2015-02-10, 00:42
Medlem
ssWaratahsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Ni kommer aldrig til att få et jobb nu. Alla kommer veta.

Heh, researchgruppen kommer omedvetet skapa en armé av desperata Breivik. Jag vet att om jag drabbades skulle jag ta med mig en mängd kommunister med mig in i döden.

Talade förövrigt med en polare (som jag bara känner över internet), som jag vet ibland inte tar sin medicin, tror han lider av paranoid schizofreni, och han var rätt uppvarvad nu. Försökte lugna ned honom men han påstod att han i morgon skulle åka till aftonbladets redaktion, beväpnad och döda så många han möjligt kan eftersom han inte har något att förlora längre. Fast han kanske bara trollade, brukar vara oseriös och flummig.
Citera
2015-02-10, 00:43
Medlem
elgecys avatar
Det obehagliga är ju att läkaren som hängst ut att döma av sina inlägg är en extremt påläst och vältalig herre med sylvassa och blytunga argument. Som positiv till dagens invandringspolitik vore det ju en mardröm att möta honom i debatt.. Dessutom sedan tidigare en stark aftonbladet-kritiker. Det är skrämmande (genomtänkt) att de försöker tysta personer som honom.

Jag tror att de hotat honom till detta erkännande och trams om "skäms, mår dåligt", genom att i annat fall hänga ut honom med namn/familj/arbetsplats osv. Han känns för smart för att annars köpa deras koncept..
Senast redigerad av elgecy 2015-02-10 kl. 00:45.
Citera
2015-02-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaskeradFisk
Vafan snackar du om? Klart det är olika saker men granskningen fördömer hela Flashback och genom att kartlägga folk som vill vara anonyma så borde det ligga i Anonymous intressen att förklara krig mot Aftonbladet likt de har förklarat krig mot IS och muslimska extremisters kräkningar av yttrandefriheten, eller som hotet mot svenska staten i och med Pirate Bay-nedläggningen etc.

Aftonbladet hotar anonymiteten på internet - Anonymous borde ses som de främsta försvararna av den och de kommer troligtvis att vidta åtgärder mot Aftonbladets servrar.

Anonymous och Researchgruppen samarbetar och är på samma sida politiskt.

Det är ni som går maktens ärenden i att sparka neråt och slicka uppåt. Det är ni som ska bekämpas.
Citera
2015-02-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Nej

DU har missat essensen i mitt inlägg

Jag förklarar en gång till.

Charlie Hebdo är okej alltså - Tecknat trams och nidbilder på allt och alla - Detta försvarar AB
En anonym användare skriver en massa trams - Detta är inte okej enligt AB som tar reda på personens identitet.

Förklarade jag det så att du fattade nu ?

Vänta nu!
Ska man mördas för att man utrycker sina åsikter och står för det genom att jobba på en tidning som trycker det - Nej, så klart att man inte ska det.

Ska man få sitta och kräka ur sig hat, rasism, förtal och lögner fegt anonymt och gömma sig, felaktigt, bakom yttrandefrihet - Nej, så klart att man inte ska det.

Din "liknelse" har så många fel i sig att det blir fjantigt
Citera
2015-02-10, 00:45
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det är verkligen klokt, förfölj alla som tycker fel i yttrandefrihetens namn.
Nordkorea nästa.

Vadå tycker fel. Varför spelar du dum?

Det är skillnad på att ha en åsikt och att provocera och kränka väl? Att tex ifrågasätta irakkriget är en sak, men att kalla alla irakier för horor och pedofiler är inte en åsikt, det är ren rasism och kränkning. Spridning av hat. Tycker du att det är rätt?

Eller är du ledsen för att någon tar ifrån dig din lekplats där du anonymt kan självläka dig genom att spy ut all möjlig smörja utan att få konsekvenser?

Ni som gnäller på ab är patetiska och fegisar. Ni blir ledsna att ni inte kan bete er som mentalt instabila psykpatienter. Det finns sjukhus för sånt vetja!
Citera
2015-02-10, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Stor skillnad på yttrandefrihet och att sprida hat och förtal.
Du har helt missat poängen - gör om gör rätt.

Har läkaren spridit hat och förtal? Knappast. Vissa saker där är ju helt sanna, som att invandringen kostar och att islam är idioti. Han har på sin höjd sagt för många detaljer än vad som är lämpligt om en patient.
Citera
Medlem
Franzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Men stormedia har väl samma rätt att börja kartlägga och skriva ut människors namn som Flashbacks, det handlar om yttrandefrihet!!! Tycker gott och väl att medlemslistor kan göras så att man kan söka vad en människa sagt. Det är liksom en slags offenlig handling. Precis som att skicka runt namn på brottsoffer, vittnesmål etc. Det har skrivits ner o kan skickas ut. Tycker framförallt att det är viktigt att nästa generation får ta del av de människor deras föräldrar var

Sanningens ord.

Flashback har inte monopol på att få "granska" och hänga ut folk i yttrandefrihetens namn.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Det obehagliga är ju att läkaren som hängst ut att döma av sina inlägg är en extremt påläst och vältalig herre med sylvassa och blytunga argument. Som positiv till dagens invandringspolitik vore det ju en mardröm att möta honom i debatt.. Det är skrämmande (genomtänkt) att de försöker tysta personer som honom.

Jag tror att de hotat honom till detta erkännande och trams om "skäms, mår dåligt", genom att i annat fall hänga ut honom med namn/familj/arbetsplats osv. Han känns för smart för att annars köpa deras koncept..

Ja, inte bara det utan de har säkert hotat med att hänga ut honom. "Be om ursäkt eller täck nästa löpsedel med namn och bild". Valet är ganska lätt för de allra flesta.

Vad blir alternativet för honom? Arbetslös, förlorar vänner för att dessa ska "gilla olika" och annat trams.
Citera
2015-02-10, 00:48
Medlem
Draup.s avatar
Det här är bara första vågen, räkna med uthängningar på riktigt inom några dygn.

Skadas Flashbacks förtroendekapital så rämnar den sista bastiljonen för svensk yttrandefrihet.
Citera
2015-02-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Ja som som läkaren säger, det finns många trasiga människor på Flashback.
Men Aftonbladet är en skvaller sensationalist tidning som kommer fokusera på det negativa. Här finns det mer positiva än negativa inlägg.
Många gånger har flashbackare hjälpt polisen i deras utredning. Många här är duktiga analytiker.

Det finns så mycket kunskap och erfarenhet här och genom att dela det utvecklas mänskligheten. Vad Aftonbladet försöker göra är sätta stop på det hela och vår utveckling.
Nej, vi behöver ingen "big brother" här.

Men ändå, Aftonbladet vill bara locka läsare. Vi behöver inte oroa oss.

Så rätt det du skriver. Flashback är den enda riktiga mötesplatsen för människor i vårt land. Twitter är en show, ett spel för gallerierna. Här däremot kan alla säga sin åsikt och få ett bollplank för sina tankar. Ett mycket intressant forum. Sen finns här många trasiga människor naturligtvis, då vårt samhälle innefattar många trasiga människor. Det är bra för trasiga människor att kunna få skriva av sig och få ett gensvar, ett gehör och bli sedda. Här skriver alla samhällskategorier. Det är just det, som är det fina. Här läser och skriver politiker, poliser, professorer, utbrända, arbetslösa, kriminella, elitister, rädda, psykiskt sårbara, illagjorda, de annars osynliga osv.

Helin, Melin, Aschberg och allt vad de nu heter är lakejer, som spelar ett spel, projicerande sina egna illusoriska maskeringar inför "publiken". Ingen vet vad de håller i sina hjärtan om de inte själva skriver sina sanningar här vill säga. De flesta publika personer är i allra högsta grad fångar i sina egna livssituationer, bundna av försörjningsplikter, den egna lönen, ansiktet utåt och att göra det som förväntas av dem för något så enkelt som överlevnad. I all sin brutalitet och vulgaritet, sin klarsyn och sin förvirring är ändå Flashback Sveriges enda sanningsforum. Så ser jag det.
Citera
2015-02-10, 00:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Det här är bara första vågen, räkna med uthängningar på riktigt inom några dygn.

Skadas Flashbacks förtroendekapital så rämnar den sista bastiljonen för svensk yttrandefrihet.

Ja, antagligen så sparar de det bästa och smaskigaste till sist.
Citera
2015-02-10, 00:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Vadå tycker fel. Varför spelar du dum?

Det är skillnad på att ha en åsikt och att provocera och kränka väl? Att tex ifrågasätta irakkriget är en sak, men att kalla alla irakier för horor och pedofiler är inte en åsikt, det är ren rasism och kränkning. Spridning av hat. Tycker du att det är rätt?

Eller är du ledsen för att någon tar ifrån dig din lekplats där du anonymt kan självläka dig genom att spy ut all möjlig smörja utan att få konsekvenser?

Ni som gnäller på ab är patetiska och fegisar. Ni blir ledsna att ni inte kan bete er som mentalt instabila psykpatienter. Det finns sjukhus för sånt vetja!

Är det verkligen en stor skillnad på att provocera och att yttra sig?
Åsikter provocerar nästan alltid någon och vem avgör då vilka åsikter som får yttras?
Du var för övrigt rätt provocerande här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in