2015-01-09, 12:35
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Du kan inte minnas vilket avsnitt?

Tyvärr inte, men det är ett tag sen. Runt 70 kanske.
Citera
2015-01-09, 13:19
  #350
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
94 Doften av syren.

Han nämner väl Poehler i negativa ordalag i två olika avsnitt - dels i avsnittet där Soneby berättar om Felix Herngren och Welcome to sweden-produktionen - det andra avsnittet där man berättar om Greg Poehler gick bananas på tvdags
Citera
2015-01-09, 14:18
  #351
Medlem
canadianresourcess avatar
Det tas också upp i TSKNAS #181
Citera
2015-01-15, 12:54
  #352
Medlem
camejos avatar
Roligt att Fritte tyckte att det var tanten som inte släppte in honom i porten som gjorde fel och inte han som tryckte sig in och skrek "jag hoppas du dör i AIDS!".

Roligt avsnitt den här veckan.
Citera
2015-01-15, 13:29
  #353
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Roligt att Fritte tyckte att det var tanten som inte släppte in honom i porten som gjorde fel och inte han som tryckte sig in och skrek "jag hoppas du dör i AIDS!".

Roligt avsnitt den här veckan.
Tycker Fritte är rätt skön när han tappar det och skäller ut folk till höger och vänster. I det här fallet tyckte jag iofs han gjorde helt rätt. Hade gjort likadant själv.
Citera
2015-01-15, 18:14
  #354
Medlem
Har dragit igenom ett tjugotal avsnitt vid det här laget och kan väl konstatera vilka kriterier varje avsnitt måste uppfylla vid det här laget;

- Nisse Hallberg
- Aldrig någonsin deras skånska polare

Nisse är ett sådant underbart förfall att lyssna på; full i tid och otid, grov och rapp i käften, en umgängeskrets av allsköns profiler med en arsenal av vidriga/underhållande/obegripliga anekdoter. När han drog igång sin teori om Hans Fahlén och Kristin Kaspersen och deras fjällknullande i något halvgammalt avsnitt, och Sorneby blir "illa till mods" av ordvalet fick mig dubbelvikt en bra stund.

En hygglig podd med rätt jämn kvalitet på avsnitten överlag.
Citera
2015-01-20, 21:40
  #355
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Har dragit igenom ett tjugotal avsnitt vid det här laget och kan väl konstatera vilka kriterier varje avsnitt måste uppfylla vid det här laget;

- Nisse Hallberg
- Aldrig någonsin deras skånska polare

Nisse är ett sådant underbart förfall att lyssna på; full i tid och otid, grov och rapp i käften, en umgängeskrets av allsköns profiler med en arsenal av vidriga/underhållande/obegripliga anekdoter. När han drog igång sin teori om Hans Fahlén och Kristin Kaspersen och deras fjällknullande i något halvgammalt avsnitt, och Sorneby blir "illa till mods" av ordvalet fick mig dubbelvikt en bra stund.

En hygglig podd med rätt jämn kvalitet på avsnitten överlag.


Haha håller helt med Nisse håller verkligen ihop hela skiten. Att han inte ens är medveten om sina jävla ordval, "vika upp en jävla pizza i huvvet". Hans familj verkar ju lite... annorlunda samt att han själv måste varit ett mycket konstigt barn

Var är det han jobbar nu igen, måste nog ta mig en vända dit
Citera
2015-01-20, 22:14
  #356
Medlem
swimp78s avatar
Middagsavsnittet var superbra
De borde göra det till ett återkommande inslag ; dricka och äta och podda
Citera
2015-01-21, 23:16
  #357
Medlem
Kul med Messiah Hallberg på besök. David Sundins gnöliga stämma klarar jag mig bra utan, men Messiah kändes härligt maplacerad några få gånger men passade väl in andra gånger. Diggar hans podd Geniförklarat där det alltjämt finns ett skådespeleri och en lingo som de slänger sig med; hela överklassprylen, Östermalm-for-life och bönder i obygden-attityden - den där gimmicken skar sig ju något underbart mot (vad det verkar) södermalmvänstern i AMK ett par gånger under podden.

Tänker i synnerhet på när Messiah resonerar kring att sex och raggning har blivit kvinnornas hemmaarena och att männen numera får jobba för sitt liggande, och det blir helt knäpptyst kring brasklapps-gänget varpå någon lyckas få till en dassig replik, kändes härligt avigt.
Citera
2015-01-22, 03:43
  #358
Medlem
Ballongdjurs avatar
Riktigt bra avsnitt. Nisse Hallberg briljerar!
Skrattade högt åt Artur Ringart-anekdoten.
Folk på gymmet tittade snett på mig (humble brag).
Citera
2015-01-25, 08:44
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Haha håller helt med Nisse håller verkligen ihop hela skiten. Att han inte ens är medveten om sina jävla ordval, "vika upp en jävla pizza i huvvet". Hans familj verkar ju lite... annorlunda samt att han själv måste varit ett mycket konstigt barn

Var är det han jobbar nu igen, måste nog ta mig en vända dit

Brasserie Godot
Citera
2015-01-25, 09:29
  #360
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Haha håller helt med Nisse håller verkligen ihop hela skiten. Att han inte ens är medveten om sina jävla ordval, "vika upp en jävla pizza i huvvet". Hans familj verkar ju lite... annorlunda samt att han själv måste varit ett mycket konstigt barn

Var är det han jobbar nu igen, måste nog ta mig en vända dit

Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Riktigt bra avsnitt. Nisse Hallberg briljerar!
Skrattade högt åt Artur Ringart-anekdoten.
Folk på gymmet tittade snett på mig (humble brag).
Hmm intressant att alla verkar älska Nisse. Den allmänna uppfattningen verkar växla. Det är bara att hoppa tillbaks några sidor här i tråden så tyckte dom flesta "vem fan är det där kocken?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in