2015-02-10, 17:50
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det kan dom lista ut mha din posthistorik, dom har enligt egen utsago "fullständig domstolsbevakning", har du skrivit ngt hyfsat detaljerat och avslöjat lite för mycket angående ett rättsfall så är det ju ingen match att luska ut vem du är IRL. Har du dessutom slaskat runt i dom mer obskyra delarna av detta forum så är du så klart en "kandidat" för uthängning. Kolla även igenom dina PM om ngn du bondat med vet lite för mycket. Dessutom har du förmodligen klickat på en länk för mycket.

Social ingenjörskonst helt enkelt.

/Provokatör

Nej, faktiskt inte. finns inget i min postning på flashback som gör att man kan utifrån det ta reda på mitt irl-namn. Jag har varit bra på sånt sen jag startade med nätet på 90-talet. Detsamma med PM.

Personliga saker som kan kopplas till personnummer som man kan få ut om mig via posthistorik är enbart att jag bott i staden X och staden Y. Typ. Inget mer. Det räcker inte.

De måste ha info på annat sätt. Typ via ip-nummer eller liknande.
Nåt i stil med han som hängde ut porrsurfare, att det är via teleoperatör eller liknande.
2015-02-10, 18:15
Bannlyst
Flashback får bra mycket gratisreklam genom detta, skulle ska bli intressant att se hur många fler reggade användare det blir kommande månader.
2015-02-10, 18:21
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Jag undrar om det kan ha gått till som infidel sagt. När jag testar att skriva in ett 100-tal slaskadresser från databasen på mailtjänsters registreringssida är det inte en enda som blivit raderad (dvs samtliga har varit använda sen RGs snokande började). Det är ganska konstigt att inte hitta en enda?

Man kan fortfarande få sitt lösenord skickat till sin adress:
https://www.flashback.org/login.php?do=lostpw

Jag förstår inte riktigt vad du menar, för den som blivit mailhackad är så märks det ingenting. Varför skulle han/hon radera sin mailadress och skaffa en ny?
2015-02-10, 18:27
Medlem
Men för i helvete, fatta en enda liten sak, dessa människor har fått tag i flashbacks databas med emailadresser som de lämnat vid registreringen. All annan spekulation är ju bara så efterbliven, eller är flashbacks uppfattning den att förövarna i gängse case samlat in en massa emailadresser på nätet och sen gissat sig till att den dä @ måste nog skriva på flashback. Bästa Admin, för att mitt gamla konto skulle kunna sammankopplas med mig i det riktiga livet så är den minsta gemensamma nämnaren att flashbacks emails-registrering hamnat i orätta händer, det enda som kopplar mig samman i mitt privat leverne med flashback är just den där emailen som jag var tvungen att lämna när ja<g registrerade mig.
Med Tanke på admins rabiata förnekande av en ev läcka så skulle det vara väldigt intressant hur han förklarar hur rg lyckats få ihop det med min email och min riktiga person?

Eller för att förekomma moderatorer och admins lama bortförklaringar, det finns inget alternativ till att de kunnat koppla ihop min email med mig och flashback utan att de har tillgång till flashbacks databas!

Men eftersom jag använder ett unikt nick på fb så har jag inte blivit ihopkopplad med ett specifikt konto, men det kan väl flashback hjälpa rg med om dom vill!
Senast redigerad av lejfgeve 2015-02-10 kl. 18:33.
2015-02-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
sök (ofta ctrl+f) på några siffror i ditt personnummer

Citat:
Ursprungligen postat av General-
Gör såhär. Ladda ner något annat editeringsprogram så som t.ex. Sublime Text. Det är ett kraftfullt verktyg att söka och skriva kod.

När du är inne så tryck CTRL + F så kan du söka runt. Finns extremt många andra funktioner, men jag vet inte vad du är ute efter att hitta så kan inte på bästa sätt förklara hur du ska använda sökfunktionen då.
Tack för hjälpen, har sökt på personnummer och mejladresser men nada, zero, noll, ingenting!
Än i alla fall
Funderar på att skaffa ett helt nytt postkonto, som inte är kopplat till mig på något sätt, skaffa ett riktigt jävligt lösenord, och även byta lösenord till flashback och göra det så jävligt som det bara går för dom idioterna
Vad tros om det??
2015-02-10, 18:39
Bannlyst
Flashback är dött för mig! Jag har inte direkt skrivit något som kan verka speciellt stötande heller, men detta forum lovar anonymitet samtidigt som man alltså inte kan garantera detta... Då förlorar flashback lite sin funktion tycker jag!

Det är inte så att jag känner att jag kan skriva av mig om mina psykiska problem och andra privata saker, när den informationen sedan riskerar att hamna händerna på massa okända människor! Den informationen kan med stor sannolikhet användas för att pressa folk på pengar osv.

Flashback har förlorat en stor del av sin trovärdighet här, och moderatorer/admins kan säga vad fan dem vill om den saken... Sen tycker jag att många människor här skriver helt jävla sjuka saker! Men jag anser fortfarande att de har rätt att uttrycka sina hemska åsikter, även fast jag absolut inte håller med om vad dem säger!

Det Aftonbladet gör är väl knappast så konstigt eller, med tanke på att flashback är deras fiende nr 1? De som man bör peka finger åt i det fallet är Flashback själva, som inte låter användare tog bort sina gamla konton! Sen har RG ett förbannat stort ansvar i det hela såklart, men Flashback själva framförallt!
2015-02-10, 18:43
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejfgeve
Men för i helvete, fatta en enda liten sak, dessa människor har fått tag i flashbacks databas med emailadresser som de lämnat vid registreringen. All annan spekulation är ju bara så efterbliven, eller är flashbacks uppfattning den att förövarna i gängse case samlat in en massa emailadresser på nätet och sen gissat sig till att den dä @ måste nog skriva på flashback. B

Faktiskt konstigt att den viktigaste aspekten glömts bort - för att kunna koppla ens mail till ens flashbackkonto måste ju flashbacks databas vara hackad.

I alla fall om ens användarnamn på flashback är unikt och inte alls speglas i ens användarnamn på t ex disqus eller andra platser på nätet eller i ens epostadress.

Sen hur de fått tag på personnummer är en annan fråga.
2015-02-10, 18:45
Medlem
Rois avatar
Min gamla regmail finns med, men ingen av de adresser jag använder nu för tiden. Reggar man nytt konto kan man göra det med en regmail som inte längre används; man får alltså ingen indikation på att något är utöver det vanliga.

Därmed kommer denna mailadress antingen från databasen eller från någon annan gammal (pre cirkus 2009) källa. Det är inte så att jag snålade med att ge ut just denna adressen vid olika registreringar, men det utesluter även att de har kört trial&error med nyregistriringar och glömda lösen.

Något annat som förbryllar mig en aning är att denna gamla regmail bara finns med i piscatus läckta databas, men inte i någon annan äldre läcka som finns med på https://www.pwnad.pw
2015-02-10, 18:47
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Jag letade i den där excel-filen och hittade inte mig (däremot så hittade jag en släkting!), så innebär det att jag inte finns med eller vad innebär den där excel-filen egentligen?
2015-02-10, 18:51
Bannlyst
haha gulligt av admins o förneka att RG har tillgång till databasen, vi har ju alla sett den, dem har ju uppenbarligen lyckats med konsten att ta reda på vilka email adresser som reggat vilka användarnamn

När tänker ni ge folk möjligheten o ta bort gamla inlägg och användare?
Senast redigerad av ColinCherry 2015-02-10 kl. 18:54.
2015-02-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Faktiskt konstigt att den viktigaste aspekten glömts bort - för att kunna koppla ens mail till ens flashbackkonto måste ju flashbacks databas vara hackad.

I alla fall om ens användarnamn på flashback är unikt och inte alls speglas i ens användarnamn på t ex disqus eller andra platser på nätet eller i ens epostadress.

Sen hur de fått tag på personnummer är en annan fråga.
Jag kan ju påpeka att både telia och tradera har mitt personnummer och adress och telefonnummer, så om rg kunnat matcha min email så har de ju kunnat köpa infomationen från telia helt lagligt, eller som deras olagliga kreditupplysningsföretag gjorde vid discus-avslöjandet,( de gjorde kreditkollar utan att medxdela de berörda, lite kriminellt eller, Äh, ändamålen helgar medlen, eller hur jan fucking DDr-Helin?"
2015-02-10, 19:00
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
haha gulligt av admins o förneka att RG har tillgång till databasen, vi har ju alla sett den, dem har ju uppenbarligen lyckats med konsten att ta reda på vilka email adresser som reggat vilka användarnamn

När tänker ni ge folk möjligheten o ta bort gamla inlägg och användare?
Var skulle det finnas någon lista med mail och användarnamn som "alla har sett". Det som finns ute är en lista med mail och personnummer (som har "scarmblats" av den som läckte den från piscatus)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in