Citat:
Ursprungligen postat av
Somaton
Varför tror du att de inte kommer att stå för sina åsikter om de blir konfronterade?
Folk är i allmänhet inte så sturska när det väl kommer till kritan. Och kanske allra mest dom som skriker högst och verkar vara allra tuffast, dom är oftast dom fegaste individerna. Och jag kan nästan sätta en slant på att inte någon som blir avslöjad framöver kommer att stå för sina åsikter och vad vederbörande skrivit.
Detta lär visa sig och det skall bli intressant att se. Dom som verkligen står upp för vilka dom är och sina åsikter följer i alla fall en linje, även om det naturligtvis kan vara högst tvivelaktiga saker dom står för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rodimusprime
Vad patetiskt att sitta och skriva sånt där och sedan skylla på "personlig kris" och "konflikter med kollegor och hög arbetsbörda". Trams. Jag har jävligt mycket att göra på jobbet men inte fan sitter jag och skriver så där för det. Om det förflutit många år kan jag förstå om man ändrat åsikt, men säg det då. Skyll inte på något annat.
Det är sant, det är klent att skylla på personlig kris o s v. Man tappar inte sin moral och genomgår en personförvandling likt någon Dr Jekel and Mr Hyde och blir helt känslokall och utan empati bara så där.
Läkaren tycker naturligtvis i huvudsak dom saker som han har skrivit och det vore väl ändå bättre om han kunde stå för det, även efter att han blev "avslöjad".