2015-02-10, 06:19
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Listan verkar falsk. Några få personer verkar vara sammankopplade korrekt, enligt egen uppgift, men kolla t.ex. vilka kändisar som är med. Flera är avlidna. De äldsta flashbackarna ska ha varit födda för över 100 år sedan enligt personnr-listan etc.

Det ser ut som några få äkta sammankopplingar men det mesta slumpmässigt hopplockad bluff
Personnumren kan vara i slumpmässig ordning i databasen finns ju de som påstår att de är med i databasen som hittar både e-post och sitt personnummer fast på olika positioner.
Ett annat alternativ är att det är personnumret som de uppgett vid registrering på vissa användare (varför någon skulle uppge ett äkta personnummer vid registrering kan jag dock ifrågasätta).
Detta kan även vara en tidigare arbetskopia där alla inte sammankopplats med ett riktigt personnummer än.
Databasen verkar innehålla e-post adresser kopplade till konton på flashback, så det går inte att avfärda databasen som nonsens.

Uppskattar dock att filen finns att ladda ner då en webbtjänst likväl hade kunna fungera som en honeypot för att samla e-postadresser som möjligtvis används av medlemmar på flashback.
Senast redigerad av Draugadrotten 2015-02-10 kl. 06:22.
2015-02-10, 06:42
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
Det är ju en databas över de som skriver på FB, vilket gör det enklare för RG att trakassera dem.
Det återstår att se.
2015-02-10, 07:39
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Var inte Johan Ehrenberg kopplad till Familjeliv på något sätt en gång i tiden? Har för mig jag hört något sådant någon gång... Inte helt otroligt att Ehrenberg, den gamle ärkekommunisten, i så fall medverkat till att korsrefereringar kunnat ske. Allt för det goda syftet att krossa fascismen på internetz...

Jag tycker det här är helt fantastiskt! Det blottar verkligen vilken jävla förbrytarstat Sverige fallit till. Ryska ubåtar kör slalom innerskärs i ytläge vid infarterna till vår huvudstad, men INGET får ifrågasätta det rimliga i att ett land med färre invånare än London ska ta emot mest flyktingar i hela EU och bära alla kostnader därav. Skattebetalare får pynta upp 1500 hos Folktandvården. En rumänsk EU-medborgare betalar en femtiolapp!

Är det ingen som undrar varför vi som är så jävla förbannade, är så jävla förbannade och far ut som vi gör? Den där läkaren, ja... Stackars fan! Där går han i ruinerna av den svenska sjukvården och ser dagligen effekterna av denna tsunami av kött som verkligen bokstavligen väller in; arg, trött och frustrerad går han hem och avreagerar sig verbalt på ett anonymt nätforum. Han berättar om den verklighet han ser och lever i. Vad är problemet? Får man inte TÄNKA här i Riket längre? Får man inte KÄNNA känslor som vrede, ilska, hat? Och med vilken rätt ska detta förbjudas?
Inget annat folk i hela världshistorien har genomgått det man just nu försöker genomföra i Sverige. Ett folk som frivilligt och utan vare sig strid eller protest, ger upp sitt territorium, sitt revir!

Sverige är unikt i världen, för här är det enda stället där det är fult, suspekt och sjukt att kalla sig nationalist och patriot. Inte ens på Kuba eller i Nordkorea är man lika extrema, snarare är det precis tvärtom där! Men ve den jävla svenne som känner ett par extra pulslag när han ser sin blågula flagga smälla i vinden mot sommarhimmeln! Vifta med flagga gör man på Stadion (eller Friends Arena, bevars) när det spelas boll!

Sverige är det enda land i världen, där massmedierna vänder sig MOT folket och medvetet förföljer oliktänkande genom att ställa ut dem i stupstockar och skampålar! Social stigmatisering! Sparken från jobbet!

"Hej, vi ringer från Aftonbladet. Är du medveten om att Lars Pölsberg som kör truck på ditt lager, är dödsknarkarnazist?"

"Va? Näääää... Pölsberg är ju en reko kille! Ställer upp på företagets värdegrund och allt! Service, Likabehandling och Kundfokus, ni vet. Han är väl inte nazist?"

"Jo, det är han nog allt sörru... Vad kommer era kunder att tycka om att de har affärer med ett företag vars personal inte tror på Förintelsen och kallar afrikaner för negrer?"

"Vad hette han, sa ni? Pölsberg? Nä han lämnad nyss in passerkortet och åkte hem. Han jobbar inte här längre! Så klart ställer vårt företag sig bakom Mångkulturen!"

Ungefär så...

Sjukt... Verkligt sjukt!

Samma självdestruktion står att finns i samtliga vita västländer. Men av någon anledning, kanske på grund av den hos svenskarna djupt rotade auktoritetstron, så har det i Sverige gått överstyr. Det postulat som svävar över allt annat är att Sverige som nationalstat SKA vara mångkulturell, och detta till vilket pris som helst.

Vad som rent praktiskt skiljer det svenska politiska klimatet från t.ex. Vitrysslands eller Zimbabwes vet jag inte.
2015-02-10, 08:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
Det är ju en databas över de som skriver på FB, vilket gör det enklare för RG att trakassera dem.

Fast lugna dig lite nu. Den är tagen från RG's databas. zippen som är länkad innehåler 3 olika csv där en anger kändisar (vad det nu ska vara bra för?) och en RG's användare och den tredje databasen på FB-folk som RG har.
Undrar om den som reggat sig från MP har uttryckt några dödsknarkaråsikter?
Senast redigerad av Salorm 2015-02-10 kl. 08:21.
2015-02-10, 08:15
Medlem
solanins avatar
Har RG alltså blivit hackade själva eller har dom medvetet släppt databasen? Jag lutar åt det senare.
2015-02-10, 08:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Har RG alltså blivit hackade själva eller har dom medvetet släppt databasen? Jag lutar åt det senare.

Hade det varit medvetet så hade inte deras egen information funnits med i zippen. Det är nog inte det senare.
2015-02-10, 08:23
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugadrotten
Databasen verkar innehålla e-post adresser kopplade till konton på flashback, så det går inte att avfärda databasen som nonsens.

Har du ens tittat på filerna själv? Var finns det en koppling till flashback?
2015-02-10, 08:30
Medlem
solanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hade det varit medvetet så hade inte deras egen information funnits med i zippen. Det är nog inte det senare.

Det är lite märklig tajming på det hela bara
2015-02-10, 08:31
Medlem
solanins avatar
Jag finns i celebs-filen. Men det var åratal sedan jag gjorde nåt på vita duken.
2015-02-10, 08:40
Medlem
edelmans avatar
Märkligt. När jag sökte i dumpen så fanns mitt personnummer med, fast länkat till helt fel mail. De har alltså kopplat ihop mitt personnummer med någon annans konto
2015-02-10, 08:56
Medlem
Zelarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edelman
Märkligt. När jag sökte i dumpen så fanns mitt personnummer med, fast länkat till helt fel mail. De har alltså kopplat ihop mitt personnummer med någon annans konto

Mailadressernas ordning har ändrats i din fil. Om du hittar både din e-postadress och ditt personnummer på olika ställen i flashback.csv kan du i princip vara säker på att RG och Aftonbladet har kopplat samman dem (samt att de känner till ditt användarnamn på FB).
Senast redigerad av Zelaron 2015-02-10 kl. 09:00.
2015-02-10, 09:02
Medlem
ChristianXs avatar
Jag har tittat i filen och inget av mina konton är med. Källan lär definitivt inte vara Flashback utan något underligt hopkok av gissningar med data från olika källor. FB har ju t ex inte några personnummer och om de skulle ha tillgång till data från FB så hade givetvis användarnamnen varit med också, annars är den ju ganska värdelös.

Den största ironin är ju att de själva tycks vara klåpare och inte kan skydda sina data, och frågan är om det är så lämpligt att ha en privat underrättelsetjänst som spionerar på svenska privatpersoner, registrerar dem, säljer sina uppgifter till media och dessutom är oförmögna att skydda sina uppgifter.

Hade det handlat om t ex Avpixlat som sysslade med samma sak hade det tagit hus i helvete och det borde det rimligtvis göra nu också om inte media själva satt med alla fingrar i den här patetiska syltburken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in