Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Bakgrund:
(FB) Artikel: Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare (flashback.se)
Jag kan påstå att jag kan läsa all e-post som skickas via Gmail.
Det betyder givetvis inte att det är sant, och det är omöjligt för Gmail att förneka detta. Hur ska de kunna veta att det inte stämmer?
Däremot kan de tvivla på att uppgifterna stämmer.
Jag har personligen mycket svårt att tro att Researchgruppen har tillgång till någon databas. Men de kan ju alltid kontakta mig, så kan jag fråga om tio slumpvist utvalda användare på forumet, så får vi se om de har några epost-adresser.
Av det som framkommit än så länge, så finns det inget som tyder på att RG skulle ha Flashbacks databas. Ifall så var fallet, skulle vi givetvis berätta om det. Det är trots allt ganska enkelt att kontrollera, och skulle vi förneka det (och de har databasen) så kan RG enkelt motbesvisa detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
General-
Har Flashback själva gett oss en update om situationen? Skulle vara trevligt att få något uttalande om det som har hänt. Vad dem ska eller göra åt detta?
Min åsikt är samma som den var för fem månader sedan. Då skrev jag:
"Av det som framkommit än så länge, så finns det inget som tyder på att RG skulle ha Flashbacks databas. Ifall så var fallet, skulle vi givetvis berätta om det. Det är trots allt ganska enkelt att kontrollera, och skulle vi förneka det (och de har databasen) så kan RG enkelt motbesvisa detta."
Jag tror att man ska vara försiktig med att dementera något. Det kan slå tillbaka ordentligt, och vi vet faktiskt inte vad de har för något. Men ifall man ska spekulera så är det väl så att RG sammanställer material från olika hack, men det finns än så länge inget som tyder på att några av dessa uppgifter kommer från Flashback. Detta skriver jag inte för att lugna någon, utan för att jag helt enkelt inte tror att det har läckt några uppgifter härifrån.
Gällande en update, så tror jag ännu mindre idag att något läckt härifrån än när jag startade tråden den 10 september 2014.
admin