Citat:
Ursprungligen postat av
Slaasher
När du registrerar dig, får ett bekräftelsemail där du bekräftar att det verkligen är du bakom kontot och att det är du som äger email-addressen så visst fan kan man göra det.
Han kunde ju ha sagt: "amen någon hade hackat mitt mail-konto, det är inte jag". Skulle inte fungera, då det är ett klassiskt: "jag skyller ifrån mig"-metod.
Det finns inget som tyder på att din emailadress är ett styrkande av identitet. Det registerförs inte mailadresser på statlig nivå för att på ett säkert sätt kunna styrka identiteten.
Mitt riktiga namn är faktiskt inte systemcepe, även om min emailadress och användarnamn här skulle antyda det. Jag antar att detsamma gäller dig,
Slaasher.
Jag såg din edit nu:
precis, så för att undvika klammerier med anonymiteten, använd inte era mailadresser ni har på jobb, skolor och dylikt - där arbetsgivare, kollegor och andra faktiskt kan styrka era identiteter.
Samtidigt har jag svårt att ta deras reportage seriöst, och tycker att alla borde ha det, tills de noggrannt medger hur de kunnat undanröja anonymiteten hos folk de granskar. Med andra ord, hur vet vi som läsare på Aftonbladet att det de skriver är sanning och inte bara olyckliga antaganden?