2015-02-11, 21:38
Medlem
swimp78s avatar
Vad har du för "inside info"?
Citera
2015-02-11, 22:10
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Jag kan meddela att nyheten om 2h AMK varje dag är en bluff, och ni som inte sitter på inside-info, borde åtminstone kunna dra slutsatser av startdatumet.....1 april.

Du är en bluff.

Har ju svårt att tro att de skulle dra igång en Kickstarterkampanj och be om 200 000 kr ifall det var en bluff. De har redan fått in över 30k dessutom. Vet inte riktigt hur det funkar med Kickstarter men det känns ju typ rätt olagligt att göra en sån grej. Men vad vet jag? Sitter ju inte på nån "inside-info" direkt.
Citera
2015-02-12, 05:11
Medlem
Tycker det är en väldigt bra podd trots att jag står väldigt långt ifrån dessa killar vad det gäller åsikter, särskilt i fallet med Nisse, men gillar ändå honom mest, i början blev man besviken då han inte var med men nu verkar han sedan ett bra tag vara ett stående inslag i podden. Han är en sådan person som man hade velat ha i sin egen umgängeskrets, tror hans bästa moments kommer rent spontant i privata sammanhang. Det sägs att många komiker är tråkiga privat men tror inte det stämmer vad det gäller Nisse. Han är även bra i Nadda podden, men där har han inte ett lika bra bollplank vilket sänker nivån och det blir för långt mellan guldkornen. Det är dock väldigt svårt att koppla hans röst och sätt att vara till hur han ser ut i verkligheten, jag såg typ hamburgerflipparen och f.d blöj-rapparen Petter framför mig en tid innan jag såg Nisse på bild. Båda känns dock väldigt Söder, säger jag utan att veta om han är uppväxt på Söder men han bor väl på Lundagatan nu i alla fall.
Citera
2015-02-12, 08:50
Medlem
swimp78s avatar
Det kommer nog ta ett tag för dem att få ihop 200 000. Att det ganska snabbt efter programmet låg på 35 000 beror nog på att nån enstaka skänkte en större summa. Min erfarenhet av poddar i mellanklassen är att deras lyssnare är snåla.
Citera
2015-02-13, 15:04
Medlem
starbounds avatar
Jag tycker de ska ha cred för att de inte smackar på med någon orimlig summa iaf. 5000 kr per avsnitt lär ju var ganska rejält mycket lägre än vad annan kommersiell radio kostar.
Citera
2015-02-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det kommer nog ta ett tag för dem att få ihop 200 000. Att det ganska snabbt efter programmet låg på 35 000 beror nog på att nån enstaka skänkte en större summa. Min erfarenhet av poddar i mellanklassen är att deras lyssnare är snåla.

Tror inte det kommer vara något som helst problem att skrapa in 200 tuss. Dom har redan dragit in nästan 50 på knappt tre dagar. Vore fett om vi kunde dubbla med 400 000 så dom får lite lön också. Sponsra för fan.
Citera
2015-02-14, 13:56
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Tror inte det kommer vara något som helst problem att skrapa in 200 tuss. Dom har redan dragit in nästan 50 på knappt tre dagar. Vore fett om vi kunde dubbla med 400 000 så dom får lite lön också. Sponsra för fan.

Första dagen blev det 35000. Nu är det typ 40 000 efter 3 dagar.
Den andel som kan tänka sig betala betalar väl i början, sen stannar det av. Inte så det ökar proportionerligt lika mycket per vecka.

Tror på sin höjd de får ihop 100 papp.

Har dock inte betalat nåt själv. Får väl slänga in nån hundring eller två
Senast redigerad av swimp78 2015-02-14 kl. 13:59.
Citera
2015-02-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Första dagen blev det 35000. Nu är det typ 40 000 efter 3 dagar.
Den andel som kan tänka sig betala betalar väl i början, sen stannar det av. Inte så det ökar proportionerligt lika mycket per vecka.

Tror på sin höjd de får ihop 100 papp.

Har dock inte betalat nåt själv. Får väl slänga in nån hundring eller två

Vi får väl se. Tror inte att 200 000 är några svårigheter. Nu vet jag inte hur många lyssnare dom har men jag drar till med en vild gissning på 50 000 lyssnare/avsnitt (rätta mej gärna om jag är ute och cyklar). Isåfall räcker det med att varje lyssnare lägger in 4kr. Eller att 1000 personer lägger in 200kr var om du så vill. Sedan tror jag också att insamlingen kommer få sig en boost efter varje vecka dom kommer ju säkerligen plugga detta fler gånger.
Citera
2015-02-14, 15:46
Medlem
vart oerhört glad när martin kräktes ur sig det som jag har tänkt om richard söderberg om twittergrejen som rickard tydligen hade skärmdumpat!

gillar när folk är källkritiska och det är helt klart han själv som är båda personerna för att få publicitet och extra ryggdunkningar inför schlagern.
Citera
2015-02-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdanne88
vart oerhört glad när martin kräktes ur sig det som jag har tänkt om richard söderberg om twittergrejen som rickard tydligen hade skärmdumpat!

gillar när folk är källkritiska och det är helt klart han själv som är båda personerna för att få publicitet och extra ryggdunkningar inför schlagern.

Det roligaste var ju ändå att Martins infallsvinkel skar sig som apelsinjuice och tandkräm mot P3-Linnea (vilket var väntat förvisso) medan Fritte får total härdsmälta i någon undergrävd homosympatisk avdelning i hjärnkontoret. Begrep han inte Martins poäng eller var all form av källkritik helt irrelevant eftersom Söderberg råkar vara en operasångande posterboy-bög?
Citera
2015-02-25, 11:46
Medlem
swimp78s avatar
Jag hoppas på att få höra morgonradio
Tycker mig dock höra på deras röster i announcen att de inte ens själva tror de kommer få ihop 200 papp längre. Det låg ju flera dar på 58000. Nu Är det uppe i 73000.

Men man kan alltid hoppas.
Senast redigerad av swimp78 2015-02-25 kl. 11:49.
Citera
2015-02-25, 14:41
Medlem
Rubrik01s avatar
Enligt denna sida kommer de tydligen klara det.

http://www.kicktraq.com/projects/1778958437/amk-morgon-ditt-nya-morgonprogram/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in