Citat:
Håller inte med. Vad är skillnaden i menad satir och Flashbackmedlemmars uttalanden? Plockar vi fritt från ett buffé bord vad som passar för stunden? Då blir det en förnäm form av självbelräftelse och har inte ett skit med ideal, yttrandefrihet eller tryckfrihet att göra, utan är bara simpel rasism. Vilket jag anser satiren strävar efter att uttrycka offentligt. Rasism i finrummen som provokation
Citat:
Ok, inget svar från dig, så jag får fortsätta mitt svar ändå, då jag måste lämna datorn snart, samt att jag förstår ungefär hur du tänkte. Jag bara tycker det är en jävligt dum tanke så jag ville se dig förklara den och faktiskt reflektera över det själv.
Jag antar att du menar att satir som Charlie Hebdo nu nyligen är rasistisk.
Låt mig då fråga, om så är fallet, är du sinnessjuk?
Först och främst, att ens tänka en sådan tanke när en massaker tog plats är helt otroligt.
"Massa människor mördades.... men det var ju dock rasistisk satir.."
För det andra satir av en profet är inte rasism, då Islam är en ideologi. Man kan inte vara rasistisk mot en ideologi. Om jag ritar Stalin med en kuk i röven och driver med kommunismen så är jag inte rasist. Det är ingen skillnad på det och att göra detsamma mot Islam, båda är ideologier.
Det finns muslimer i alla färger.
Människor provocerar Islam med satir just på grund av att sådana här saker händer. MÄNNISKOR MÖRDAS PGA TECKNINGAR. Och här sitter du och pratar om "rasism".
Sjukt.