2015-02-10, 07:59
Medlem
catos avatar
Kul att Fb nu bemöts med samma medel som många skribenter här använts sig av, att hänga ut personer, rätt eller fel men kul och intressant att så många här inne nu skriker.....
Citera
2015-02-10, 08:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att han används som politisk rådgivare och skall stå för den fakta som politikern skall ta ställning till är väl nästan värre ....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20265585.ab

Om han inte avslöjats hade åsikterna fortfarande funnits där. Nedkokat innebär det att alla som är offentliga personer avkrävs en åsiktsförklaring, vad är det för jäkla samhälle som skapas just nu?
Citera
2015-02-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Fast det gör han ju inte? Att dra citat som är tagna ur kontext och till och med ljuga som dom gjort och skriva om citaten är förtal.
Jag skulle säga att formuleringen "judesvin" är ytterst tvivelaktigt. Det finns nog många med mig som inte vill bekosta en sådan tomte på offentlig post.
Citera
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Märkligt, detta citat har han inte ens sagt, finns ingenting i hans tidigare inlägg där han säger såhär. +1 lögn ifrån aftonbladet.

Jo, det citatet finns med om man söker på texten.

För övrigt visar det här bara på att AB och RG inte har några tyngre namn. Det enda man gör är att cementera den antidemokratiska, våldsförhärligande, vänsterextremistgruppen RGs makt än mer. Det vore intressant om någon tidning vågade granska deras medlemmar och peka på deras förflutna.

Sedan gissar jag att de kommer fortsätta med uthängningar i några dagar. Men att det är över innan veckan är slut. Därefter kommer hela det här förfalla i glömska förutom att än fler ställer sig kritiska till ABs rapportering men också invandringen.
Citera
Medlem
Samtliga ur "Journalistkåren" i Sverige arbetar på samma sätt. Hitta skit på SD. Blås upp denna skit. Frossa och sälj. Smart indeed. Men allt detta frossande slår ALLTID tillbaka tho.. Haha att dom inte fattat detta ännu är ju lajban!
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Kul att Fb nu bemöts med samma medel som många skribenter här använts sig av, att hänga ut personer, rätt eller fel men kul och intressant att så många här inne nu skriker.....

Det är logiskt att dra FB-medlemmarna, som är en splittrad och heterogen grupp, över en kam. Eller inte.
Citera
2015-02-10, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
Har han dock inte gjort sig skyldig till hets mot folkgrupp?

iofs, sista citatet lutar åt det. Oavsett om det är HMF, så är det inte av den grad att han möjligtvis ska hängas ut och förlora jobb och vänner pga det.
Citera
2015-02-10, 08:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato

Fel, det är inte samma medel. Samma medel hade varit om Aftonbladet konfronterade skribenter men inte avslöjade deras identitet. 1.06
Citera
2015-02-10, 08:03
Medlem
Tycker det är bra att folk får stå till svars för sina rent ut sagt avskyvärda åsikter, kränkningar och lagbrott de slänger ur sig på internet. Sådant beteende ska inte skyddas av anonymitet enligt min åsikt. Visst skriv vad ni vill men stå för det sedan. Det finns väl vissa saker som jag skrivit anonymt på internet som jag inte är så vidare stolt över men skulle det komma till den punkten att jag skulle bli konfronterad med det så skulle jag rak i ryggen kunna stå för de åsikter jag står för och be om ursäkt för de som skrivits i affekt.
Citera
2015-02-10, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fel, det är inte samma medel. Samma medel hade varit om Aftonbladet konfronterade skribenter men inte avslöjade deras identitet. 1.06

Håller med, detta är bara ett fegt försök att skrämma folk.

Aftonbladet kommer torska på det dock.
Citera
2015-02-10, 08:05
Medlem
pepparkrans avatar
När är det dags för den stora demonstrationen?
Nu har de gått för långt! Hur länge dröjer de innan de ska börja förfölja och kartlägga varenda person de inte delar åsikter med, vad är nästa steg? Snart börjar de väl skicka ut exekutionspatruller!

Horan håller på att starta ett krig.
Snart kommer vi märka hur det blir dyrare att handla, vi kommer bli särbehandlade och nekade gå på bio, besöka restauranger och placera våra barn på dagis!
Allt eftersom antiflashback-rörelsen börjar registera och sprida våra uppgifter.
De vill inte hänga ut enstaka individer, de vill stoppa oss alla.

Upp till kamp!! Spelar ingen roll om du hänger i fiskeforumet eller är maganazist som spenderar all sin tid med att smäda judar och muslimer.
De vill åt oss alla, stänga ner hela skiten och förstöra våra liv.
Senast redigerad av pepparkran 2015-02-10 kl. 08:09. Anledning: Tillägg
Citera
2015-02-10, 08:05
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
hahahahahhahahahhahaha det har ska bli sa kul! alla fega svenskar som snackar sa mycket goja pa flashback och leker snalla blir avslojande. Hahahahha pa tiden. Sen ska det ocksa bli intressant att se vem som ager flashback. Eftersom det ar en sida du far kalla araber och svarta vad du vill..fantisera om deras dod och deras sex...men aldrig om svenskar...da tar moderatorn bort kommentaren.
Sa aftonbladet: BRING IT ON. Jag har skrivit har och skulle sta for varje ord jag har skrivit.
kanske svenskar ocksa kan lara sig att sta for vad dom tycker aven nar man ser deras ansikte?

Snälla nu, är du så jävla obildad och inskränkt att du tror att näthat är ett svenskt fenomen? Forum som motsvarar Flashback finns i vartenda, nåja utvecklat, land. Ta en titt på de amerikanska och japanska motsvarigheterna 4chan, om du nu mot all förmodan behärskar engelska. Svenskar i generell tappning ska fan ha beröm för att näthatet inte är mer omfattande sett till hur många som är uppkopplade.

Den andra skillnaden är att i Sverige bryr sig folk dessutom och försöker få stopp på hatet. Men det är väl ingenting du reflekterar över?
Senast redigerad av LikeAGlove 2015-02-10 kl. 08:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in