2015-02-10, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
fast det är jävligt lågt att skriva till Jannes syster efter självmord, tar avstånd från det.

Håller med, totalt jävla smaklöst, då har man inte mycket innanför det där pannbenet, sånt äcklar mig.
Citera
2015-02-10, 03:11
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Grejen är att jag skrivit tillräckligt mycket privat. Då jag utstått människors beteenden i mitt liv, är människan i sig självt min fiende, inte politiska åsikter. Därför välkomnar jag uthängningar där deras smutsiga bukar synliggörs.

Med mig blir ingen förvånad. Mitt namn i kombinationen med dåligt uttalanden får ingen att rita kors i taket.

Man är ju halvrasist mellan varven men ärligen de få gånger jag verkligen känt empati de senaste åren har varit vid spontan kontakt med främmande invandrare. Min familj är naturligtvis borträknad.

Jag skulle roa mig kungligt av att få se folk få smaka på sin egen medicin. Själv är jag jävligt härdad av att behandlas illa oförtjänt och bryr mig Nada om vad folk kan komma att säga eller göra idag. Däremot vet jag att ett offentligt Flashback register skulle leda till ett antal avskums självmord. Kan man hetsa andra till självmord, försöka skicka folkmobbar på andra och försöka skapa fruktan hos dem kan man likaväl behandlas likadant tillbaka

Precis! Och du erkannar att du sager konstiga eller rasistiska saker. Jag beundrar det....aven om vi har olika asikter.
Citera
2015-02-10, 03:19
Medlem
nickoruts avatar
Jag känner mig fruktansvärt kränkt.

Det här är som att bugga en psykologs mottagning, lyssna på samtliga privata samtal som patienter i förtroende och i skydd av anonymitet från sin sociala sfär för och sen välja att bara offentliggöra vissa av samtalen.

Alla som blivit avlyssnade, eller i det här fallet, fått sin identitet röjd, blivit grovt kränkta även om det inte publicerats.

"Man får stå för sina åsikter" säger vissa. Klart som fan man inte behöver göra det, det är ju det som är hela poängen med ett ANONYMT forum.

Seriöst, vad har några AFA-hackers och samvetslösa journalister för rätt att koppla ihop verkligs identiteter med folk som skrivit om svåra psykiska problem. Hur mår egentligen de idag?

De med svår ångest exempelvis, hur känner de sig idag när de vet att deras frizon är röjd?

Och för vad? För att hänga ut en och annan användare som skrivit rasistisks inlägg?

Fy fan vad omoraliskt.
Citera
2015-02-10, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Dummaste skiten jag hört.
Vad jag hatar när folk säger liknande idioti.
Så om medborgarna i Nordkorea hade fri tillgång till internet och där uttryckte sig negativt om regimen (men blir uppletade av regimen när de gör det), så får de helt enkelt skylla sig själva för de bör inte säga saker de inte kan säga det öppet?
Nej, tänk igenom vad fan ni säger nästa gång.

Om du sedan menar att folk inte bör uttrycka sig illa mot andra individer enbart, så håller det fortfarande inte, då ett fritt internet är ett fritt internet.
Om man börjar någon typ av censur så har man inte längre yttrandefrihet, punkt.

Så du tycker att man ska skriva en massa saker på nätet som man (vid upptäckt) sedan kan "pudla bort" ?
Det tycker jag verkar idiotiskt. Tycker man som man skriver så behöver man inte bry sig om det kommer fram, men uppenbarligen sitter det folk och är stressade över just den risken, beroende på att dom har en viss ställning i samhället eller något liknande. Det är inte censur, det är vanligt jäkla sunt förnuft att tänka till innan man skickar iväg en text där man idiotförklarat en halv världsdels befolkning pga religion, hudfärg eller annat som man hängt upp sig på. Censur, det är något helt annat, på samma sätt som att Flashback skulle ha med yttrandefrihet att göra.
Citera
2015-02-10, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut

Det här är som att bugga en psykologs mottagning, lyssna på samtliga privata samtal som patienter i förtroende och i skydd av anonymitet från sin sociala sfär för och sen välja att bara offentliggöra vissa av samtalen.

Alla som blivit avlyssnade, eller i det här fallet, fått sin identitet röjd, blivit grovt kränkta även om det inte publicerats.

"Man får stå för sina åsikter" säger vissa. Klart som fan man inte behöver göra det, det är ju det som är hela poängen med ett ANONYMT forum.

Seriöst, vad har några AFA-hackers och samvetslösa journalister för rätt att koppla ihop verkligs identiteter med folk som skrivit om svåra psykiska problem. Hur mår egentligen de idag?

De med svår ångest exempelvis, hur känner de sig idag när de vet att deras frizon är röjd?

Och för vad? För att hänga ut en och annan användare som skrivit rasistisks inlägg?

Fy fan vad omoraliskt.

Precis, detta är vansinne om det blir offfentlig information för allmänheten att ta del av. Det kommer bli en självmordsvåg utan like i landet.
Citera
2015-02-10, 03:21
Medlem
Varför så rädda?
Tror inte dom är ute efter någon som typ varit otrogen eller provat hash.
Annonymitet är bra så länge det inte missbrukas.
Citera
2015-02-10, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Det är över.

Personnummer och epostadresser finns i det dokumentet, omkastat lite.
Men det finns även användarnamn och detta sitter tidningarna på, denna vecka kommer huvuden att rulla. Rasister kommer få stå till svars.

Ingen som står på den listan ÄR SÄKER!!
Jag tvivlar på att Aftonbladet kommer hänga ut alla användare som skrivit eller uttryckt sig rasistiskt här! Däremot har de med politiska uppdrag eller liknande anledning att oroa sig!

Arbetslösa Egon från en småby i Norrland och som skriver rasistiska saker på internet, är knappast intressant att hänga ut i det här sammanhanget...

Man måste verkligen vara paranoid om man tror att Aftonbladet kommer söka upp och hänga ut, alla som skrivit massa skit på det här forumet!

Du låter ungefär lika korkad som användaren som påstod att "mörkhyade människor är mindre utvecklade än vita"...
Citera
2015-02-10, 03:26
Medlem
Citat:
De har epost-personummer och användarnamn allt sammankopplat.

Det är dags för rasister att avslöjas.

Sålänge inte denna information postas offentligt för allmänheten eller grannar att söka i liknande lexbase så skiter jag i vilket. Det skulle ju vara socialt självmord för tiotusentals människor som postat alltifrån sina sexuella böjelser, sexliv med frugan till pinsamma saker dom gjort.

Det här landet är vansinnigt och ingen ska behöva stå för något dom skrivit för flera år sen på ett anonymt forum.
Citera
2015-02-10, 03:26
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut

Fy fan vad omoraliskt.

har du tankt pa att rasistiska inlagg ger folk angest?
Men det ar klart man ska varna om dig bara....
Citera
2015-02-10, 03:33
Medlem
stashboxs avatar
Citat:
Vänta och se.. imorgon kommer nästa stöt innan veckan är slut kommer många av er att svetta ner sängen av ångest.
Det är dags tt stå för er rasism.

Hur vet du att dem bara fokuserar på rasister? Flashback är så mycket större än så.
Citera
2015-02-10, 03:35
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
har du tankt pa att rasistiska inlagg ger folk angest?
Men det ar klart man ska varna om dig bara....

Du är välkommen att söka min posthistorik om du så gärna vill veta vad jag tycker om invandrare.

Så om du pratar med dina vänner på en middag och en av dina vänner, i förtroende säger stt han gillar inte somalier eller romer eller danskar eller vadsomhelst så borde det stå i Aftonbladet om han råkar vara läkare?

Jag kan, högst motvilligt, acceptera om AB publicerade inlägg som uppmanade till brott för att belysa "problemet med anonymitet på internet" men de publicerar ju för fan folks ÅSIKTER.

Ofta grisigt uttryckts och även jag ser gärna en godare ton på internet, men seriöst.

Aftonbladet PUBLICERAR FOLKS PRIVATA ÅSIKTER. I en tidning! Som de hackat sig till!!

Det här är bland det mest skrämmande övertrampet mot laglydiga medborgares integritet i svensk historia.

Glöm IB-affären, det här är på en helt annan skala.
Citera
2015-02-10, 03:36
Medlem
Reellfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashbox
Hur vet du att dem bara fokuserar på rasister? Flashback är så mycket större än så.

För att det främst är det ni rasister använder Flashback till.. Dagen har kommit och jag har längtat, detta kommer bli som det expressen gjorde men nu kommer det vara klientalet på Flashback.

Vad har ni att dölja? Ni är ju inte fega som utlänningarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in