2015-02-11, 05:18
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Håller inte med. Vad är skillnaden i menad satir och Flashbackmedlemmars uttalanden? Plockar vi fritt från ett buffé bord vad som passar för stunden? Då blir det en förnäm form av självbelräftelse och har inte ett skit med ideal, yttrandefrihet eller tryckfrihet att göra, utan är bara simpel rasism. Vilket jag anser satiren strävar efter att uttrycka offentligt. Rasism i finrummen som provokation

Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Ursäkta, men vad ska detta betyda?
Satir är rasism?
Förklara lite närmare hur du menar för det låter enbart urbota dumt.

Ok, inget svar från dig, så jag får fortsätta mitt svar ändå, då jag måste lämna datorn snart, samt att jag förstår ungefär hur du tänkte. Jag bara tycker det är en jävligt dum tanke så jag ville se dig förklara den och faktiskt reflektera över det själv.

Jag antar att du menar att satir som Charlie Hebdo nu nyligen är rasistisk.
Låt mig då fråga, om så är fallet, är du sinnessjuk?
Först och främst, att ens tänka en sådan tanke när en massaker tog plats är helt otroligt.
"Massa människor mördades.... men det var ju dock rasistisk satir.."

För det andra satir av en profet är inte rasism, då Islam är en ideologi. Man kan inte vara rasistisk mot en ideologi. Om jag ritar Stalin med en kuk i röven och driver med kommunismen så är jag inte rasist. Det är ingen skillnad på det och att göra detsamma mot Islam, båda är ideologier.
Det finns muslimer i alla färger.

Människor provocerar Islam med satir just på grund av att sådana här saker händer. MÄNNISKOR MÖRDAS PGA TECKNINGAR. Och här sitter du och pratar om "rasism".
Sjukt.
Citera
2015-02-11, 05:36
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Fuck Logic!

Skillnaden är att Aftonbladet inte kommer "hänga" ut dig då de du skrivit inte är nått speciellt om du nu inte är Kungen.
Om du läser några menningar till i hennes krönika och tänker några steg längre kommer du förstå det.
Citera
2015-02-11, 05:37
Medlem
Knotknets avatar
Märklig dubbelmoral från aftonbladets sida. Aftonbladet sysslar själva med näthat. Dels nu när.det gäller flashbackanvändarna. Dels alla drev de utsätter andra människor för när de gjort ett bagatellartat misstag.
Jag tänker på den stackars städerskan på saltsjöbanan då aftonbladet näthatade henne genom att påstå att hon försökte själa tåget.
Tänk på alla gånger vanligt folk böir utsatta för grova brott och då aftonbladet ska jaga deras stackars anhöriga för sensationsartade uttalanden.

Det skrivs absolut mycket skit på flashback. Men om man ser till hela forumet så är innehållet i stort mycket vettigt.
När man jämför med aftonbladet så är ingenting i deras innehåll vettigt. Total usel journalistik rakt igenom. Aftonbladet är ett hot mot demokrati och yttrandefrihet.
Citera
2015-02-11, 05:47
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Skillnaden är att Aftonbladet inte kommer "hänga" ut dig då de du skrivit inte är nått speciellt om du nu inte är Kungen.
Om du läser några menningar till i hennes krönika och tänker några steg längre kommer du förstå det.

Och om du tänker lite så förstår du att de inte magiskt bara kan hitta specifika personer, utan måste gå igenom sina register de åtkommit för att göra detta. Detta i sig självt underminerar känslan av anonymitet och fri diskussion på ett forum som detta. Det är även deras mål.
Människor med psykiska problem har sina identiteter röjda och kan läsas av någon sopa på RG.
Kanske någon person som gick i skolan tillsammans med någon i RG finns med i registret eller liknande, och denne har skrivit om självmordtankar. Fritt fram för RG att läsa.
Jävligt mysigt.

Ni som på något sätt försvarar detta bör skämmas. Ni kommer inte att vinna.
Folk kommer bli MER anonyma efter detta.
Räkna med hårda motattacker, motsatt effekt samt ökat användande av TOR.
Citera
2015-02-11, 06:01
Medlem
Jag blir verkligen ledsen över hur man kan hänga ut människor som skriver anonymt.

Jag tycker alla åsikter av alla slag ska få höras. Det som dock är fel är att avslöja information om individer som t.ex läkaren gjorde.

Sedan förstår jag inte varför folk är rädda för en lista? vad kommer listan ifrån, vad för bevisvärde har den? Det är ju bara att förneka och gå vidare.

En annan sak som stör mig är att även om man är vänster eller höger åt extremskalorna så verkar man erkänna folk som tillhörande av en grupp. Judar kallar sig judar, varför får inte jag kalla mig jude? Det är sjukt förlegat att anse sig tillhöra en grupp som nästan kan ses som en egen art.

Vi är alla bara människor, inget annat. För mig finns inte judar eller arier. Det är bara gener och miljövariabler som gör oss till utseendet olika. Hur kan man hata eller erkänna att andra hatar grupper av människor? hur kan dessa grupper erkänna sig vara en grupp, är inte det kränkande?

Kliv in i 2000-talet.

Och sen börjar begreppet "hat" bli uttjatat. Jag tror inte majoriteten som skriver kränkande uttryck på nätet hatar. Hur kan man vattna ur ordet hat så mycket? hat har man mot den som torterar och våldtar din mor, då kan man hata.

Om snitthataren verkligen hatade på den nivån, du vet det där hatet då magen vrider sig, svetten dryper, hjärtat slår hårt och man slår sönder saker, gråter, skriker. Då borde en stor del av Sveriges befolkning ha grova psykiska problem. Och så är inte fallet.

Det är bedrövligt att en jurist ska förlora sitt arbete och få sitt liv förstört för ord han skrivit anonymt på en sida. Vi vet inte alls varför han skrev detta då under sin period i sitt liv. Kanske var han arg över saker, kanske behövde han hitta syndabockar. Men jag tror inte han skulle lägga kniven över halsen på en muslim eller jude om han fick möjlighet, han har inget sådant hat.

Om detta drev fortsätter stänger det in människor, vi kan alla inte vara perfekta hela tiden. Vi alla är frustrerade och arga till och från i livet. Ska vi blottas för det?
Senast redigerad av sampanl 2015-02-11 kl. 06:17.
Citera
2015-02-11, 06:05
Medlem
Reellfantasis avatar
Nu börjar de vanliga människorna att avslöjas, precis som jag sa till er!!

Nu är ni körda. privata ller publika.
Citera
2015-02-11, 06:07
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ska sluta läsa aftonbladet på nätet också! Någon som kan starta en bojkott mot aftonbladet? Om de får mycket färre läsare kommer det synas för deras annonsörer som inte vill annonsera för de har få läsare osv och kan de inte sälja annonser. Hur många är det på Flashback som kan bojkotta? Hur många användare finns det?

Starta en bojkott? Har inte läst skiten på år och dagar sedan mina ögon öppnades för deras äckliga hyckleri. Svårare än så är det inte, eller behöver du en facebookgrupp du kan gå med i först som heter "bojkotta aftonbladet" ?
Citera
2015-02-11, 06:08
Medlem
cunthunters avatar
Men vad fan, var han vuxen ?
Jag var säker på att hen var ett barn under 18.

haha...

Men dom hängde i alla fall inte ut honom med namn, det är ju bra
Citera
2015-02-11, 06:09
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Jag blir verkligen ledsen över hur man kan hänga ut människor som skriver anonymt.

Jag tycker alla åsikter av alla slag ska få höras. Det som dock är fel är att avslöja information om individer som t.ex läkaren gjorde.

Sedan förstår jag inte varför folk är rädda för en lista? vad kommer listan ifrån, vad för bevisvärde har den? Det är ju bara att förneka och gå vidare.

En annan sak som stör mig är att även om man är vänster eller höger åt extremskalorna så verkar man erkänna folk som tillhörande av en grupp. Judar kallar sig judar, varför får inte jag kalla mig jude? Det är sjukt förlegat att anse sig tillhöra en grupp som nästan kan ses som en egen art.

Vi är alla bara människor, inget annat. För mig finns inte judar eller arier. Det är bara gener och miljövariabler som gör oss till utseendet olika. Hur kan man hata eller erkänna att andra hatar grupper av människor? hur kan dessa grupper erkänna sig vara en grupp, är inte det kränkande?

Kliv in i 2000-talet.

Saken med listan är väl den att tids nog kommer den oundvikligen läcka ut, och allmänheten kommer kunna läsa om oskyldiga Lars Larsson, som fastnat i registret, och hur han tänder på att runka till djurporr och hur hans kuk är 2 cm samt att han är självmordsbenägen.

Nog inte så lätt för han att "förneka" när hans familj och vänner läser inläggen.

Sedan sakerna du nämner om hur dessa olika grupper är illusioner vi byggt upp, ja, det är också lättare att se om diskussion får ske fritt på internet. Det går åt rätt håll.
Att tysta detta, oavsett om det är idiotiska saker som säga, är väldigt dumt då människor inte kommer att bli ifrågasatta, och inte bli bemötta med annan information när de uttrycker sig på ett visst sätt. Inte heller kommer du förstå hur dessa individer fungerar.
Citera
2015-02-11, 06:11
Medlem
Detta är ju skit kul. Precis som att man skulle ändra åsikt bara för att Aftonbögen står utanför dörren med ett helt jävla tv-team... Nej, Haschberg och Bröstman. Det som skrivs här är folkets riktiga åsikter, åsikter som inte får uttryckas i offentligheten. Sen att folk reagerar olika när journalistkommunister står utanför dörren och du som öppnar riskerar att bli av med jobb, familj och allt annat är det inte konstigt att folk "tar tillbaka" saker de skrivit. Men i verkligheten tycker Vi precis lika dant när ni går som vi gjorde när vi skrev inläggen ...
Citera
2015-02-11, 06:14
Medlem
Kaospojkens avatar
http://www.aftonbladet.se/incoming/article20293817.ab

Tryck gärna inte på länken, stöd inte Aftonbladet. Dock varit inne och läst där de senaste 2 dagarna, aldrig inne där annars. Vad hette den sidan man kunde använda för att inte ge dom trafik?

Hur som helst, här står det:

"Flashback forum har flyttat sin server till USA för att kringgå svensk lagstiftning.
Polisen har möjlighet att vända sig till amerikanska myndigheter för att spåra misstänkta brottslingar på Flashback.
Men rikskriminalpolisen har aldrig ställt frågan - trots att det varit fara för liv
."

Förstår ni FORTFARANDE inte om att detta handlar om att tysta den fria diskussionen på internet?
Helt sjukt att detta pågår utan att människor är mer upprörda.
Agendan lyser ju genom hur klart som helst.
Citera
2015-02-11, 06:16
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h936860
Detta är ju skit kul. Precis som att man skulle ändra åsikt bara för att Aftonbögen står utanför dörren med ett helt jävla tv-team... Nej, Haschberg och Bröstman. Det som skrivs här är folkets riktiga åsikter, åsikter som inte får uttryckas i offentligheten. Sen att folk reagerar olika när journalistkommunister står utanför dörren och du som öppnar riskerar att bli av med jobb, familj och allt annat är det inte konstigt att folk "tar tillbaka" saker de skrivit. Men i verkligheten tycker Vi precis lika dant när ni går som vi gjorde när vi skrev inläggen ...

Inte är det ju så svensken tänker, att hylla breivik.
Det är någon form av sjukdom eller bokstavskombinattion. Ett väldigt konstigt beteende att fotogtaferas med softairguns och militärkläder och hylla breivik.
Visst att folk hyllar Adolf Hitler..

Denna människa måste ju ha en hjärnskada..
Skogsarbetare som gillar softairguns och breivik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in