Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
I ett land som Sverige där det är så viktigt att vara politiskt korrekt 24/7 är det nog närmast omöjligt. För att inte bli hårt straffad måste man officiellt ha de rätta åsikterna, vilket gör det väldigt svårt för många att säga vad man verkligen tycker.
Många svenskar väljer då ofta en annan lösning. T.ex, offentligt så hyllar de massinvandring och mångkultur. Men privat så flyttar de till ett område med bara vita svenskar. Det anses fortfarande vara acceptabelt.
Jan Helin gör ju så, som exempel.
Jag ogillar iaf SD. Men det är väl så att de som blivit "politiker" iom SD inte riktigt fattat att de hamnat i offentligheten, att de kan vara intressanta(?) för div. nyhetsmedia. Något de inte tänker på när de sitter här på FB och skriver av sig. De flesta har ju inte det i sin tankevärld när de en gång i tiden reggade sig här att folk ska forska i det de postat. Då hade de kanske gjort sig mer "anonyma" vid registreringen.
Själv anser jag mig vara allt annat än rasist, men även jag svär till när man hör om massvåldtäkt på en Finlandsfärja, eller när folk från gamla öst åker på stöldturné i Sverige. Man bor i en villa i ett "svenskt" område, som du skrev.
Min egna aversion mot SD är att de är på ett sätt i media, men SD kan aldrig tvätta bort var de har sina rötter, i skinheadskulturen och rasismen. Om de hade haft en annan bakgrund så kanske de hade gått ännu längre i politiken.
Det finns ju folk i SD lokalt som inte alls känner sig bekväma med partiets historia, som jobbar i lokalpolitiken på samma vis som de andra partierna, som inte tjatar om massinvandringens gissel osv.
Själv tycker jag det är bra att de på toppositionerna avslöjas, det är en sak om en IQ-befriad SD:are i lokalpolitiken har dessa åsikter än en i toppskiktet.