Citat:
Fast det stämmer ju inte. Utan krig och/eller krigsförberedelser så hade vi t.ex inte kunnat skriva här eftersom internet är utvecklat av militären. Mobiltelefoni likaså. Vi hade inte haft någon rymdteknologi osv. Det mesta i teknologiväg är faktiskt drivet av våldskapitalet. På gott och ont. Därför blir det aldrig riktigt trovärdigt när kommunister talar om fred och utveckling på samma gång. Att eftersträva fred på bekostnad av friheten är dessutom inget som tilltalar mig.
USA är ju ett exempel på ett imperium som eftersträvar total global ekonomisk kontroll. Vi vet ju vilka som ligger bakom men en intressant iakttagelse är ju att dessa globalister hela tiden använt fredstanken som argument för sin agenda-"lev som slav i fred" är deras budskap. Det nappar inte jag på i alla fall och vill man få bukt med de här destruktiva krafterna som i slutändan riskerar att förgöra hela planeten, ja då måste man vara beredd på hårda tag.
USA är ju ett exempel på ett imperium som eftersträvar total global ekonomisk kontroll. Vi vet ju vilka som ligger bakom men en intressant iakttagelse är ju att dessa globalister hela tiden använt fredstanken som argument för sin agenda-"lev som slav i fred" är deras budskap. Det nappar inte jag på i alla fall och vill man få bukt med de här destruktiva krafterna som i slutändan riskerar att förgöra hela planeten, ja då måste man vara beredd på hårda tag.
Internet utvecklades ju utav några nördar i ett garage i amerika om jag minns rätt, som sedan bill gates lurade och stal deras ide och med tiden utvecklade windows ifrån dessa nördars ide.
Militären uppfinner ju inget, utan det är vanliga människor precis som du och jag.
Men dom stora upptäckterna kommer ju när vi inte får betalt för ideerna utan uppfinner saker på eget intresse precis som Einstein Newton Nicola Tesla och gubbarna.
Så att: Om hela världen samarbetade med varandra hela tiden istället för att kriga, så skulle enorma resurser sparas.
Tänk bara på att om alla dessa tusentals forskare som arbetade med "The manhattan project" som uppfann atombomben, istället hade arbetat med att få fram en källa till helt ren och outtömlig energi, då hade vi haft en väldigt mycket trevligare värld idag.
Alla dessa ideer och resurser som ödeläggs i ett krig, allt en hel nation har byggt upp under hela deras historia, för att sedan kunna vila och njuta av tillvaron, och det är i detta harmoniska tillstånd kreativiteten kommer i överflöd till människan, och det är då dom riktigt stora upptäckterna kommer.
Allt detta tar kriget bort och förstör, så att vi än en gång står på knä och måste en en gång fokusera på mat och bygga bostad.
Detta gör att vi inte kan uppfinna något bra vilket är anledningen till att vi lever med denna primitiva teknik som vi har idag med smutsig energi, tävlan om jobb, tävlan om bostad, mm. Och där gödningen från våra matodlingar förgiftar våra hav världen över.
Detta är ju saker som alla människor har rätt till gratis ifrån födseln! Har vi inte kommit längre än detta?