2015-02-06, 22:51
Medlem
Richard80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast det stämmer ju inte. Utan krig och/eller krigsförberedelser så hade vi t.ex inte kunnat skriva här eftersom internet är utvecklat av militären. Mobiltelefoni likaså. Vi hade inte haft någon rymdteknologi osv. Det mesta i teknologiväg är faktiskt drivet av våldskapitalet. På gott och ont. Därför blir det aldrig riktigt trovärdigt när kommunister talar om fred och utveckling på samma gång. Att eftersträva fred på bekostnad av friheten är dessutom inget som tilltalar mig.

USA är ju ett exempel på ett imperium som eftersträvar total global ekonomisk kontroll. Vi vet ju vilka som ligger bakom men en intressant iakttagelse är ju att dessa globalister hela tiden använt fredstanken som argument för sin agenda-"lev som slav i fred" är deras budskap. Det nappar inte jag på i alla fall och vill man få bukt med de här destruktiva krafterna som i slutändan riskerar att förgöra hela planeten, ja då måste man vara beredd på hårda tag.

Internet utvecklades ju utav några nördar i ett garage i amerika om jag minns rätt, som sedan bill gates lurade och stal deras ide och med tiden utvecklade windows ifrån dessa nördars ide.

Militären uppfinner ju inget, utan det är vanliga människor precis som du och jag.

Men dom stora upptäckterna kommer ju när vi inte får betalt för ideerna utan uppfinner saker på eget intresse precis som Einstein Newton Nicola Tesla och gubbarna.

Så att: Om hela världen samarbetade med varandra hela tiden istället för att kriga, så skulle enorma resurser sparas.

Tänk bara på att om alla dessa tusentals forskare som arbetade med "The manhattan project" som uppfann atombomben, istället hade arbetat med att få fram en källa till helt ren och outtömlig energi, då hade vi haft en väldigt mycket trevligare värld idag.

Alla dessa ideer och resurser som ödeläggs i ett krig, allt en hel nation har byggt upp under hela deras historia, för att sedan kunna vila och njuta av tillvaron, och det är i detta harmoniska tillstånd kreativiteten kommer i överflöd till människan, och det är då dom riktigt stora upptäckterna kommer.

Allt detta tar kriget bort och förstör, så att vi än en gång står på knä och måste en en gång fokusera på mat och bygga bostad.

Detta gör att vi inte kan uppfinna något bra vilket är anledningen till att vi lever med denna primitiva teknik som vi har idag med smutsig energi, tävlan om jobb, tävlan om bostad, mm. Och där gödningen från våra matodlingar förgiftar våra hav världen över.

Detta är ju saker som alla människor har rätt till gratis ifrån födseln! Har vi inte kommit längre än detta?
Citera
2015-02-07, 01:13
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard80
Internet utvecklades ju utav några nördar i ett garage i amerika om jag minns rätt, som sedan bill gates lurade och stal deras ide och med tiden utvecklade windows ifrån dessa nördars ide.

Militären uppfinner ju inget, utan det är vanliga människor precis som du och jag.

Men dom stora upptäckterna kommer ju när vi inte får betalt för ideerna utan uppfinner saker på eget intresse precis som Einstein Newton Nicola Tesla och gubbarna.

Så att: Om hela världen samarbetade med varandra hela tiden istället för att kriga, så skulle enorma resurser sparas.

Tänk bara på att om alla dessa tusentals forskare som arbetade med "The manhattan project" som uppfann atombomben, istället hade arbetat med att få fram en källa till helt ren och outtömlig energi, då hade vi haft en väldigt mycket trevligare värld idag.

Alla dessa ideer och resurser som ödeläggs i ett krig, allt en hel nation har byggt upp under hela deras historia, för att sedan kunna vila och njuta av tillvaron, och det är i detta harmoniska tillstånd kreativiteten kommer i överflöd till människan, och det är då dom riktigt stora upptäckterna kommer.

Allt detta tar kriget bort och förstör, så att vi än en gång står på knä och måste en en gång fokusera på mat och bygga bostad.

Detta gör att vi inte kan uppfinna något bra vilket är anledningen till att vi lever med denna primitiva teknik som vi har idag med smutsig energi, tävlan om jobb, tävlan om bostad, mm. Och där gödningen från våra matodlingar förgiftar våra hav världen över.

Detta är ju saker som alla människor har rätt till gratis ifrån födseln! Har vi inte kommit längre än detta?

Internet skapades av amerikanska Försvarsdepartementet redan på 1960-talet som ARPANET. Det finns massor av annan teknologi där militären legat bakom, t.ex datorer, GPS, mikrovågor och jetmotorn. Även om inte militären själva utvecklar all teknologi så utgör de drivkraften.

Den bittra sanningen är att konkurrens och tävlan är de främsta drivkrafterna för utveckling, i synnerhet då teknologisk utveckling. Det utesluter inte samarbete som format, men det talar för att det inte räcker till. I alla fall inte om man eftersträvar riktig utveckling. Tricket är att se till att utvecklingen styrs mot rätt mål, sådana som gynnar människor och inte bara en liten klick av giriga bankirer. Vi har inte ett ekonomiskt system som gör det idag.

Man brukar tala om "creative destruction" när det handlar om innovationer. Krig är ett sånt exempel. Det både förstör och skapar. Jag tror att man måste bejaka att människans utveckling kräver både krig och fred. Ungefär som liv och död hör ihop. Det ena kan inte existera utan det andra.
Citera
2015-02-07, 22:10
Medlem
Kommunismens mord: 20 miljoner i Sovjetunionen, 65 miljoner i Folkrepubliken Kina, 2 miljoner i Nordkorea, 2 miljoner i Kambodja, 1 miljon i Vietnam, 1 miljon i de östeuropeiska kommuniststaterna, 150 000 i Latinamerika, 1,7 miljoner i Afrika, 1,5 miljoner i Afghanistan samt tiotusentals döda i länder där kommunisterna inte kom till makten.
Citera
2015-02-07, 23:03
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
Kommunismens mord: 20 miljoner i Sovjetunionen, 65 miljoner i Folkrepubliken Kina, 2 miljoner i Nordkorea, 2 miljoner i Kambodja, 1 miljon i Vietnam, 1 miljon i de östeuropeiska kommuniststaterna, 150 000 i Latinamerika, 1,7 miljoner i Afrika, 1,5 miljoner i Afghanistan samt tiotusentals döda i länder där kommunisterna inte kom till makten.

Jag antar att du har källor på dom påståendena. Frågan är varför du inte lägger fram dom.
Citera
2015-02-07, 23:33
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Jag antar att du har källor på dom påståendena. Frågan är varför du inte lägger fram dom.

Källan kan du få av mig.

65 million in the People's Republic of China
20 million in the Soviet Union
2 million in Cambodia
2 million in North Korea
1.7 million in Ethiopia
1.5 million in Afghanistan
1 million in the Communist states of Eastern Europe
1 million in Vietnam
150,000 in Latin America mainly Cuba
10,000 deaths "resulting from actions of the international Communist movement and Communist parties not in power."[4]

http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Black_Book_of_Communism
Citera
2015-02-08, 04:06
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Källan kan du få av mig.
Tack! Läs kommunismens svarta bok!
Citera
2015-02-08, 11:57
Medlem
Citat:

Du visste alltså inte detta innan han skrev det? Är ju för fan allmänbildning
Citera
2015-02-10, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
Tack! Läs kommunismens svarta bok!

Läs kapitalismens svarta bok! Den har varit ansvarig för minst 600 miljoner människors död.
Citera
2015-02-10, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Läs kapitalismens svarta bok! Den har varit ansvarig för minst 600 miljoner människors död.
Lite fakta tack!!!
Citera
2015-02-10, 12:31
Medlem
Christopher.s avatar
Kommunismen bygger på egoism. Min granne har en vacker fru och ett större hus. Om kommunism råder måste han dela på sitt hus och sin fru. Kommunister kan brinna i helvete.
Citera
2015-02-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Lite fakta tack!!!

Kolonialism - 300 miljoner
Imperialism - 100 miljoner
WW1 WW2 - 100 miljoner
Döda arbetare - 100 miljoner
Svält - 500 miljoner

Blev visst 1100 miljoner döda av kapitalism.
Citera
2015-02-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Kommunismen bygger på egoism. Min granne har en vacker fru och ett större hus. Om kommunism råder måste han dela på sitt hus och sin fru. Kommunister kan brinna i helvete.
Haha va? Kommunism bygger på att upphäva våldet mot arbetarklassen, det handlar om att ett fåtal med våld och tvång tagit beslag på alla produktionsmedel och tvingar resten att arbeta för dem som har kontrollen över produktionsmedlen.

Kommunism upphäver detta våldsförhållande och ordnar istället kontrollen över produktionsmedlen demokratiskt och fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in