2015-02-10, 18:45
Awaiting Email Confirmation
AB är en del av Storebrorssamhället, som nu snabbt drar åt repet kring våra strupar så att vi inte kan eller våga säga något. Självcensuren kommer att bli allt starkare.

Den smarta Sumsung-TV:n hör vad du säger och skickar det vidare till "tredje part". Smartphonen har också koll på dig. RFID-chipet är under testning i Sverige och kan framöver tvingas på oss så att Övermakten har total kontroll över våra liv. Fel åsikt = avstängning. Du kommer inte in i din lägenhet och har inga pengar till mat, du är dödsdömd.

Samhället strävar alltså efter total kontroll över världsmedborgarna, som alla ska gilla "open boarders". De som måste stoppas är nationalisterna med krav på gränser och mer restriktiv invandringspolitik. Efter valet ställdes 800 000 svenskar i garderoben för långa tider framåt. De får inte påverka eller störa processen mot en världsdiktatur. Förutom att strunta i deras röster så har man kopplat in STASI/Researchgruppen på dessa personer för att skrämma dem till tystnad genom att ställa dem vid skampålen. De uthängda förlorar jobb, kontaktnät, vänner mm. Det goda våldet innebär att man inte skjuter ned åsiktsmotståndare men skapar goda förutsättningar för självmord eller livslång tystnad. De som inte drabbats blir rädda och censurerar sig själva allt mer så att yttrandefriheten kvävs.

En iranier jag känner flydde hit för att få frihet på nätet, frihet att få säga nedsättande saker om islam utan att bli hårt straffad för det. Kanske flydde han i onödan. Vi får ju inte kritisera islam längre. Läkaren gjorde det: Han märkte att den incest som är det vanliga i många muslimska länder leder till svåra sjukdomar. DET ÄR SANT! Jag har umgåtts med invandrare som berättat om kusingiften och en stor andel schizofrena och blinda inom storfamiljen.

Vilken kvinna läkaren beskrev kan ingen gissa eftersom detta problem har extremt omfattning. Han utövade islam-kritik. Om det inte är okey så är vi inte ett dugg bättre än diktaturen Iran.
Det här handlar inte om att vissa personer använt för grovt språk. Det handlar om att vår rätt till full ÅSIKTSFRIHET! (Inte personangrepp, hot om våld, uppmaning till våld)
Citera
2015-02-10, 18:45
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Med all rätt. Det är viktigt att gemene man får veta vad det är för avskum vi skickar till Bryssel.
"Supernazister" är såklart ironiskt.

Jaså? Jag har helt missat att läkaren som de valde (en av flera) att hänga ut skulle till Bryssel!
Citera
2015-02-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Nåt jag även nu ifrågasatt, AB skriver ju endast tjänsteman eller jurist.
Hade han varit medlem i SD, och Politiskt aktiv i SD, så vore det ju en annan sak. Men ingen annan tidning än AB skulle vara snabbare att framhålla det i så fall.

Ehhh, tror du SD anställer en V-sympatisör som politisk tjänsteman? Tror du V anställer en Moderat som politisk tänsteman? Dags att plocka bort foliekepsen alternativt ta reda på hur det fungerar inom politiken?
Citera
2015-02-10, 18:47
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Politisk rådgivare åt SD:s EU-parlamentariker ... Tror du han är hämtad ur sosse-leden?
Nu kommer kanske såväl jag som du att bli varnade, men så länge han inte är politiskt aktiv inom SD så kan han likaväl vara Miljöpartist, det finns exempel på näthatare även där. Om du nu hänger med.

Missförstå mej rätt, han får skylla sej själv, men att skylla på SD direkt, känns som overkill. I alla fall så länge inget belägg finns för att han har arbetat som politiker inom SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Ehhh, tror du SD anställer en V-sympatisör som politisk tjänsteman? Tror du V anställer en Moderat som politisk tänsteman? Dags att plocka bort foliekepsen alternativt ta reda på hur det fungerar inom politiken?
Men för helvete! Vad visste Sverigedemokraterna om detta innan detta rasistiska avslöjande? Tänk innan du postar! Det står inget om vilket parti han sympatiserar med. Han är/var en jurist!
Senast redigerad av Terugflits 2015-02-10 kl. 18:51.
Citera
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
"Supernazister" är såklart ironiskt.

Jaså? Jag har helt missat att läkaren som de valde (en av flera) att hänga ut skulle till Bryssel!

De hängde aldrig ut läkaren. Han fick chansen att yttra sig anonymt. AB visade mer respekt för hans integritet och anonymitet än vad han som läkare visade sina patienter av utländsk bakgrund.

Så kan det gå när man är dum som ett får!
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Egentligen har Aftonpravda med Researchgruppen tagit på sig statens och polisens/Säpos roll.

Skillnader finns förstås, Staten med polisen chekar att lagar efterlevs.., utdelar straff i domstol när brott har begåtts..

Aftonpravda med Researchgruppen utdelar straff för dina åsikter, dina tankar du delar med dig, via offentlig outing, som skampålen utanför kyrkan på medeltiden.

För dina tankar och åsikter på ett anonymt forum.
Inte för dina brott.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Antagligen så kommer de bara drabbas av lite hat. Om ens vänner sviker en så är de heller inga riktiga vänner att ha.

Vad som vore bättre är om de publicerar hela listan (om de hade en) med namn på alla deltagare, för då hade alla dessa åsikter inte blivit tabu längre. Då hade för många hamnat i dagsljuset att det blir svårt att utsätta de för utfrysning. Men det vill ingen, varken Aftonbladet eller flashbackarna. Folk vill att vissa åsikter ska vara dolda.

Egentligen vore det en fantastisk idé att verkligen publicera namnen på alla flashbackare som har kontroversiella åsikter åtminstone, och då menar jag att vi skulle göra det själva, alltså att tiotusentals eller hundratusentals outar sig själva. Då skulle dessa åsikter bli närmast omöjliga att tysta.

Men precis som du säger så vill åtminstone inte de flesta flashbackare det och faktiskt inte heller Aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ditt översta exempel är osmakligt men i t.ex. USA helt lagligt. Frågan är varför Sverige har snävare gränser för vad man får säga än vad USA har.

USA har många andra osköna regler... Varför tycker du vi ska efterapa USA?
Flytta dit, skaffa dig ett skjutvapen och säg vad du vill.
Citera
2015-02-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
"Bonnierpressen" kommer inte hänga ut personer för deras åsikters skull hur obekväma de än är såvida peronen inte har ett förtroendeuppdrag eller arbetar i en miljö där extrema åsikter kan ses som ett problem. Jag själv är av åsikten att jag bara skriver sådant jag kan stå för och jag kan lova att jag inte kommer backa en millimeter den dagen jag konfronteras.

Jag tar yttrandefriheten på största allvar, men inser att jag inte är anonym... Rasisterna på Flashback är av en annan åsikt, de anser att de som vita medelålders män blir kränkta då de inte skyddat sin identitet ordentligt och skriver saker de inte törs stå för offentligt. Patetiskt!

Aftonbladet gör ett bra jobb och de som avslöjas får delge sin åsikt i media, dock väljer folk att be om förlåtelse samt påstå att det jag sa är inte vad jag tycker. Kort sagt... Rasisterna står inte för sina ord och är dessutom så pass korkade att de tror att de är anonyma.

Ge oss exempel på något du anser som inte redan premieras och applåderas av samhällseliten. Har du en enda åsikt som sticker i samhällselitens ögon? Om inte, vem är du att slå dig för bröstet? Kostar ens handlingar och gärningar ingenting så ska man inte berömma sig för dem mer än man berömmer sig själv för att man andas.

Den idiotretorik du står för tycks tyvärr vara outrotlig i den här tråden. Den kommer upprepas gång på gång på gång och aldrig förändras.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guruncher
USA har många andra osköna regler... Varför tycker du vi ska efterapa USA?
Flytta dit, skaffa dig ett skjutvapen och säg vad du vill.

Frågan är väl snarare varför Sverige måste efterapa Sovjetunionen och DDR?
Citera
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Återigen, aldrig någonsin har det funnits en tid eller ett land med rättsligt skydd för vem som helst att säga vad som helst om specifierade personer med sådan spridning till så många samhällsmedborgare bakom anonymitet. Vad som hänt är att teknologin sprang ifrån rätten plötsligt och gjorde detta möjligt för första gången i mänsklighetens historia och rätten kämpar långsamt för att försöka komma ikapp. De grova kränkingar mot personer som är olagliga ut i verkligheten är lika olagliga på nätet - det är bara det att nätet sprang ifrån rätten teknologiskt.

Det gör det varken rätt eller fel.

USA har en betydligt hälsosammare inställning till yttrandefrihet. Där är det exempelvis fullt lagligt att påpeka det faktum att Jerzy Sarnecki är en beräknande judeloppa som borde deporteras tillbaka till Polen.

Det blir alltid så pinsamt när svensk polis eller media skall tala om amerikansk yttrandefrihetslagstiftning. "USA har en... öhm, friare lagstiftning än Sverige, och, *harkel*, det är lagligt att säga vissa saker som, *host*, här i Sverige är förbjudet". Du vet, i Sverige har vi en grundlag vars syfte är att begränsa människors möjligheter att uttrycka sina åsikter, medan man i USA har en lag vars syfte är att på skarpast möjliga vis försvara rätten till åsikts- och yttrandefrihet.
Citera
2015-02-10, 18:49
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Du har inte läst på alls... Du talar om incidenten med expressen och inte SD middagen...

Fast just i det här fallet diskuterades varför Birro fick gå från Expressen och då ligger micro123 närmare sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in