2015-02-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Varför? så länge han är professionell i sitt yrke så skiter jag i hans värderingar helt ärligt.

Fördomar och förutfattade meningar är inget jag vill se hos en läkare, för det kan också handla om läkare som inte gillar feta män eller kvinnor eller har något emot svenskar, också.

Det är bara att följa socialstyrelsens regler som finns beträffande läkare, om man ska jobba i Sverige. För har man en annan värdegrund, så är man olämplig i yrket!
Citera
2015-02-10, 14:25
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Undantaget om personuppgifterna är för ett journalistiskt ändamål, begreppet är vidsträckt, du behöver inte ens vara journalist. Aftonbladet får åsiktsregistrera för ett journalistiskt ändamål.

Det innebär inte att man kan göra precis hur som helst, eller ha hur stora register som helst som inte tas bort efter att artikeln är skriven. Det är uppenbart att det pågår ett enormt missbruk av åsiktsregistrering av oliktänkande i Sverige. Kim Jong Helin och hans åsiktspolis kan inte få fortsätta.

Vi får se vad Aftonbladet gör när det blir en uthängning av en labil individ som har som har halva sin sjukjournal postad på forumet. Det är trots allt så att Flashback är en stor hjälp för många utsatta människor som inte mår bra psykiskt och fysiskt. Ska man ta ifrån dem deras anonymitet så är det ingen som vet vad som händer, men det är blod som är på Aftonbladets händer.

Det är det vidrigaste måste jag säga, att många som yttrar glädjerop här i tråden är så enkelspåriga att man inte kan förstå att många av dessa individer som skriver vissa saker inte mår sådär vansinnigt bra. Men det är tydligen godtyckliga straff vid Aftonbladets skampåle som gäller för någon med personliga problem, och kanske en psykisk diagnos? Det är som om man verkligen vill provocera folk att ta livet av sig.
Citera
Medlem
Det är rörande att se hur diverse efterblivet patrask här i tråden sitter och försvarar Aftonbladets och Researchgruppens metoder. Man undrar stilla: Varför använder ni er av Flashback när ni över huvud taget inte bryr er om yttrandefrihet (eller ens förstår vad den innebär)?
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
SD-juristen fick sparken enl. Aftonbladet. Första(?) huvudet har fallit under denna granskning.
Citera
2015-02-10, 14:28
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
SD-juristen fick sparken enl. Aftonbladet. Första(?) huvudet har fallit under denna granskning.

Och skryter gör asen också, stor text på startsidan. Typ som om det vore ett terrorattentat. Död åt Aftonbladet!
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Detta "register", som sägs innehålla knappa 40.000 e-mailadresser... Är det en sorterad lista där man plockat bort de som inte är "hatare" ? Eller figurerar där på listan helt oskyldiga som bara haft ett inlägg omhandlande färgen på en Legobit ?

Jag undrar eftersom det kunde tänkas vara relevant för registerets lovlighet, jag kan förstå att man i det journalistiska arbetet har lite större frihet vad gäller register än gemene man ? Jag kan ju ha fattat helt fel också...

Jag är med. Anser mig inte vara någon "hatare" överhuvudtaget. Så går man efter det så har de nog bara sugit in alla de kan av en eller annan anledning.
Senast redigerad av Paladin 2015-02-10 kl. 14:35.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men nu har det tydligen inte påverkat läkarens roll så vad är ditt och det övriga vänsterfolkets problem?!

Han sköter sitt jobb på dagen och skriver om sitt "näthat" på kvällen... hade inget sagt om han var Dr.Mengle på arbetstid också... men så länge han SKÖTER sitt jobb ska du och alla vi andra skita i vad han har för åsikter han har rätt att bära dem utan att bli uthängd...

Hur vet du det? Om den som skriver så nedsättande om svarta och judar också behandlar svarta och judar sämre är det inte precis något som journalförs.

Blotta misstanken skulle nog göra att arbetsgivaren blev ytterst vaksam, vilket skulle vara en vinst. I detta fall vet förmodligen arbetsgivaren inte vem mannen är eftersom Aftonbladet inte outat honom.
Citera
2015-02-10, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jo... det är i det närmaste en mänsklig rättighet att få spy ut sig sina åsikter.
Det är dock inte en skyldighet för nån annan att ta dem på allvar eller låta dem stå oemotsagda.

Nej, man ska få säga emot dem som man tycker har fel, det tycker jag också. Det som jag tycker är så enormt fel är att Aftonbladet använder en sorts subtil utpressning för att få människor att göra avbön.
Citera
2015-02-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Fördomar och förutfattade meningar är inget jag vill se hos en läkare, för det kan också handla om läkare som inte gillar feta män eller kvinnor eller har något emot svenskar, också.

Det är bara att följa socialstyrelsens regler som finns beträffande läkare, om man ska jobba i Sverige. För har man en annan värdegrund, så är man olämplig i yrket!

Anser du. De flesta av oss är sansade och bryr oss inte om läkaren är kommunist, nazist eller folkpartist, så länge personen i fråga utför sitt jobb väl. Din felfrie idealläkare, helt utan fördomar eller personliga brister, existerar inte.
Citera
2015-02-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Och skryter gör asen också, stor text på startsidan. Typ som om det vore ett terrorattentat. Död åt Aftonbladet!

Fast de gör ganska stort med han från MP nu på AB. Lite chockerande för alla MP-nissar.
Citera
2015-02-10, 14:30
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Hur kommer det sig att media kommer at information men inte polisen? Ar ju ganska mycket skumt som skrivits pa "droger" och "psykisk halsa" forumet.

Därför att polisen arbetar utefter rättsprincipen "rule of law". Media däremot tycker att de är så moraliskt överlägsna alla andra att de skippar det momentet. Inte konstigt då att 70% av alla svenskar har förtroende för polisen men endast 10% för journalister. I den sista kategorin så driver Sveriges Radio/SVT upp snittet medans kvällsblaskorna drar ner snittet kraftigt. Förtroendet för Jan Helins livsverk är knappt mätbart.
Citera
2015-02-10, 14:31
Medlem
RobieBwois avatar
Haha chatta med Helin 16:00, lär väl bara komma in frågor/inlägg som hejar på Helin & co.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in