vhes avatar

Moderatormeddelande

Postat av vhe 2015-02-10, 23:37
Moderator
Nå. Vi ger den här tråden en chans, men...

- Inlägg som bara är hurrarop tillför inget och raderas för och varnas.
- Utveckla inte detta till en raidtråd. Frivilliga som vill "hjälpa till" får göra detta via andra kanaler.
- Det finns ett otal trådar om Researchgruppen och deras hantlangare. Dessa kan diskuteras där.

Den pågående attacken kan diskuteras. Håll er till det, tack.

/Moderator
2015-02-10, 23:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
Intressant om man har kommit över mejl. Följer utvecklingen med spänning och skulle bli besviken om TS helt enkelt drog en rövare.
2015-02-10, 23:48
Medlem
Hehe Caps Lock Crew slår till igen. Skulle ni inte göra någon annan attack tidigare som också floppade? I framtiden så föreslår jag att ni först gör vad ni påstår sen stoltserar med en tråd. Då slipper ni skämmas när det inte går sin väg. Lycka till!
2015-02-10, 23:50
Medlem
Den enda möjliga väg för att "hacka" mailkontona är via Bruteforce och om ni inte kör en dictionary attack vilket ni inte borde göra om ni inte är helt efter som ni ändå visat att ni är så bör ett lösenord på cirka 12-15 tecken (standard för företag) med stora, små bokstäver, siffror och tecken ta flera veckor/månader för din pappas jobb laptop att klura ut ETT lösenord. Det skulle räcka med att byta lösenord hos alla i RG nästa vecka och ert arbete går åt skogen. Finns fler faktorer till varför det är ett så stort misslyckande.

Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Internet är stort. Om du inte gillar diskussionen finns det inget som tvingar dig att hänga just här.

Att du har mindervärdeskomplex för att du inte fick it-chefsjobbet tillför inget till tråden.

Du har rätt i att internet är stort men det kryllar av idioter som TS. Jag älskar diskussionen och jag tillför något till skillnad från de 7 sidor med gullegull och tack från alla okunniga Per och Anders på 40-50 bast här på forumet. Jag motbevisar TS, jag visar att han är en stor bluff!

Om du bara visste vad min jobbtitel var
Senast redigerad av KurdishAtheism 2015-02-10 kl. 23:54.
2015-02-10, 23:52
Medlem
STEKAREN_Js avatar
Låt oss samlas här imorgon för att läsa några enstaka mail tillsammans. Lite som en högläsning.
Typ som när fröken läste Bamse högt för oss i skolan. Fast nu med mail då.
Kan det få dig att bli lite trevligare? Kanske du lär dig något. Skulle vi kunna tumma på det?
Jag vet att jag är en dum jävla trollmatare nu men skulle du vara intresserad av en liten dump av Driftias mail?
Låt oss säga från 2011 till 2013? Eller om du vill välja årtal själv. Pm:a oss imorgon så lägger vi upp den
till dig.

*edit* Det var till han Kurden.
2015-02-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurdishAtheism
Den enda möjliga väg för att "hacka" mailkontona är via Bruteforce och om ni inte kör en dictionary attack vilket ni inte borde göra om ni inte är helt efter som ni ändå visat att ni är så bör ett lösenord på cirka 12-15 tecken (standard för företag) med stora, små bokstäver, siffror och tecken ta flera veckor/månader för din pappas jobb laptop att klura ut ETT lösenord. Det skulle räcka med att byta lösenord hos alla i RG nästa vecka och ert arbete går åt skogen. Finns fler faktorer till varför det är ett så stort misslyckande.

Då borde det väl rimligtvis vara enklare att komma åt kontrollpanelen på deras Loopiakonto än att försöka sig på bruteforce på alla olika mailadresser.
2015-02-10, 23:57
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasklort
Aftonbladet går ej att sänka. De är uppkopplade till ett STORT servernätverk som kan svälja hur mycket som helst.

Aftonbladet går att ta ned, det handlar om hur och kraft.

och använd snälla inte LOIC om/när ni kör, finns guider på internet och irc kanaler med rätta kontakter och guider..

Ta det försiktigt där ute

Ont: Tack för detta, jag kommer att hjälpa till vid sidan av och ta kontakt om behov finns! Ni har mitt helhjärtade stöd, ner RG, ner!
2015-02-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crypton
Då borde det väl rimligtvis vara enklare att komma åt kontrollpanelen på deras Loopiakonto än att försöka sig på bruteforce på alla olika mailadresser.

Hur ska TS veta användarnamnet till att börja med? Om de nu inte har domänen som användarnamn då. Men det är samma visa där, det räcker med att byta lösenord om två-tre dagar för ansvarig.
2015-02-10, 23:59
Medlem
solanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag vill inte uppmana till något, men det hade ju faktiskt varit extremt lustigt om en stor mängd flashbackare gick ihop och överbelastade Aftonbladet. Researchgruppen är inte direkt beroende av visningar på hemsidan, men när AB börjar förlora klick så blir det jobbigt.

Sen finns det ju moraliska dilemman men det hela. Att svara på ett angrepp mot yttrandefriheten med att sänka en tidnings nätversion är måhända något hycklande. Men å andra sidan... Jag är emot våld men klappar någon till mig så ser jag inget fel med att damma tillbaka.

Min första tanke. DDOS:a Aftonbladet.
Men dom har väl bra skydd antar jag?

Aftonbladet hostar i ip-onlys bergsrum, när det var militärt vill jag minnas att det hette Björnen. Ligger i Grödinge, Botkyrka.
Jag har sett deras rack.
Man fick lust att rycka nån kabel men jag behärskade mig....
2015-02-11, 00:03
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Aftonbladet går att ta ned, det handlar om hur och kraft.

och använd snälla inte LOIC om/när ni kör, finns guider på internet och irc kanaler med rätta kontakter och guider..

Ta det försiktigt där ute

Ont: Tack för detta, jag kommer att hjälpa till vid sidan av och ta kontakt om behov finns! Ni har mitt helhjärtade stöd, ner RG, ner!

Allt går, men att ta ner Aftonbladet verkar vara en svår nöt att knäcka. Man får tänka på att AB är en vänsterextrem hatsajt med extremt många fiender och hade det varit enkelt så hade skiten legat nere i tid och otid. Hitintills har jag aldrig sett att AB blivit ned-DDosat. (Tyvärr)

Hur kan det komma sig?
2015-02-11, 00:07
Medlem
solanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Allt går, men att ta ner Aftonbladet verkar vara en svår nöt att knäcka. Man får tänka på att AB är en vänsterextrem hatsajt med extremt många fiender och hade det varit enkelt så hade skiten legat nere i tid och otid. Hitintills har jag aldrig sett att AB blivit ned-DDosat. (Tyvärr)

Hur kan det komma sig?

Dom använder :
http://www.ip-only.se/wp-content/upl...-Only_DDoS.pdf

Bra grejor.
2015-02-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurdishAtheism
Hur ska TS veta användarnamnet till att börja med? Om de nu inte har domänen som användarnamn då. Men det är samma visa där, det räcker med att byta lösenord om två-tre dagar för ansvarig.

Det är standard att det är domänen som är användarnamnet. Men det behöver inte vara så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in