2015-02-10, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muddi
Vad heter du irl? Kan inte du posta alla dina uppgifter har? Tills dess, hall kaft.

Vet inte riktigt om jag har skrivit något i linje med herr Joel och liknande så det är ganska irrelevant
Citera
Medlem
Oväntat att aftonhoran enbart väljer frågor där kritik mot dom inte finns.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Jan Helin skriver i chatten:
"Den som ansvarslöst sprider material riskerar att skapa opinion för en lagstiftning som i praktiken inskränker yttrandefriheten."

Med andra ord hotar han direkt sajter som Flashback. Det kan alltså bli omöjligt att gå in på Flashback om några år om Flashback inte gör som Jan Helin säger. Google är förbjudet i Kina. Den vänsterliberala totalitarismen är kommen. God natt.

Jan Helin skriver vidare:
"Dessvärre har företrädare för Flashback valt att inte delta i debatten. Förhoppningsvis tänker de om på den punkten. Det skulle vara bra för Flashback tror jag. En gång i tiden var det ett litet undergroundforum i internets undervegetation, så är det inte i dag. Flashback är en stor del av digital svensk offentlighet."

Det skulle vara bra för Flashback tror jag, säger Jan Helin.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-02-10 kl. 16:32.
Citera
Medlem
Bbobis avatar
Säger att dom ska ge sig på fler än bara rasister.

Vad kan man gissa på då? Kanske pedo/hebe/efe?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Brukar inte kommentera dina fullkomligt genomkorkade inlägg, men jag gör ett undantag.

Aftonbladet driver en kampanj mot flera enskilda individer, bland annat en jurist och en läkare. Hur kan du tycka att "Aftonbladets intention tycks vara att inte driva kampanj mot enskilda"? Otroligt, även för dig.
Nej, läs vad som står - dvs vad Jan Helin säger - istället för att utgå från din egen tolkning.

Personerna angrips inte som enskilda - utan som företrädare för det allmänna ...

Har du inget förtroende uppdrag/tjänst så kan du alltså sluta bita på naglarna nu.

Har du det men har varit öppen med dina åsikter så kan du också sluta bita på naglarna nu ..

Jan Helin: Nej, vi publicerar bara personer som har ett offentligt uppdrag. Vi granskar i det fallet om de driver dubbla agendor. Alltså företräder en linje offentligt och sprider budskap som går stick i stäv med det anonymt. Det menar jag är en relevant och klassisk journalistisk uppgift. Det är en viktig distinktion. Vi har granskat flera personer som inte kan sägas ha offentliga uppdrag med spridit hat och hot mot enskilda personer. Vi publicerar inte dem eftersom de inte har någon annan känd offentlig agenda och vi ytterst i de fallen vill granska och starta en debatt om ansvaret för den här typen av inlägg i ett forum som i dag kan sägas vara en stor svensk offentlighet.

Du kan nog andas ut med andra ord..
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Han vill själv kunna avgöra vad som får sägas eller inte sägas. Jag vill spy på Helin!

klart som fan han vill det, har skickat in närmare 30 frågor men inget kommer igenom haha.

Det är pinsamt att ens starta en AB chatt, det är endast frågorna dom vill svara på som kommer med...

äckliga Jan Helin.. nästan så man önskar honom en påle där det passar....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Varför uppger du inte ditt riktiga namn och personnummer? Till dess, håll käft!

Folk som läser mina inlägg och känner mig kan säkert lista ut vem jag är :=), varför ska jag uppge mitt namn och personnummer i ett sånt här sammanhang? Det finns ju dårar överallt, vill inte ha något kylskåp hemskickat eller beställt i mitt namn haha. Allt jag har skrivit kan jag stå för, vilket är mer än vad jag kan säga om dig :=)
Citera
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Jag hoppas att det blir många sköna avslöjanden! Många som suttit och spillt sin själ när dom trott att ingen kan höra som ska få sin skitiga tvätt utlagd i dagsljuset!

Ja, det här var verkligen underhållande. Djärva anonyma nätkrigare som slinker som råttor in i sina hål när dom får tillfälle att stå för sina åsikter offentligt.
Citera
2015-02-10, 16:31
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är läkaren som genom sitt uttryck möjliggjort för Aftonbladet att ta reda på vem han är ... och eftersom han står för dessa åsikter är han givetvis inte lämplig för en stor mängd människor ... Eftersom han inte kan låta bli att läcka patientinformation så är han inte lämplig någonstans inom sjukvården ...

Micro svammlar som vanligt....

Så här går det när AB gör som dom vill och skiter i lagar och regler bara för att tillfredsställa såna som dig.

http://www.friatider.se/sd-sparkar-uth-ngd-jurist

Du är uppenbarligen helt dum i huvudet.....jävla tomte....
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Säger att dom ska ge sig på fler än bara rasister.

Vad kan man gissa på då? Kanske pedo/hebe/efe?
Pedofiler i skola och förskola kanske ...

Det vore ju en stor välgärning om man kunde rensa i de leden..
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Det är helt meningslöst att disskutera med Helin på chatten.., det är samma skiva år efter år.., slösa ej bort ert liv på detta. Ni bara retar upp er..

Aftonpravda (o fulmedia) ser på Flashback och annan alternativ media som ett hot, för dessa underholkar vinsterna och själva existensen för fulmedia, journalizter får sparken idag pga deras undermåliga nyheter. De slåss bokstavligen för sina liv.

De utmanas om vad de skriver på Flashback, blir avslöjade för sina lögner gång på gång utav folk som har själva varit på plats och kan beskriva vad egentligen skedde, utan omskrivningar eller pixlande.

Nu har man börjat söka upp enskilda användare här, outar de utan problem.., för deras åsikter.
Politiska åsikter..

Detta kallar då fulmedia näthat..., skrivet utav "rasister" och annan allsköns wt-drägg.

Givetvis är de j-ligt pigga på att få "väcka debatt".., fast vad de ju egentligen önskar är att få sist sätta dit/censurera mer/släcka ner Flashback.

Så att inte fler och fler, lockas göra sina röster hörda eller ifrågasätter den politiska normen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Givetvis är det så att du och jag har rätt till var och ens åsikter. Det är liksom inte det som är problemet utan när man inte törs stå för dem utan man tar skygglapparna på och är livrädd för att bli avslöjad för att ha "fel" åsikter. Vill man inte kommunicera sina åsikter med andra som inte har samma uppfattning så kan man dvs du eller jag aldrig ändra på sin egna uppfattning. Bekvämt javisst men det leder knappast till någon utveckling vare sig av det egna jaget eller av omgivningen.

En "stupid kommentar"...Folk som riskerar inte bara att mista sitt job utan aven vanner o t.o.m. slaktingar...

Latt for dej med "PK-asikter" alla hejar pa:

Bravo!
Like!
etc.

Men tycker man det ar fel att Sverige tar emot massor av somalier, somalier som aker pa semesterresor till hemlandet langa perioder - Ja da ar man rasist, nasist, fascist o fortjanar att mista arbete o vanner. Sverige har blivit TOTALT SINNESJUKT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in