2015-02-10, 18:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Nåt jag även nu ifrågasatt, AB skriver ju endast tjänsteman eller jurist.
Hade han varit medlem i SD, och Politiskt aktiv i SD, så vore det ju en annan sak. Men ingen annan tidning än AB skulle vara snabbare att framhålla det i så fall.
Politisk rådgivare åt SD:s EU-parlamentariker ... Tror du han är hämtad ur sosse-leden?
Citera
2015-02-10, 18:41
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I ett land som Sverige där det är så viktigt att vara politiskt korrekt 24/7 är det nog närmast omöjligt. För att inte bli hårt straffad måste man officiellt ha de rätta åsikterna, vilket gör det väldigt svårt för många att säga vad man verkligen tycker.

Många svenskar väljer då ofta en annan lösning. T.ex, offentligt så hyllar de massinvandring och mångkultur. Men privat så flyttar de till ett område med bara vita svenskar. Det anses fortfarande vara acceptabelt.

Jan Helin gör ju så, som exempel.
Jag ogillar iaf SD. Men det är väl så att de som blivit "politiker" iom SD inte riktigt fattat att de hamnat i offentligheten, att de kan vara intressanta(?) för div. nyhetsmedia. Något de inte tänker på när de sitter här på FB och skriver av sig. De flesta har ju inte det i sin tankevärld när de en gång i tiden reggade sig här att folk ska forska i det de postat. Då hade de kanske gjort sig mer "anonyma" vid registreringen.

Själv anser jag mig vara allt annat än rasist, men även jag svär till när man hör om massvåldtäkt på en Finlandsfärja, eller när folk från gamla öst åker på stöldturné i Sverige. Man bor i en villa i ett "svenskt" område, som du skrev.

Min egna aversion mot SD är att de är på ett sätt i media, men SD kan aldrig tvätta bort var de har sina rötter, i skinheadskulturen och rasismen. Om de hade haft en annan bakgrund så kanske de hade gått ännu längre i politiken.

Det finns ju folk i SD lokalt som inte alls känner sig bekväma med partiets historia, som jobbar i lokalpolitiken på samma vis som de andra partierna, som inte tjatar om massinvandringens gissel osv.

Själv tycker jag det är bra att de på toppositionerna avslöjas, det är en sak om en IQ-befriad SD:are i lokalpolitiken har dessa åsikter än en i toppskiktet.
Citera
2015-02-10, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Är inte aftonbladet eller jag som bestämt våra lagar eller hur?

Och om du inte förstår skillnaden mellan att ex. skriva:

"jag hatar alla äckliga judesvin, de ska lynchas!" och "jag anser att israels politik gentemot palestina är helt felaktigt pga..bla bla…" så bör du kanske fundera ett varv till.

vad tjänar vi på att tillåta det översta? Vad är vinsten med detta?

Jag kan personligen stå för allt jag har skrivit på FB, men jag vill vara anonym eftersom går jag ut med namn här så skulle jag få allt FB skit där jag inte vill ha det, i mitt privatliv. Liksom detta som är poängen med anonymiteten inte att det ska tillåta människor att sitta och spy ner internet med hat.

Ditt översta exempel är osmakligt men i t.ex. USA helt lagligt. Frågan är varför Sverige har snävare gränser för vad man får säga än vad USA har.
Citera
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Birro fick kicken för att det han skrev inte rimmade med Expressens värdegrund.... Han gick från nykter alkoholist, debattör och fotbollsfan till kristen fanatiker och fotbollsfixerad ...

När en skribent inte längre levererar det tidningen vill ha så är det reskort som gäller .. inte konstigt alls och samma sak drabbade Elisabeth Höglund på Aftonbladet och samt andra ...

Att sedan just Höglund och Birro slänger på sig offerkappan och gråter i högan sky om orättvisa är kanske inte helt oväntat - utan mer i linje med den nivå de ofta hållit i sina krönikor ..

Du har inte läst på alls... Du talar om incidenten med expressen och inte SD middagen...
Citera
Medlem
Återigen, aldrig någonsin har det funnits en tid eller ett land med rättsligt skydd för vem som helst att säga vad som helst om specifierade personer med sådan spridning till så många samhällsmedborgare bakom anonymitet. Vad som hänt är att teknologin sprang ifrån rätten plötsligt och gjorde detta möjligt för första gången i mänsklighetens historia och rätten kämpar långsamt för att försöka komma ikapp. De grova kränkingar mot personer som är olagliga ut i verkligheten är lika olagliga på nätet - det är bara det att nätet sprang ifrån rätten teknologiskt.
Citera
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Det här med att folk blir kränkta för att vissa skriver "judesvin" och liknande håller ju inte riktigt. Själv gillar jag inte droger och jag gillar verkligen inte hästar så jag håller mig borta från dessa delar av forumet. Blir man kränkt av folks åsikter om t.ex judar så är det ju bara att hålla sig borta från trådar som avhandlar judar. Lätt som en plätt!
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag skulle vilja påstå att anonymiteten på nätet är viktigare än till och med valhemligheten.

Dristar man sig till att kritisera Islam på nätet och man blir offentligt kölhalad av Aftonbladet eller Expressen då kan man likt Lars Vilks och Salman Rushdie bli utsatt för hot och risk om mord från islamister.
Citera
Medlem
[quote=Condottieri|Nej, du svurna yttrandefrihetsfiende, folk kommer inte att böja sig för Bonnierpressens folkfientliga diktat. Det är i så fall bara att uppfinna en ny metod att verkligen skriva anonymt, t.ex. skriva från offentliga platser, bibliotek eller dylikt. Vad ska ni ta er till då?[/QUOTE]

"Bonnierpressen" kommer inte hänga ut personer för deras åsikters skull hur obekväma de än är såvida peronen inte har ett förtroendeuppdrag eller arbetar i en miljö där extrema åsikter kan ses som ett problem. Jag själv är av åsikten att jag bara skriver sådant jag kan stå för och jag kan lova att jag inte kommer backa en millimeter den dagen jag konfronteras.

Jag tar yttrandefriheten på största allvar, men inser att jag inte är anonym... Rasisterna på Flashback är av en annan åsikt, de anser att de som vita medelålders män blir kränkta då de inte skyddat sin identitet ordentligt och skriver saker de inte törs stå för offentligt. Patetiskt!

Aftonbladet gör ett bra jobb och de som avslöjas får delge sin åsikt i media, dock väljer folk att be om förlåtelse samt påstå att det jag sa är inte vad jag tycker. Kort sagt... Rasisterna står inte för sina ord och är dessutom så pass korkade att de tror att de är anonyma.
Citera
2015-02-10, 18:43
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Men icke, AB satsar stenhårt på att sätta dit supernazister pga sin egen agenda.

Med all rätt. Det är viktigt att gemene man får veta vad det är för avskum vi skickar till Bryssel.
Citera
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Politisk rådgivare åt SD:s EU-parlamentariker ... Tror du han är hämtad ur sosse-leden?

En substantiell del av SD:s väljare kommer från "sosse-leden", så ja, det är fullt möjligt.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
PK har segrat, SD och Flashback har blivit totalt ägda

Hur? kan du vänligen förklara utförligt hur SD och Flashback blivit ägda.

Man kan väl säga att båda blivit ägda, men dem är ju mer ägda, om man tänker på alla databaser som vi fått fram från piscatus.. dom kan inte ens ta hand om säkerheten för sina egna medlemmar..

"Grattis, dom fick tag på en FB databas från 2006...
Citera
2015-02-10, 18:44
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
PK har segrat, SD och Flashback har blivit totalt ägda

Håller med,tycker media ska lägga locket på helt,vem fan vill läsa om svenskar som begår gruppvåldtäkter i Sverige 2015? Den här kvinnosynen svenska män har är bedrövlig.Vare sig det är på amorella eller tensta,älvsjö eller mariannelund.
Allmänintresse? tveksamt då detta skapar hat/rasism mot svenska män.

Problemet måste vara den svenska kulturen,grupptryck? Det är just detta som måste adresseras, varför ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in