2015-02-10, 18:33
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagarN-Pon
Trots din grova ironi, låter det rätt vettigt?
Justin Bieber borde väll få sjunga utan att bli hatad av miljontals människor, vad ger de rätten att mobbas?
Du borde självklart kunna få spela COD utan att bli kallad de ena med det andra, sen att du inte tar åt dig är en sak men folk ska ge fan i att bete sig som rövhål anonymt, jävla fegisar hela bunten.
Skäms över min generation.

Alternativet är att vår frihet fråntas. Jag lever hellre i en värld där Åsa Romson tillåts säga att jag inte har något människovärde.
Citera
2015-02-10, 18:33
Medlem
MadScientists avatar
"Man ska inte skriva sådant man inte kan stå för" är jävligt lätt att säga. Marcus Birro fick sparken för att han åt lunch med två sverigedemokrater. Vem vågar stå för avvikande åsikter i ett så sjukt samhällsklimat?
Citera
2015-02-10, 18:34
Medlem
bushtuckers avatar
Hela den här historien är ju lite som "Nazismens krossande genom dess införande", inkluderat Freislers/Helins folkdomstol .... det saknas definitivt inte beröringspunkter
Citera
2015-02-10, 18:34
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, det är det inte. Ocvh du förstår säkert också att denna rätt har sina begränsningar. Vart dessa dras skiljer sig lite, men givetvis är yttrandefrihet alltid i någon form begränsad om man drar det till sin spets. Vilket det också bör vara.

Ja, så kan det absolut vara. Men de få som nu hängs ut har ju spridit hat, lögner och personliga påhopp, att försöka få detta till att det handlar om förtryckta demokratiska hjältar som nu får löpa gatlopp är ju bara rent löjeväckande.

Du fattar inte vad yttrandefrihet är och hur viktig den är för ett demokratiskt samhälle. Du är välkommen att flytta till China, Ryssland, Cuba, Iran...
Citera
2015-02-10, 18:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Tycker det är riktigt roligt när folk i SD plockas en en efter en. Häromdagen en läkare, nu en jurist.

Läkaren är ingen SD:are och miljöpartisten var en.. eh.. miljöpartist... Och juristen var ingen SD-politiker utan en jurist...

Så det blev inte många rätt här inte...
Citera
2015-02-10, 18:35
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Alternativet är att vår frihet fråntas. Jag lever hellre i en värld där Åsa Romson tillåts säga att jag inte har något människovärde.
Precis! Och detta är inte ett alternativ.
Sluta ta illa vid så jävla lätt, gott folk!
Citera
2015-02-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, det är det inte. Ocvh du förstår säkert också att denna rätt har sina begränsningar. Vart dessa dras skiljer sig lite, men givetvis är yttrandefrihet alltid i någon form begränsad om man drar det till sin spets. Vilket det också bör vara.

Ja, så kan det absolut vara. Men de få som nu hängs ut har ju spridit hat, lögner och personliga påhopp, att försöka få detta till att det handlar om förtryckta demokratiska hjältar som nu får löpa gatlopp är ju bara rent löjeväckande.

Är det enbart sådana som ska omfattas av yttrandefriheten? Går det inte in i hjärnan på dig att den inte är till för de redan rättänkande?

Ta till exempel din pubertala avatar föreställande posören Subcomandante Marcos: kan du inte föreställa dig en situation där hans (dina?) åsikter inte anses smakfulla nog för makthavarna i ett land och därför förtrycks? Det är en brist på inlevelseförmåga hos er yttrandefrihetshatare som är rent komisk. Det är som att ni inte kan gå bortom era privata uppfattningar och se att det finns en större princip som är värd att bevara, om samhället ska vara demokratiskt.
Senast redigerad av Aristides 2015-02-10 kl. 18:41.
Citera
2015-02-10, 18:37
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Ja, precis. Det översta kastet må icke förargas! Att pedofilforumet ligger helt orört är endast ett uttryck av balans.

Att våldta ett barn i röven och berätta om det till andra äckel är givetvis inte i paritet med att skriva 'jag vågar inte tänka på hur många irakier som kommer direkt från Arlanda rakt in till sjukhuset' (vårdturister avses?). Nej, det finns en grupp i samhället som inte kan göra något fel. Dessa ska skyddas till varje pris.

Men din fjant, du förstår väl att AB går till polisen med sådana uppgifter? Nu är det småtöntar som Ankar som ska skärskådas då de har en politisk roll i samhället.

Buhu, han får inte vara politiker och uttrycka hat mot muslimer och svarta, buhu.
Citera
2015-02-10, 18:38
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Jag vet inte vad man ska göra åt führer helin

Neger snälla, han är så långt ifrån en führer man kan komma... please...

Citat:
Ge journalistkräken såna satans böter att dom inte har annat val än att flytta ut i orten hos bryshan och verkligheten. Låt dom sen skriva sin vänsterpropaganda utan att bryta mot lagen.

Mot lagen? Det är väl främst, eller snarare först, en fråga för rättsväsendet att avgöra, eller är det dina fiktiva lagar i ditt Utopia som du talar om?

Citat:
Det är klart du är en angivare och golare när du sitter och klappar händerna, vad skiljer dig från en råtta som springer till polisen när det hettar till?

Jag undviker myndigheter så mycket som möjligt så jag kan inte se hur jag är en angivare. Men du använder dig uppenbarligen en för mig främmande jargong.
Citera
2015-02-10, 18:40
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Läkaren är ingen SD:are och miljöpartisten var en.. eh.. miljöpartist... Och juristen var ingen SD-politiker utan en jurist...

Så det blev inte många rätt här inte...
Nåt jag även nu ifrågasatt, AB skriver ju endast tjänsteman eller jurist.
Hade han varit medlem i SD, och Politiskt aktiv i SD, så vore det ju en annan sak. Men ingen annan tidning än AB skulle vara snabbare att framhålla det i så fall.

Är det några som är blåsta här, så är det ju SD, som det nu ser ut.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
"Man ska inte skriva sådant man inte kan stå för" är jävligt lätt att säga. Marcus Birro fick sparken för att han åt lunch med två sverigedemokrater. Vem vågar stå för avvikande åsikter i ett så sjukt samhällsklimat?
Birro fick kicken för att det han skrev inte rimmade med Expressens värdegrund.... Han gick från nykter alkoholist, debattör och fotbollsfan till kristen fanatiker och fotbollsfixerad ...

När en skribent inte längre levererar det tidningen vill ha så är det reskort som gäller .. inte konstigt alls och samma sak drabbade Elisabeth Höglund på Aftonbladet samt andra ...

Att sedan just Höglund och Birro slänger på sig offerkappan och gråter i högan sky om orättvisa är kanske inte helt oväntat - utan mer i linje med den nivå de ofta hållit i sina krönikor ..
Citera
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Men din fjant, du förstår väl att AB går till polisen med sådana uppgifter? Nu är det småtöntar som Ankar som ska skärskådas då de har en politisk roll i samhället.

Buhu, han får inte vara politiker och uttrycka hat mot muslimer och svarta, buhu.
Källa på det?
Jag kan se rubriken framför mig "Pedofil skröt om våldtäkt på barn på internet".

Men icke, AB satsar stenhårt på att sätta dit supernazister pga sin egen agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in