2015-02-10, 15:27
Medlem
Min email som jag använde för att regga mitt första konto finns med + mitt personnummer, nu har jag ju inte skrivit en massa rasistskit, men ändå, den emailen som jag använde var en telia adress och den har jag bara använt till bank,tradera, och messenger, så nog är det väl uppenbart att de i alla fall har fått tillgång till Fb registrerade email-adresser. Hur skulle de annars kunna koppla samman användare på FB, konstigaste är ju att min gamla konto skulle blivit hackat i år!
2015-02-10, 15:33
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är såklart också lika intressant hur de kan veta vilka epostadresser olika flashbackmedlemmar har.
Absolut, men den informationen saknas ju i den dump som finns. Utifrån deras modus operandi känns det som att de chansar genom att lägga pussel utifrån det som skrivits och sedan ringa och chansa. Det finns ju inspelat här:
(FB) Blev uppringd av Richard Aschberg från Aftonbladet, hur?

De har ju också enligt obekräftade uppgifter ringt fler samtal där de uppenbarligen haft fel. De som gör bort sig genom att erkänna i telefon eller gör medgivanden av misstag hotar de möjligen sedan med uthängning om de inte samarbetar och låter sig intervjuas.

Det som talar för att de inte har speciellt mycket på fötterna enligt mig är:

* Det finns de som uppger att det finns epostadresser i dumpen som de aldrig använt på FB
* Det saknas väsentlig information i dumpen som hade funnits om de hade haft tillgång till FB:s databas, t ex användarnamn.
* De ringer till fel personer och försöker få fram information.
* Det är ganska "ointressanta" personer de börjat hänga ut. Var är de "riktiga hatarna"?

Men - jag kan ju som sagt inte bevisa någonting utan det är mina egna spekulationer.
2015-02-10, 15:38
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är inte den intressantaste frågan. Det intressanta är hur man fått tag på identiteter med personnummer som man kan koppla till respektive epostadress. Det är definitivt ingen information som Flashback har.
Exakt. Och det är väldigt få forum/siter som har registrering med fullständigt personnummer.
Inte en enda av mina mailadresser har jag funnit i listorna.

Men -min tanke går till att någon inom RG har kontakter hos någon myndighet. Ofta har de rutor för snabbfrågor i vissa ärenden där man lätt kopplas till en specifik person som kanske vill ha ett snabbt svar till sin fulmail. Samma funktion har alla resebolag och what ever...möjligheterna är många.
Att uppgifterna kommer från fb finns inte på kartan.

Tillägg: För att inte tala om hur väl de kan använda aftonbladet plus och deras direktkommentarer kopplade från facebook-konton.
Senast redigerad av Handeldvapen 2015-02-10 kl. 15:43.
2015-02-10, 15:38
Medlem
Om det nu stämmer att personnummer plus mail = användarnamn så har de mitt borttappade konto som inte använts på mången år.

De har alltså inte mailen till Clinto men de har mailen till mitt första konto som inte används längre. De har min riktiga mail alltså och mitt personnummer. Men Clinto finns inte i verkligheten och de har inte Clintos mail. De har däremot mail och personnummer till personen som styr Clinto.
2015-02-10, 15:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Var hittar man denna lista och vad/hur skall man söka efter i den?
Ska man söka på sitt användarnamn/mailadress?

2015-02-10, 15:44
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Om det nu stämmer att personnummer plus mail = användarnamn så har de mitt borttappade konto som inte använts på mången år.

De har alltså inte mailen till Clinto men de har mailen till mitt första konto som inte används längre. De har min riktiga mail alltså och mitt personnummer. Men Clinto finns inte i verkligheten och de har inte Clintos mail. De har däremot mail och personnummer till personen som styr Clinto.
Och du har konto på Aftonbladet Plus kanske?
Det är utan tvekan deras närmsta väg att gå i steg ett.
2015-02-10, 15:48
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Var hittar man denna lista och vad/hur skall man söka efter i den?
Ska man söka på sitt användarnamn/mailadress?

https://anonfiles.com/file/a383802c51e2350e2e29b78e4070fc98
2015-02-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Och du har konto på Aftonbladet Plus kanske?
Det är utan tvekan deras närmsta väg att gå i steg ett.

Nej inte det. Men tydligen tar de alla uppgifter från mail in till myndigheter och med min seriösa mail har ju sådant förekommit.

Men Clintos mail är helt anonym och obesudlad.
2015-02-10, 16:05
Medlem
Ni som är OUTADE !!!

Har:
Gjort det själv
Andra databaser
Samma användare namn på flera platser.
osv
2015-02-10, 16:15
Medlem
Doktor Porks avatar
Hittar inte min mail jag registrerade kontot på, (nu också utbytt i höstas till en helt säker adress). Den här mailet var dock ingen jag använt privat eller i andra sammanhang i Sverige, utan den har egentligen bara använts för Flashback och ett helt orelaterat utländskt forum. Tills motsatsen bevisas känns det ju rimligt att anta att de här har fått fram en del användare genom att korsköra uppgifter och sedan försöker att skrämma upp folk bäst det går genom att de här enskilda fallen ses som ett bevis för att de har databasen trots att det ju inte är det.
Senast redigerad av Doktor Pork 2015-02-10 kl. 16:18.
2015-02-10, 16:25
Medlem
Mikael666s avatar
Min mail är med, och mitt personnummer. Men var finns kopplingen till användarnamnet?
2015-02-10, 16:31
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael666
Min mail är med, och mitt personnummer. Men var finns kopplingen till användarnamnet?
Som jag förstår så finns det ingen. Men om du använt samma mail, användarnamn eller annat som kan sökas på andra siter så kan man sammankoppla uppgifterna. Som jag ser det så har de sökt på flera siter och fått träff på vissa.
Nu har de valt att gå ut med avslöjanden om personer som ger rubriker.

Vad de inte tänkt på är att Joakim Andersson, den otippade miljöpartisten, har blivit måltavla för vilken radikal muslim som helst nu.
Snyggt jobbat, aftonhoran.
Senast redigerad av Handeldvapen 2015-02-10 kl. 16:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in