2015-02-10, 16:21
Bannlyst
Intressant ar att en "muhammed tecknare pa jyllandsposten hela tiden bott kvar pa sin gamla adress, trots dodshot.

Jan Helin daremot - Har skyddad adress....

Tala om att sta for sina asikter Jan... Underkant!
Citera
2015-02-10, 16:21
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Just för att man är en feg tangentbordskrigare som inte tål konfrontationer i verkligheten då man vet att man är i underläge

Vad heter du irl? Kan inte du posta alla dina uppgifter har? Tills dess, hall kaft.
Citera
2015-02-10, 16:22
Medlem
korrekturlacks avatar
Jan Helin från livechatten: "Vi vill starta en debatt som vi anser är viktig i ett medielandskap där vi ansvariga utgivare tappat monopolet på att ge budskap offentlighet."

Undra var skon klämde?
Citera
2015-02-10, 16:22
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det du kan vara säker på, är att Aftonbladet struntar i vanligt folk. Och just i denna sak är det med all rätt.

Struntade Expressen i vanligt folk med avpixlat-kommentarerna? Nej, det gjorde de inte.
Citera
2015-02-10, 16:23
Avstängd
OliverCromwells avatar
Den fega fan, Jan Helin, tar bara upp en massa skitfrågor. Inte helt oväntat dock. Han har ju redan gjort sig känd för att vara en fegis.
Citera
2015-02-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernsthappel
Varför då? För att du har bestämt det eller?

Hot och förtal av privatpersoner är givetvis fel och särskilt förtal kan det ibland bli för mycket av på Flashback, men åsikter - varför måste man stå för sina åsikter? Det finns många åsikter som innebär att man blir svårt marginaliserad i samhället. Låt oss påstå att jag avskyr homosexualitet, och endast uttrycker hur jag känner kring det på ett internetforum, Flashback. Varför måste jag stå för den åsikten IRL när det varken gynnar mig eller någon annan?

Men.....man måste väl inte uttrycka det man känner hela tiden? Vi går ju alla omkring och bär på saker, men att på ett hatiskt sätt vädra kontroversiella åsikter, anonymt sitta och förnedra folk från andra kulturer, det är ingenting som man måste göra och har man väl bestämt sig för att göra det så kan man väl åtminstone stå för det?

Annars blir det lite som så här "Kalle går och slår Pelle, varpå Pelle springer efter och gömmer sig bakom fröken". Så uppfattar jag anonyma näthatare :=)
Citera
2015-02-10, 16:24
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Intressant ar att en "muhammed tecknare pa jyllandsposten hela tiden bott kvar pa sin gamla adress, trots dodshot.

Jan Helin daremot - Har skyddad adress....

Tala om att sta for sina asikter Jan... Underkant!

Tecknaren har också PET (motsvarande SÄPO) som backup.
(För något år sedan var skyddet nedtrappat och en yxman angrep, men tecknaren lyckades själv slänga ut stollen, som naturligvis hävdade att inte ha uppsåt, och därför klarade att inte bli utvisad)
Citera
2015-02-10, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Den fega fan, Jan Helin, tar bara upp en massa skitfrågor. Inte helt oväntat dock. Han har ju redan gjort sig känd för att vara en fegis.

Japp, fegisen Helin har skyddad adress. Tala om att sta for sina asikter...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Varför skriver man hatfulla saker på ett forum om man inte menar de så pass mycket att man kan säga det i verkligheten?

En inte alltför vild gissning är, för att man kan.

Att kunna uttrycka en kontroversiell åsikt anonymt är förmodligen en ventil för många människor tror jag. Och som redan har nämnts i tråden, språket och jargongen är burdus i vissa trådar, syftet kan vara ironi men också för att synas och höras.

Vill man inte läsa är man inte tvungen, dessutom så är någon sällan oemotsagd vilket ofta är fallet är i enkelriktad media.
Citera
Medlem
sxephils avatar
Jag tycker chatten på Aftonbladet är talande, det är precis så Jan vill att yttrandefrihet på nätet ska fungera.

Han har en moderator som släpper igenom inlägg som Herr Helin väljer att svara på. En fri diskussion är kaos för honom.
Citera
Medlem
Kan man lita på listan över "Users" som uthämtare av information från Piscatus, och i såfall att det innebär just att de försökt avslöja anonyma medlemmar på Flashback? I sådana fall bör ju givetvis dessa personer hängas ut mer grundligt här och via andra alternativa nyhetskanaler.
Citera
2015-02-10, 16:26
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:
Aftonbladet avslöjar inte makthavare. Det är vanliga människor. Det här är ett bevis på att Flashback behövs. De är riktiga hjältar och Jan Helin är ett svin. Aftonbladet borde ta och skaffa sig en policy för vad yttrandefrihet handlar om. Det här är ett lågvattenmärke som de håller på med.

http://www.resume.se/nyheter/media/2015/02/10/det-ar-ren-javla-populism/

All heder till Bard för hans uttalande.
Har inte mycket till övers för mannen i övrigt men efter detta är han en välförtjänt hedersflashbackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in