arnstad att hans "forskning" visar på att demokrati- och yttrandefrihetssträvandena alltid har varit "fascismens" mest framträdande och unika kännetecken.
Citera
2015-02-11, 07:57
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaha, då blev man en kändis då. Extra underhållande att se intervjun och läsa artikeln, samtidigt som Morgonpasset i P3 är på i bakgrunden och Kakan sitter och förskräcks i direktsändning.

Men, helvete vad de har klippt i intervjun!
Haha, du beskriver i din FANTASI detta. Det står ju klart och tydligt i första meningen på screenshotet från Flashback. Detta får Aftonbladet till att du har planerat ett massmord. Man får alltså inte längre skriva om sina fantasier? Stackars deckarförfattare som tar livet av oskyldiga människor.
Citera
2015-02-11, 07:58
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaha, då blev man en kändis då. Extra underhållande att se intervjun och läsa artikeln, samtidigt som Morgonpasset i P3 är på i bakgrunden och Kakan sitter och förskräcks i direktsändning.

Men, helvete vad de har klippt i intervjun!

Bra att du stod på dig. Och en liten eloge till Aftonbladet för att de inte hängde ut dig med namn och bild.
Citera
2015-02-11, 07:59
Medlem
Det är jäkla märkligt när de som älskar att hänga ut andra människor och förtala dem, plötsligt får så svårt att tycka det är kul när det är de själva som blir uthängda och får stå för saker som dessutom stämmer. Till skillnad från här där mycket är rent skitsnack, lögner och förtal.

Istället är det maktgranskning i hög grad det handlar om, när Miljöpartister spelar under falsk flagg och opolitiska tjänstemän inte följer de regler de ska göra: http://www.medievarlden.se/maktgranskning-inte-uthangning

Hade det gällt några andra och något annat av samma snitt så hade alla som gnäller här valt att applådera.
Citera
2015-02-11, 08:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Övertolka inte allt som sägs och skrivs, vissa är värre än hysteriska kärringar tycker jag. Att uttrycka en vilja är inte samma sak som att verkligen ska göra. Invektiv haglar, de misstolkas och allt blir ogreppbart. Jag tycker att folk i allmänhet borde sansa sig. I övrigt väntar jag på en fullständig lista från Aftonbladet som innehåller alla invektiv som är tillåtna att använda.

Vågar jag ens säga att Aftonbladet är ruskigt elaka som försätter människor i livsfara, på riktigt. Jag tycker att Helin är en häst, för råtta vågar jag inte kalla honom.

Nej absolut, men man måste samtidigt använda den grå massan man har i huvudet när man kastar ur sig saker då allt som skrivs i text kan tolkas som att man är hundra procent seriös även om det var menat att läsas i en sarkastisk ton.

Jag tycker det börjar bli tjatigt men folk måste lära sig att när man skriver saker så kan folk ta det seriöst oavsett hur oseriöst det var menat att vara samtidigt som saker som skrivs på nätet kommer att ligga kvar så länge som du eller någon annan tillåter det och det kommer nästan alltid att kunna kopplas till dig.

Titta bara på all hämnd porr som cirkulerar på nätet eller folk som har fått sparken från sitt jobb för vad de har sagt på twitter eller facebook både här i lilla Sverige och i USA, när man väl säger något som kan tolkas som direkt skadligt mot någon annan och som kan riskeras att spåras till en själv så måste man vara bered på konsekvenserna som kommer därefter.
Citera
2015-02-11, 08:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Det är jäkla märkligt när de som älskar att hänga ut andra människor och förtala dem, plötsligt får så svårt att tycka det är kul när det är de själva som blir uthängda och får stå för saker som dessutom stämmer. Till skillnad från här där mycket är rent skitsnack, lögner och förtal.

Istället är det maktgranskning i hög grad det handlar om, när Miljöpartister spelar under falsk flagg och opolitiska tjänstemän inte följer de regler de ska göra: http://www.medievarlden.se/maktgranskning-inte-uthangning

Hade det gällt några andra och något annat av samma snitt så hade alla som gnäller här valt att applådera.
Tycker det är stor skillnad på att en privatperson hänger ut någon, än att massmedia med alla möjligheter och makt i ryggen hänger ut enskilda personer.
Citera
2015-02-11, 08:01
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heissehexe
Ok tack! Så om en "lista trycks upp" skulle man kunna se mejl-adresser som i och för sig kan kopplas till ett riktigt namn men det säger ju egentligen bara att man har ett fb-konto men inte vilket (om man nu inte lägger ner energi på att försöka luska reda på det genom att lusläsa inlägg). Är det rätt uppfattat av mig?
Helt rätt uppfattat! Bevisbördan ligger alltså fortfarande på dem att koppla ihop användarnamn med personnummer.
Citera
2015-02-11, 08:02
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaggerking
Det känns som att många av er på flashback skulle backa up en pedofil som blivit avslöjad av aftonbladet.
Du förstår tyvärr inte principer om integritet och faran att tillåta en dagstidning att bränna vad de anser är häxor .
Citera
2015-02-11, 08:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaggerking
Det känns som att många av er på flashback skulle backa up en pedofil som blivit avslöjad av aftonbladet.

Har vederbörande inte begått något brott och enbart hängts ut av media på grund av yttrandet av sina åsikter så står jag på yttrandefrihetens sida vem det än är. Ruskigt när media är normsättare, åklagare, domstol och bödel.
Citera
2015-02-11, 08:05
Medlem
Läste artikeln om näthatet mot Kakan och skummat igenom hennes tråd skrivs ju inte allt för snälla saker om henne där men kan man räkna det som riktigt näthat?

Näthat för mig är när man trakasserar personer direkt d v s via mail, blogg kommentarer o s v inte på ett forum visst det är fel och elakt men det är ju absolut inte i samma klass som S politikern som mailade 100 tals med kvinnor.
Citera
2015-02-11, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Du förstår tyvärr inte principer om integritet och faran att tillåta en dagstidning att bränna vad de anser är häxor .

Bra skrivet det är en perfekt liknelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in