2015-02-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Kan nån av er som håller så hårt för er rätt att näthata förklara för varför varenda SD-människa som konfronteras med sina sjuka åsikter blir så jääävla fega direkt? Kan dom inte stå för det dom tycker?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20293855.ab

Det beror på att Sverige utövar politisk förföljelse mot oliktänkande. Därför måste man vara anonym.
Citera
2015-02-10, 12:22
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
De flesta är nog inte rädda att stå upp för sina åsikter men det kan vara lite svårt när man har en pistol mot sitt huvud. Att veta om att ens åsikter, inte handlingar utan åsikter, innebär förlorat heltidsarbete, inkomst, boende etc. så håller man nog tyst när man ändå inte har något att vinna. Att det är icke-PK tror jag nog de flesta struntar i men det är konsekvenserna som skrämmer folk. De är inte proportionella till brottet (annorlunda åsikter)!
Problemet med den här typen av tilltag är ju främst att personer som kanske besitter viktig information som samhället inte får ta del av tystas. De riskerar att bli avanonymiserade och därmed riskera att kanske förlora arbetet, utsättas för hot och våld mm. Det är precis så det fungerar i diktaturer.

Särskilt allvarligt är det när media driver sådant här. De som brukar gapa och skrika om sitt källskydd.
Citera
2015-02-10, 12:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det handlar om nyhetsförmedling, och det är intressant med en jurist som förtalar sina lärare på Flashback, förstör för läraren utan annan orsak är rasitisk hat. Med en antisemitism och rasism så rå att den inte kan visas utåt. Vi är ju alla måna om vår internetnärvaro och vad som kommer fram vid googling.

Varför ska vi skattebetalare finansiera honom i Bryssel, som en infiltratör i Miljöpartiet när han är en rasist av värsta sort som inte vågar stå upp som en karl för det han tror på? Jag tror inte ens SD skulle vilja ta över det ynkliga kräket!

Varför ska en läkare som föraktar vissa grupper med människor avlönas av skattekollektivet?

Om en av de grupperna som han hatar söker vård, är det mycket illa, att ens misstanken finns om att det kan bli sämre vård för den personen. Det är skäl att avskeda läkaren.

Det vore intressant med en granskning av rasister inom myndigheter och domstolar, en sak som är tabu! Men det är angeläget och skulle förklara en del rättsvidriga domar!
Juristen är anlitad för att bistå SD - inte MP.

MP uthängningen gäller en politiker som verkar på kommunal nivå i Sverige.
Citera
2015-02-10, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sverige Demokrater tycks vara någon konstig sort som mognar sent i livet .. men när mognaden drar igång så går det fort . hahaha ..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20293855.ab

Han är ju inte heller den första SD:aren som blixtsnabbt mognat när media lyft fram nätinlägg av minst sagt tveksam karaktär ...

Nu är jag ju själv inte alls sverigedemokrat, snarast så mycket motsatsen till sverigedemokrat som går, men om något journalistäckel frågade mig öga mot öga, så skulle jag självklart säga att det är allas rätt att ha skjutvapen, eftersom jag anser att det är det. Att den åsikten ens anses märklig i Sverige visar ju hur sjukt Sverige är, inte att det på något sätt är fel på den som hyser åsikten.
Citera
2015-02-10, 12:23
Medlem
nötallergikers avatar
Joel Ankar: ”Jag tar starkt avstånd ifrån vad jag skrivit på Flashback för 6-7 år sedan. Uttalandena jag gjorde då skrevs i affekt och präglades av okunnighet, okänslighet och ilska. Jag är en annan person idag och har mognat betydligt. Jag vill be om ursäkt till de som känt sig kränkta eller illa berörda av mina uttalanden.”

Vad förbannad jag blir. Ta nu för fan konsekvenserna av ditt idiotiska, brottsliga och farliga beteende. Det går inte att anynoymt sprida sådan dynga och sen, när man blir påkommen, ta tillbaka det. Då är det FÖR SENT. Fy fan.
Citera
2015-02-10, 12:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Aftonbladets roll som maktfaktor är väl tveksam, dom flesta människor tycker att det är en oseriös skittidning, och jag tror inte det blir bättre efter den här historien, upplagorna sjunker fritt och tidningen kommer nog snart att vara ett pinsamt minne från odemokratiska dagar.
Det kan diskuteras men icke desto mindre har Aftonbladet mer makt än en anonym användare här. Nästa gång är det kanske DN eller annan mer seriös tidning.
Citera
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det handlar om nyhetsförmedling, och det är intressant med en jurist som förtalar sina lärare på Flashback, förstör för läraren utan annan orsak är rasitisk hat. Med en antisemitism och rasism så rå att den inte kan visas utåt. Vi är ju alla måna om vår internetnärvaro och vad som kommer fram vid googling.

Varför ska vi skattebetalare finansiera honom i Bryssel, som en infiltratör i Miljöpartiet när han är en rasist av värsta sort som inte vågar stå upp som en karl för det han tror på? Jag tror inte ens SD skulle vilja ta över det ynkliga kräket!

Varför ska en läkare som föraktar vissa grupper med människor avlönas av skattekollektivet?

Om en av de grupperna som han hatar söker vård, är det mycket illa, att ens misstanken finns om att det kan bli sämre vård för den personen. Det är skäl att avskeda läkaren.

Det vore intressant med en granskning av rasister inom myndigheter och domstolar, en sak som är tabu! Men det är angeläget och skulle förklara en del rättsvidriga domar!

Lugna nu ner dig en smula. För att X skriver det och det på en sajt på Internet, så innebär ju inte det att det är exakt det X står för.

Är du för eller emot det fria ordet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9A2
Först hävdar Aftonbladet att de är "Je suis Charlie" och står upp för vår yttrandefrihet, men nu visar de sitt rätta ansikte och att de endast är ute efter att generera annonsintäkter.
Nej de vill bara att de ska få samma chans som Charlie Hebdo-medarbetarna att stå för sina åsikter och riskera att bli såväl politiskt ifrågasatta som terror-avrättadde av fundamentalister för det de står för. (för att inte tala om att få sina karriärer offentligt avrättade av aftonbladet )
Citera
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
Det är du som inte vet vad yttrandefrihet är för något, läs på om USAs yttrandefrihet så kanske det går upp för dig även.

Vore det inte bättre att läsa på om den svenska i så fall? Om vi nu antar att sakerna skrevs i Sverige?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Flashback ligger i USA för att skydda servrar och ägare .... Du som medlem omfattas av den lagstiftning som råder i det land du befinner dig - USA:s lagstiftning vare sig skyddar eller omfattar dig om du inte är där med andra ord...

Sen tycker jag du skall besöka USA och testa att sprida "N" ordet runt dig och fördomar kring dem .. berätta gärna hur det gick

Det är dock inte olagligt med det ordet i USA, och det är liksom det som är poängen. I Sverige kan det som värst bli fängelse för att säga det. I USA blir det bara att man blir impopulär. Sedan att det är dumt att alls säga det ordet är en helt annan diskussion.
Citera
2015-02-10, 12:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu är jag ju själv inte alls sverigedemokrat, snarast så mycket motsatsen till sverigedemokrat som går, men om något journalistäckel frågade mig öga mot öga, så skulle jag självklart säga att det är allas rätt att ha skjutvapen, eftersom jag anser att det är det. Att den åsikten ens anses märklig i Sverige visar ju hur sjukt Sverige är, inte att det på något sätt är fel på den som hyser åsikten.
Du skulle alltså stå för din åsikt - och inte försöka hävda att du slagits av en plötslig mognad och ser annorlunda på saken så här någon månad senare?

Du är uppenbarligen inte av samma sort som SD:are mao -- eftersom de tycks drabbas av så där snabba mognadsprocesser ganska sent i livet...
Citera
2015-02-10, 12:25
Medlem
Elston.Gunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Haha, hela detta vansinnesdrev visar bara hur genomruttet och totalt sjukt Sverige är.

En skrämmande verklighet pågår utanför. Putins oberäkneliga agerande riskerar att driva världen i krig. Muslimer massmördar, hugger huvudet av folk och korsfäster småbarn levande. Hela EU håller på att rämna i småbitar pga Grekland, fientliga u-båtar gör vad de vill längs våra kuster, vi kan bara titta på för vi hade visst avskaffat försvaret. I Sverige råder asylkaos, gängkriminalitet och dagliga dödsskjutningar.

Vad gör Aftonbladet? Jo, startar ett fullskaligt krig mot skribenter på ett diskussionsforum. Världens just nu viktigaste journalistiska uppgift enligt svensk media.

Detta kan nog vara det bästa som en person någonsin har skrivit här på Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in