2015-01-25, 11:56
  #361
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Hmm intressant att alla verkar älska Nisse. Den allmänna uppfattningen verkar växla. Det är bara att hoppa tillbaks några sidor här i tråden så tyckte dom flesta "vem fan är det där kocken?"
Bara för det kände jag behovet av att backtracka lite i tråden. Känns som att man får gå tillbaka till februari-mars förra året för att hitta punkten då åsikterna om honom håller på att flippa över till det bättre.
Någon som dock konsekvent (och ganska ofta) hyllat Nisse visade sig vara du.
Citera
2015-01-25, 13:29
  #362
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Bara för det kände jag behovet av att backtracka lite i tråden. Känns som att man får gå tillbaka till februari-mars förra året för att hitta punkten då åsikterna om honom håller på att flippa över till det bättre.
Någon som dock konsekvent (och ganska ofta) hyllat Nisse visade sig vara du.

Ja, det är inget jag förnekar. Jag gillar fortfarande Nisse. Men jag tycker bara att det är intressant företeelse. Minns inte att folk var speciellt negativa mot David Sundin? Han blev väl hyllad ganska direkt?
Citera
2015-01-25, 15:11
  #363
Medlem
swimp78s avatar
Den enda som ingen verkar speciellt förtjust i är Fritte. Stackarn.

För övrigt tycker jag "alla" gillade nisse från första stund. Jag själv skrev lite negativt om honom i början, och tycker kanske fortfarande personligen att han är aningen begränsad, men allmän konsensus var ju bland majoriteten att han var skönaste killen. Han blev den nye David Druid. Alla Flashbackare älskar honom.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2015-01-25 kl. 15:16.
Citera
2015-01-26, 17:56
  #364
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Den enda som ingen verkar speciellt förtjust i är Fritte. Stackarn.

För övrigt tycker jag "alla" gillade nisse från första stund. Jag själv skrev lite negativt om honom i början, och tycker kanske fortfarande personligen att han är aningen begränsad, men allmän konsensus var ju bland majoriteten att han var skönaste killen. Han blev den nye David Druid. Alla Flashbackare älskar honom.

Soneby känns det som om folk gillar att pissa på också. Ibland med all rätt fast oftast inte. Han bidrar med en sammanhållning och hjälper framförallt till att hålla ner Nisse på jorden. Däremot har jag fått för mej att han ljuger lite för ofta. Ett exempel är någon gång när han berättar en anekdot om någon som "råkade skjuta en giraff av misstag på en saffari i Afrika" men han säger sedan att det var en skröna på internet. Men bara några avsnitt senare så berättar han om en snubbe som han känner och nämner honom i förbigående som "det var han som sköt giraffen som jag berättade om".

Tycker iofs Fritte är rätt skön emellanåt. Dock kan han också sabba ett kanonskämt genom att ge det en egen tvist som bara är tråkig. Han är den typen av snubbe som, när någon annan gör en bra imitation som alla garvar åt så kan man ge sej fan på att Fritte också ska försöka och gör det sämre.
Citera
2015-02-04, 19:38
  #365
Medlem
robomans avatar
Idag lyssnade jag på vad jag tror var senaste avsnittet. De pratade om turnén de just varit på. Dvs att de åkte till Edsbyn och ett eller två ställen till. Jag tyckte att det var oerhört tråkigt. Ofta är den här podden bra, men det här avsnittet var verkligen inte mycket att hurra för. Ljusglimten är när Nisse pratar om att "vika in den i käften bara" om att äta något, det får mig alltid på gott humör. David är förstås i sedvanlig ordning toppen.

Men avsnittet i övrigt var supertråkigt. "jag mötte den och den i baren... och jag sa... och då sa han... och då sa jag...". För ovanlighetens skull lyckades de inte göra det alls kul för utomstående, det blev för internt.

För att bryta den neggiga tonen länkar jag en bra grej från Davids twitter: https://twitter.com/davidsundin/status/556726325416058880
Citera
2015-02-04, 22:19
  #366
Medlem
swimp78s avatar
Jag tyckte livepodden förra avsnittet var kass. Det känns som de gick över fyllepoddsgränsen då det bara blev dålig och snacket blev repetetivt fylletrams.
T ex. så koka de torrt på samtalsämnen och fick körde "martin äter bernaise-sås och är tjock" -skämtet för många gånger så det slutade vara roligt.

Tips är att dricka max en öl före och under sändning nästa gång.
Citera
2015-02-10, 23:16
  #367
Medlem
canadianresourcess avatar
AMK storsatsar och kör 2timmars podcast VARJE DAG I 10 VECKOR! Från och med 1a April.

Bra eller dåligt? Bra för att det blir en jävla massa AMK. Dåligt för att det finns risk för att det kan bli lite för mycket av det goda.
Citera
2015-02-11, 11:53
  #368
Medlem
camejos avatar
Det ska kickstartas.

https://www.kickstarter.com/projects/1778958437/amk-morgon-ditt-nya-morgonprogram

Slängde in en hundralapp.
Citera
2015-02-11, 17:38
  #369
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
AMK storsatsar och kör 2timmars podcast VARJE DAG I 10 VECKOR! Från och med 1a April.

Bra eller dåligt? Bra för att det blir en jävla massa AMK. Dåligt för att det finns risk för att det kan bli lite för mycket av det goda.

Kan nog bara bli bra med för mycket av det goda

Tycker det är en spännande utveckling/förnyelse, kan mycket väl bli en succé. Gruppen har en skön dynamik, så det kommer nog fungera, dessutom har dom ju en producent som styr upp det också.
Citera
2015-02-11, 17:44
  #370
Medlem
swimp78s avatar
Det riskerar att bli mer ordblaj a "morgonradio" när man ska fylla ut en timme dagligen
Tänk en podversion av den där comedy central - vakan.. JAAAA MEN DÅSÅRRÅ..ATT

Men men. Kan bli intressant att följa.

Undrar om alla kommer vara med? Somliga av dem är ju lite mer av "har ett dagjobb"-typen.
Citera
2015-02-11, 19:11
  #371
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det riskerar att bli mer ordblaj a "morgonradio" när man ska fylla ut en timme dagligen
Tänk en podversion av den där comedy central - vakan.. JAAAA MEN DÅSÅRRÅ..ATT

Men men. Kan bli intressant att följa.

Undrar om alla kommer vara med? Somliga av dem är ju lite mer av "har ett dagjobb"-typen.
Håller med. Jag tror att det kommer urvattnas efter några dagar. Grabbarna verkar ha fått hybris.
Citera
2015-02-11, 21:36
  #372
Medlem
barnets avatar
Jag kan meddela att nyheten om 2h AMK varje dag är en bluff, och ni som inte sitter på inside-info, borde åtminstone kunna dra slutsatser av startdatumet.....1 april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in