2015-02-10, 12:33
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Att jag injicerat mig med illegala preparat är ju precis samma sak som att sprida rasism på nätet? Nåde gud för den samhällsskada som mitt egna bruk har skapat , jag tror inte att någon är särskilt intresserad av det längre, med tanke på att jag blivit mer eller mindre upptäck haha :*
Har jag sagt att dopingbrott är samma sak som att ha en åsikt? Nej.
Men skönt att du vill stå för vad du har gjort, då kan du outa dig här och nu då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Om vi inte försvarar dessa värderingar vilket samhälle riskerar vi då att få?
"utan ingripande" och "utan att ifrågasättas/outas" är inte samma sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Lugna nu ner dig en smula. För att X skriver det och det på en sajt på Internet, så innebär ju inte det att det är exakt det X står för.

Är du för eller emot det fria ordet?
? SÅ man skriver alltså saker som man inte står för och tycker då? Varför gör man så.. man måste va smått störd då eller?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Beroende på sammanhang så är det olagligt - jo. Diskrimineringslagarna i USA är långt mycket striktare än de vi har i Sverige. .. och med striktare avses - lämnar mindre utrymme för diskriminering på grund av ras/kön etc.

Det beror på hur man ser det. Om man kallar någon för "the n word" rakt upp i ansiktet är det troligen olagligt, för då är det "hate crime", alltså ofredande baserat på etnicitet, skulle man säga på juristsvenska ungefär.

Det är däremot inte olagligt på det sätt som det vanligen används här på Flashback, som ett skällsord rent allmänt.
Citera
2015-02-10, 12:34
Bannlyst
lägg märke till att mijöpartisen som blev uthängd nu är som bortblåst från framsidan, inte ens om man klickar sig till Sd snubbens artikel och uthängning finner man miljöpartisten på relaterade, artikeln finns kvar man man kan bara nå den genom att länka till den fult gjort
Citera
2015-02-10, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Vore det inte bättre att läsa på om den svenska i så fall? Om vi nu antar att sakerna skrevs i Sverige?

Vore det fel om vi hade "amerikansk" yttrandefrihet här i landet? Det tycker inte jag.
Citera
2015-02-10, 12:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Ja det måste få konsekvenser när en politiker medger att han skrivit sådana saker. Det är inte rimligt att bara göra avbön och tro att han ska bli bedömd som en person med motsatt åsikter idag.

Vad ska konsekvensen bli tycker du? Skampåle en vecka utanför någon moské i Bryssel, tio aktivitetsrapporter i månaden till arbetsförmedlingen i fem år, en veckas segling i Västindien tillsammans med stenkastande vänsteraktivister, vad har du för förslag?

Jag riktigt känner hur du dreglar och suktar efter blodsutgjutelse. Vilket straff ska han ha, ut med språket.

Personligen så tycker jag att det räcker med den sekulariserade formen av bikt som mannen ifråga har genomgått i offentlighetens ljus. Låt honom löpa nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
Yttrandefrihet betyder att man inte ska hängas ut i Aftonbladet för att man har en viss åsikt. Sverige har därmed ingen yttrandefrihet.

Sagt av en sann rasist hahah :=). Nej men vi verkar ha väldigt olika syn på yttrandefrihet, enligt mig är inte yttrandefrihet detsamma som att anonymt sitta och förolämpa folkgrupper så djupt, många personer skriver ju på ett sätt där intentionen verkligen är att väcka ilska och förolämpa den andra parten. Man kan inte medvetet säga vad man vill hela tiden utan att det får konsekvenser, så fungerar det inte i den verkliga världen.
Citera
Medlem
johnny_viciouss avatar
Många som är allmänt odrägliga hängs ut på flashback och nu hänger aftonbladet ut personer på flashback som är allmänt odrägliga. Problemet för Aftonbladet är att deras redaktion är lite mindre än Flashbacks användarbas så om det är konflikt de strävar efter skulle de förmodligen förlora. Jag är rätt övertygad om att det både finns kompetens och motivation i överflöd för att granska skiten ur hela AB:s redaktion.
Citera
2015-02-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Bedrups Hatt
Haha, hela detta vansinnesdrev visar bara hur genomruttet och totalt sjukt Sverige är.

En skrämmande verklighet pågår utanför. Putins oberäkneliga agerande riskerar att driva världen i krig. Muslimer massmördar, hugger huvudet av folk och korsfäster småbarn levande. Hela EU håller på att rämna i småbitar pga Grekland, fientliga u-båtar gör vad de vill längs våra kuster, vi kan bara titta på för vi hade visst avskaffat försvaret. I Sverige råder asylkaos, gängkriminalitet och dagliga dödsskjutningar.

Vad gör Aftonbladet? Jo, startar ett fullskaligt krig mot skribenter på ett diskussionsforum. Världens just nu viktigaste journalistiska uppgift enligt svensk media.

Har svårt att förstå hyllningskörerna till detta inlägg.

Aftonbladet rapporterar om allt ovanstående, de hade ju för fan precis en artikelserie där de sökte upp svenska IS rekryter och ifrågasatte dem. De har rapporterat tonvis om alla gängrelaterade skjutningar.

När det händer just sådana vidriga saker i världen och på hemmaplan är det viktigt att vi själva INTE sjunker till samma nivå och börjar se allt i svart och vitt och hatar allt som inte är som oss.

DÄRFÖR är det viktigt att Aftonbladet även avslöjar förtroendevalda och/eller skattefinansierade representanter som utövar hets mot folkgrupp etc.

Varför i helvete skulle de hoppa över just den biten av nyhetsrapportering? För att du röstar på SD? Eller jag fattar inte.
Citera
2015-02-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Har jag sagt att dopingbrott är samma sak som att ha en åsikt? Nej.
Men skönt att du vill stå för vad du har gjort, då kan du outa dig här och nu då?

Inte speciellt lockande va :=), du är inte så duktig på att använda dig av omvänd psykologi :=), gullig du är, vi kan ta den här diskussionen via pm istället så vi slipper få massa inlägg raderade
Citera
2015-02-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Sagt av en sann rasist hahah :=). Nej men vi verkar ha väldigt olika syn på yttrandefrihet, enligt mig är inte yttrandefrihet detsamma som att anonymt sitta och förolämpa folkgrupper så djupt, många personer skriver ju på ett sätt där intentionen verkligen är att väcka ilska och förolämpa den andra parten. Man kan inte medvetet säga vad man vill hela tiden utan att det får konsekvenser, så fungerar det inte i den verkliga världen.

Din version av yttrandefrihet innebär dock stora restriktioner som i slutändan säkerligen hade slutat med en elimination av yttrandefriheten. Alla tillhör vi olika sociala grupper och alla har olika uppfattningar av kroppsspråk, ordval, ton etc. så en sak som en förolämpning kan lätt skapas och denna totala anpassning till andra hade skapat ett stängt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in