Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-02-07, 20:05
  #22777
Medlem
smissos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det fattar du väl själv att allt sånt löser sig av sig själt bara man kastar ut packet.

Jo, detta förklarar ju en hel del.. jag menar vilka typer som stöttar deras politik ...
Citera
2015-02-07, 20:11
  #22778
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smisso
SVP är ett gäng tomtar. Tomtar, är precis vad de är. De har inte ens med 'ekonomi' som en punkt på deras hemsida...

Tomtar? Ja, kanske i den bemärkelsen att vi till julklapp bringar nytt hopp till prövade medborgare. Att du inte lyckats finna ord som ekonomi, säger mer om dig än oss, ett nytt arbetsmarknadspolitiskt program har i dagarna presenterats, där många ekonomiska frågor behandlas, och har i denna stund med glädje mottagits av entusiastiska partikamrater. Att du missat det är svårförståeligt men inte obegripligt med tanke på ditt infama sätt att uttrycka dig...
Citera
2015-02-08, 00:56
  #22779
Medlem
kempinhoffs avatar
(FB) Alliance for Peace and Freedom- nytt partiorgan inom EU.

SvP i EU-politiskt samarbete. Kan bli intressant!
Citera
2015-02-08, 04:58
  #22780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
SvP anklagar Sverigedemokraterna för att inte vilja stoppa massinvandringen till Sverige. Om jag fattat rätt så vill SD minska invandringen med 90%, det är mycket från dagens nivåer. Skulle väl i runda slängar betyda att cirka 10.000 släpptes in i Sverige
Menar SvP att Sverige skall ha ett totalstopp för all invandring till Sverige, och stänga gränserna helt?
Kan någon från SvP svara på om partiet skulle kunna tänka sig att bättra på SD-s bud, och låt oss säga att 2-3% kan vi stå ut med.
Problemet så som jag ser det är att när/om SD väl får makten så kommer det redan att finnas mellan 4-5 miljoner rasfrämlingar i landet och då kommer en repatriering var nödvändig för att säkerställa vårt folks framtida fortlevnad. Lägg sedan på de där 10% som SD kommer att släppa in plus att främlingarna kommer att yngla av sig i mycket högre takt än vi svenskar, alla vet hur många barn muslimska kvinnor föder.

Det SvP vill göra är att skapa ett utflöde istället för ett fortsatt inflöde. Hur ska det gå till hade du tänkt? Först och främst så ska alla kriminella rasfrämlingar utvisas, de har redan missbrukat vår gästfrihet, sen så ska en först in, först ut princip tillämpas, det kommer skapas olika incitament som uppmanar till återvandring såsom återvandringsbidrag, strypta socialbidrag, strypta välfärdstjänster och svenska jobb ska gå till svenska arbetare.

Sedan så kommer SvP satsa resurser på svensk familjebildning, det ska vara lönsamt att sätta svenska barn till världen. Vilket även det kommer vara en viktig del för att säkerställa vårt folks framtida fortlevnad. Sätt till den nuvarande demografiska befolkningsutvecklingen så måste det värdesättas att sätta svenska barn till världen!

Om/när SD väl kommer till makten så befarar jag tyvärr att skada redan kommer att vara sked och att vår framtida minoritetsställning kommer vara ett faktum. Antagligen så kommer SD behöva samarbeta med något av de gamla partierna och de kommer inte att ge SD hela kakan utan istället säga och vi går med på att minska invandringen med 50% vilket endast betyder att folkutbytet kommer ta lite längre tid men fortfarande vara ett faktum.

Det SD saknar är rasmedvetenhet vilket är a och o om vårt folk ska överleva denna kolonisation!
Citera
2015-02-08, 08:42
  #22781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Vad har du för grund för det påståendet?
Av fem i min bekantskap (inklusive mig själv) som röstar på SvP så är fyra medlemmar. Förhållandevis känner jag inte alls lika många som är medlem i något annat parti.
Citera
2015-02-10, 18:02
  #22782
Medlem
Segermarschens avatar
Hur är det med stackars Andreas Carlsson nu? Är han fortfarande på flykt undan den stalinistiska "rättvisan?" Jag tänker ofta på honom. Hoppas han har det bra och får komma tillbaka till Sverige och leva här i frihet. Han gjorde ju inget fel, man måste få försvara sina kamrater från de där förbannade vänsterterroristerna.

Polisen och rättsväsendets agerande är under all kritik, vilket gör hjältedådet och uppoffringen större. Han är en förebild för oss alla!
Citera
2015-02-10, 19:56
  #22783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smisso
SVP är ett gäng tomtar. Tomtar, är precis vad de är. De har inte ens med 'ekonomi' som en punkt på deras hemsida...
Det står en hel del om ekonomi där.
Citera
2015-02-10, 23:55
  #22784
Medlem
Deweys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Det står en hel del om ekonomi där.

Jag tycker ett genomgående fenomen i den nationella rörelsen, om man nu kan tala om den som enhetlig rörelse (vi har ju alltifrån counterjihadister, till identitärer till nationalsocialister till gud vet vad), är att det enda som man bygger sin rörelse på är invandringsmotstånd i olika hög utsträckning. I övrigt finns ingen egentlig analys av samhällsfenomen annat än som konsekvenser av invandringen, alternativt som resultat av konspiratoriska krafter (judar, frimurare etc.). Därav saknas t.ex. ekonomiska analyser i stor utsträckning annat än som ganska klena och intetsägande paroller som "Jobb åt svenskar" osv. Istället verkar man finna en stor spridning vad det gäller annat än det rena invandringsmotståndet, många nationella jag har sett skriva framstår som rena libertarianer ur ett ekonomiskt perspektiv. Åter andra som korporativister alternativt gamla socialdemokrater (minska klassklyftor, såväl arbetare som direktörer är viktiga osv). Men det är väl resultatet av den givna utgångspunkten, invandringsmotståndet står i centrum för allt, och analysen blir därefter ganska fattig vad gäller det mesta eftersom det vilar på en ganska enögd grund.
Citera
2015-02-11, 05:39
  #22785
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
Jag tycker ett genomgående fenomen i den nationella rörelsen, om man nu kan tala om den som enhetlig rörelse (vi har ju alltifrån counterjihadister, till identitärer till nationalsocialister till gud vet vad), är att det enda som man bygger sin rörelse på är invandringsmotstånd i olika hög utsträckning. I övrigt finns ingen egentlig analys av samhällsfenomen annat än som konsekvenser av invandringen, alternativt som resultat av konspiratoriska krafter (judar, frimurare etc.). Därav saknas t.ex. ekonomiska analyser i stor utsträckning annat än som ganska klena och intetsägande paroller som "Jobb åt svenskar" osv. Istället verkar man finna en stor spridning vad det gäller annat än det rena invandringsmotståndet, många nationella jag har sett skriva framstår som rena libertarianer ur ett ekonomiskt perspektiv. Åter andra som korporativister alternativt gamla socialdemokrater (minska klassklyftor, såväl arbetare som direktörer är viktiga osv). Men det är väl resultatet av den givna utgångspunkten, invandringsmotståndet står i centrum för allt, och analysen blir därefter ganska fattig vad gäller det mesta eftersom det vilar på en ganska enögd grund.


Då kan du inte ha tagit del av särskilt mycket information från nationellt håll. Det finns utläggningar om både ekonomi och statsskick från såväl SvP som NMR. Utöver det hittar du ingående diskussioner på detta forum om både ekonomi och synen på statens roll. Jag skulle snarare säga att diskussionen hos "mainstream" politiker är oerhört snäv och kortsiktig.
Citera
2015-02-11, 13:12
  #22786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
Jag tycker ett genomgående fenomen i den nationella rörelsen, om man nu kan tala om den som enhetlig rörelse (vi har ju alltifrån counterjihadister, till identitärer till nationalsocialister till gud vet vad), är att det enda som man bygger sin rörelse på är invandringsmotstånd i olika hög utsträckning. I övrigt finns ingen egentlig analys av samhällsfenomen annat än som konsekvenser av invandringen, alternativt som resultat av konspiratoriska krafter (judar, frimurare etc.). Därav saknas t.ex. ekonomiska analyser i stor utsträckning annat än som ganska klena och intetsägande paroller som "Jobb åt svenskar" osv. Istället verkar man finna en stor spridning vad det gäller annat än det rena invandringsmotståndet, många nationella jag har sett skriva framstår som rena libertarianer ur ett ekonomiskt perspektiv. Åter andra som korporativister alternativt gamla socialdemokrater (minska klassklyftor, såväl arbetare som direktörer är viktiga osv). Men det är väl resultatet av den givna utgångspunkten, invandringsmotståndet står i centrum för allt, och analysen blir därefter ganska fattig vad gäller det mesta eftersom det vilar på en ganska enögd grund.

Jo, men oavsett vad du kallar nationalister så är de bara ett förstadium till en sakpolitisk rörelse, för när svenskarna är beredda att rädda sig själva kommer det politiska klimatet få den syretillförsel som varit strypt de senaste trettio åren, även om ekonomi ibland diskuteras mellan nationalsocialister och libertarianer. Och där nånstans ligger skiljepunkterna mellan nationalister. Om det ska finnas en stat eller om den ska upplösas, om det ska ska vara planekonomi eller marknadsekonomi, eller en bastard mellan de två. Sen finns det de som inte säger vad de förespråkar för system utan håller sig enbart till att diskutera sakfrågor eftersom det finns ett system som är utformat från grunden till att vara ett mellanting och som är anpassningbar.

Men egentligen finns det ingen anledning till att diskutera anfalls- och försvarsstrategier om det inte finns nån isplan, så det man måste börja med är att anlägga en ny rink eftersom den gamla brann upp. Där finns en del av problematiken, att det finns vissa sentimentala kulturbevarande element som tror att man kan spola bakåt så ska den gamla återuppstå som på ett videoband trots att vi i dagsläget hyser snart över två miljoner patologiska medeltidfolk och sju miljoner idioter som tror att det är framåtskridande att kompromissa bort en del av samtiden och få forntidsvärderingar tillbaka. Det är inget nytt de kommer med, vi har det inte (längre) för att det har förpassats till sophögen, så det finns ingen anledning till varför vi ska utplåna oss själva.

Vi svenskar är inte slut som folk, vi finns, och vi är kulturskapande.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2015-02-11 kl. 13:28.
Citera
2015-02-11, 15:11
  #22787
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
Jag tycker ett genomgående fenomen i den nationella rörelsen, om man nu kan tala om den som enhetlig rörelse (vi har ju alltifrån counterjihadister, till identitärer till nationalsocialister till gud vet vad), är att det enda som man bygger sin rörelse på är invandringsmotstånd i olika hög utsträckning. I övrigt finns ingen egentlig analys av samhällsfenomen annat än som konsekvenser av invandringen, alternativt som resultat av konspiratoriska krafter (judar, frimurare etc.). Därav saknas t.ex. ekonomiska analyser i stor utsträckning annat än som ganska klena och intetsägande paroller som "Jobb åt svenskar" osv. Istället verkar man finna en stor spridning vad det gäller annat än det rena invandringsmotståndet, många nationella jag har sett skriva framstår som rena libertarianer ur ett ekonomiskt perspektiv. Åter andra som korporativister alternativt gamla socialdemokrater (minska klassklyftor, såväl arbetare som direktörer är viktiga osv). Men det är väl resultatet av den givna utgångspunkten, invandringsmotståndet står i centrum för allt, och analysen blir därefter ganska fattig vad gäller det mesta eftersom det vilar på en ganska enögd grund.
Jag tror detta är en bidragande orsak till att det går dåligt för dessa organisationer, har också märkt att det finns viss ovilja bland ledningen för dessa organisationer att ta tag i ekonomiska frågor på riktigt.

Jag har själv skrivit en del om ekonomiska frågor på en blogg men intresset för detta verkar inte vara speciellt stort tyvärr. Jag undrar om det skulle finnas utrymme för ett riktigt högerparti som förespråkar betydligt lägre skatter, förkortning av grundskolan med åtminstone 3 år, inga pengar till dagis, osv? (skicka PM).
Citera
2015-02-11, 15:13
  #22788
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
Jag tycker ett genomgående fenomen i den nationella rörelsen, om man nu kan tala om den som enhetlig rörelse (vi har ju alltifrån counterjihadister, till identitärer till nationalsocialister till gud vet vad), är att det enda som man bygger sin rörelse på är invandringsmotstånd i olika hög utsträckning. I övrigt finns ingen egentlig analys av samhällsfenomen annat än som konsekvenser av invandringen, alternativt som resultat av konspiratoriska krafter (judar, frimurare etc.). Därav saknas t.ex. ekonomiska analyser i stor utsträckning annat än som ganska klena och intetsägande paroller som "Jobb åt svenskar" osv. Istället verkar man finna en stor spridning vad det gäller annat än det rena invandringsmotståndet, många nationella jag har sett skriva framstår som rena libertarianer ur ett ekonomiskt perspektiv. Åter andra som korporativister alternativt gamla socialdemokrater (minska klassklyftor, såväl arbetare som direktörer är viktiga osv). Men det är väl resultatet av den givna utgångspunkten, invandringsmotståndet står i centrum för allt, och analysen blir därefter ganska fattig vad gäller det mesta eftersom det vilar på en ganska enögd grund.
Det är en relevant frågeställning, men du kan inte förvänta dig att hela spektrat av nationella delrörelser i Sverige skall ha en synkroniserad agenda och en enhetlig syn på ett framtida statsskick. Lika lite som du kan förvänta dig att FP och MP har en gemensam politik, trots att de båda omfamnar maximal invandring och vedervärdig kulturmarxism, liksom även de andra partierna gör i maktkartellen plus V.

Ser du till de judiska lobbyorganisationerna, samt den finansiella eliten, så har du motsvarande: De värnar vissa speciella frågor, men har inte samma ekonomiska politik. De använder massinvandring och kulturmarxism som verktyg för att dekonstruera den västerländska kulturen, allt i syfte att befästa både mediamakten och den finansiella makten, i kombination med att den vita europén inte skall kunna känna någon betydande identitet, vare sig rasligt eller kulturellt, vilket annars skulle kunna hota den judiska missionen om dess överhöghet över alla andra folk i Europa och USA. Detta ingår i den gruppevolutionära strategin (se exvis Kritikkulturen av Kevin MacDonald).

När du säger "det enda som man bygger sin rörelse på är invandringsmotstånd" så är det inte så bara: Se ovan vad de judiska lobbyorganisationerna har haft för agenda de senaste 100 åren — där har invandringsfrågan, dvs arbetet med att öka utomeuropeisk invandring (i USAs fall att skjuta 1924 års invandringskvoter i sank), varit central som verktyg för deras agenda och maximering av makt och inflytande. För de nationella rörelserna är invandringen på samma sätt en väsentlig fråga som syftar till att ta tillbaks vårt folks inflytande över vår tillvaro och att säkra den traditionella nordiska kulturen. Det är knappast något litet "bara"!

Att stoppa massinvandringen handlar således inte om att slippa se negrer och araber, utan om att säkra att detta lands kultur och civilisation skall styras och utvecklas av européer, med en extra emfas på de som har sina rötter i norden. Allt detta har alltså alla de nationella rörelserna gemensamt, och det är inte lite det!

Att sen de olika rörelserna har olika syn på hur framtiden skall gestalta sig i detalj, ja det är något man inte skall hänga upp sig på alltför mycket. Att två nationalister kritiserar varandra innebär inte att de behöver vara fiender. Jag har inga som helst svårigheter att kunna kritisera nästan vilken nationell rörelse som helst, men det innebär absolut inte att jag vill motarbeta dem! Och denna inställning önskar jag att flera hade, dvs förmågan att kunna kritisera konstruktivt utan att för den skull tro att detta innebär att man måste motarbeta existensen av en viss nationell satsning.

Hur har juden skaffat sig sitt enorma inflytande? Jo, genom att under mer än 100 år ha infiltrerat varje tänkbar organisation, varje akademisk disciplin inom humaniora och samhällskunskap, varje politiskt parti, varje medial satsning, varje lagstiftande eller lagpåverkande församling, etcetera, etcetera. Detta har varit extremt framgångsrikt! Detta trots att dessa judar inte alls haft samma uppfattning om hur den ekonomiska politiken skall skötas eller hur stora skatterna skall vara. De har däremot alltid haft en stark och betydelsefull judisk identitet och solidaritet inom stammen. Men de har aldrig försökt samla all judenhet inom bara en enda stor monolitisk organisation — nej, de satsar på allt!

Vi bör lära av juden: Det är bara utmärkt att nationella satsar på en mängd olika företeelser och organisationer, trots olikheter i visionerna. Det finns tillräckligt med gemensamma mål, och de är trots allt väsentligare än olikheterna. Av den anledningen är jag positiv till alla möjliga rörelser, trots att jag kan ta mig friheten att kritisera dem, ibland till och med hårt.

Jag är därför principiellt positiv till SDs framgångar, positiv till SvP, positiv till SMR/NMR, positiv till Motgift, positiv till Motpol, positiv till identitärer, positiv till Dispatch International, positiv till RLM, positiv till Red Ice, positiv till Nordisk Ungdom, positiv till Fria Tider, positiv till Avpixlat, positiv till Nordfront, etcetera. Men jag kan likväl utan vidare kritisera vilken som helst av dessa satsningar!

Det jag verkligen saknar är en satsning inom akademia, där är Sverige osedvanligt dåligt rustad, medan USA är lite bättre på den punkten. Vi har heller ingen nationellt sinnad samling av advokater. Starkare samarbeten mellan likartade satsningar i Europa vore också tacknämligt. Vi behöver även, inom alla segment, stärka den etniska identifikationen på ett sätt som motsvarar den judiska identifikationen. (Counterjihadister får väl försöka stärka den kulturella identifikationen istället, eftersom de saknar en stor del av den etniska identifikationen.)

Med alla dessa satsningar så har fienden väldigt många organisationer att bekämpa — svettigt värre!
Ingen kan veta hur framtiden gestaltar sig. Det kan bli storkrig och inbördeskrig och raskrig. Men det kan också kanske utvecklas på ett mindre blodigt sätt. I en framtid kan jag mycket väl tänka mig att counter-jihadister kommer att komma i rätt rejäl konflikt med etnonationalister, men just nu finns det gott om gemensamma mål för att inte hålla på och motarbeta varandra. Kritisera ja, helt ok, men motarbeta nej. Kritisera gärna en sådan som Bylund inom SD så mycket det bara går, men var glad för att SD trots allt fick 13%. Och en SD-anhängare har all rätt att kritisera repatrieringen inom SvPs program om han vill, men han skall ge fullständigt faan i att hylla de som mobbar SvP, oftast rent fysiskt, de som gör allt för att inte ens tillåta yttrandefrihet, eller som vår kulturmarxistiska kyrka som aktivt försöker stoppa dem och framställer dem som en krigsfara för hela Sverige! Sådant aktivt motarbetande borde vara tabu!
__________________
Senast redigerad av vonSnaps 2015-02-11 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in