Citat:
Ursprungligen postat av
million88
Känner igen mig så väl. Jag känner mycket ilska och sorg. Även irritation, samtisigt så vet jag att andra skulle tycka att det var småsaker som man inte ska bry sig om. Men för mig kan det kännas som världen ska gå under. Har jag fått för mig npgot och mår dåligt över något så tar det över hela mig ich jag grubblar och kan vara uppe och googla hela natten om mitt "problem". Jag kan också känna mig väldigt glad och exhalterad.
Jag visar heller aldrig känslorna när de är negativa utan är mer tyst och dagdrömmande av mig. Pratar aldrig någonsin om mina känslor och hur jag känner mig när jag mår dåligt. Skulle jag försöka så slutar de med att jag gråter.
Andra beskriver mig som lugn, glad, omtänksam, förvirrad, tankspridd,klantig.
Ja, det du beskriver känns så bekant. Speciellt de där om att man kan älta om småsaker in i absurdum. Även jag brukar vara uppe på natten och google om mina "problem", får jag inga bra svar kan jag seriöst sitta uppe hela natten och analysera.
Mina mest vanliga känslor är irritation, sorg, ilska, glädje och uppgivenhet. Kan gå från att vara hur glad som helst till att bli lite dystrare ifall jag stöter på problem, sedan ältar jag om det tills mitt humör går ner.
Önskar verkligen att jag inte hade ett så känsligt nervsystem. Det är ganska jobbigt att sitta inne på känslor som äter upp en, men samtidigt ha så svårt att uttrycka dem till någon. Men jag vet ju att mina negativa känslor oftast är irrationella, det är därför jag håller inne med dem och endast delar med mig av de positiva känslorna som glädje och skratt.
Förr var alkohol en räddning för mig. Efter att jag hade druckit kände jag mig normal, slutade analysera och blev fri från de negativa känslorna. Mina vänner vittnade dock om en helt förändrad person vid alkoholintag så det blev ju inget vidare till slut. Började även få enormt med ångest dagen efter vilket var ohållbart. Vad ni än gör, försök inte dränka era känslor med alkohol.