2015-02-09, 13:39
Medlem
Geomeisters avatar
Kul att läsa "statoil^". Välgjort inlägg också! Hade gärna sett det där!

Var det något du ogillade med konserten eller var det bra rakt igenom?
Citera
2015-02-09, 16:37
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
http://ultimateclassicrock.com/best-queen-songs/

En topp 10 lista av Queen. Vad tror ni om den?

Inte speciellt bra. Att Fat Bottomed Girls kommer på plats nummer 5 är ju ett skämt... Min lista är

1. Bohemian Rhapsody (Mercury) A Night at the Opera
2. Who Wants to Live Forever (May) A Kind of Magic
3. Innuendo (Mercury) Innuendo
4. These Are the Days of Our Lives (Queen) Innuendo
5. The Prophet's Song (May) A Night at the Opera
6. The March of the Black Queen (Mercury) Queen II
7. You're My Best Friend (Deacon) A Night at the Opera
8. Seven Seas of Rhye (Mercury) Queen II
9. The Show Must Go On (Queen) Innuendo
10. Teo Torriate (Let Us Cling Together) (May) A Day at the Races
Citera
2015-02-10, 00:20
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Inte speciellt bra. Att Fat Bottomed Girls kommer på plats nummer 5 är ju ett skämt... Min lista är

1. Bohemian Rhapsody (Mercury) A Night at the Opera
2. Who Wants to Live Forever (May) A Kind of Magic
3. Innuendo (Mercury) Innuendo
4. These Are the Days of Our Lives (Queen) Innuendo
5. The Prophet's Song (May) A Night at the Opera
6. The March of the Black Queen (Mercury) Queen II
7. You're My Best Friend (Deacon) A Night at the Opera
8. Seven Seas of Rhye (Mercury) Queen II
9. The Show Must Go On (Queen) Innuendo
10. Teo Torriate (Let Us Cling Together) (May) A Day at the Races

Det är en rätt udda lista. Den jag länkade, givetvis. Nu gillar jag samtliga låtar på listan.. Men hur blev We Are The Champions bättre än Somebody to Love och Fat Bottomed Girls bättre än Killer Queen? Så tråkigt när dom mest kommersiella låtarna får mest stöd. Tusan Queen är en av världens bäst säljande band.. Kan man inte rekommendera något annat när det dessutom finns gott om material som är lika bra eller bättre?

Din lista är bra mycket bättre! Den visar också att Freddie inte var hela bandet, vilket många som endast känner till några låtar verkar tro. Brian May har skrivit ungefär hälften av bandets bästa material och mot slutet gick bandet ihop och "skrev allt tillsammans", vilket jag tror är en smart idé för alla band.
Citera
2015-02-11, 16:48
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Det är en rätt udda lista. Den jag länkade, givetvis. Nu gillar jag samtliga låtar på listan.. Men hur blev We Are The Champions bättre än Somebody to Love och Fat Bottomed Girls bättre än Killer Queen? Så tråkigt när dom mest kommersiella låtarna får mest stöd. Tusan Queen är en av världens bäst säljande band.. Kan man inte rekommendera något annat när det dessutom finns gott om material som är lika bra eller bättre?

Din lista är bra mycket bättre! Den visar också att Freddie inte var hela bandet, vilket många som endast känner till några låtar verkar tro. Brian May har skrivit ungefär hälften av bandets bästa material och mot slutet gick bandet ihop och "skrev allt tillsammans", vilket jag tror är en smart idé för alla band.

Tackar för berömmen. Kul att du gillade min lista. Skulle kanske haft med Killer Queen på listan ändå. Tvekade in i det sista. Hursomhelst är Fat Bottomed Girls en riktigt dålig låt tycker jag. The March Of The Black Queen och låten Innuendo nämns alltför sällan på olika listor. För att inte tala om The Prophet's Song.
Citera
2015-02-12, 00:17
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
Såg konserten i Berlin i onsdags och det var fanimej över förväntan. Åkte mest dit för att få en sista glimt av Brian May och Roger Taylor, som väl kanske inte turnerar så mycket till heller. Och för att jag inte fick chansen att se de senaste de turnerade med Freddie för 29 år sedan.

Adam Lambert gjorde en grym insats och försökte inte på något sätt att vara Freddie. Han var sig själv, men var kung på att få igång publik och sjunga. The Show Must Go On och Who Wants To Live Forever - får ännu rysningar.

Brian May skrek ut, till skillnad mot när de turnerade med Paul Rodgers för tio år sedan i Globen: "Hey guys, what do you think about our NEW MAN?!"

De har verkligen hittat den som kan sjunga även de svåra gemen och inte bara de rockiga.

Setlisten:
One Vision
Stone Cold Crazy
Another One Bites the Dust
Fat Bottomed Girls
In the Lap of the Gods... Revisited
Seven Seas of Rhye
Killer Queen
I Want to Break Free
Somebody to Love
Love of My Life - kort version Brian May på sång med Freddie på storskärm
'39 - Brian May
A Kind of Magic - Roger Taylor sång
Bass Solo
Drum Battle - Roger Taylor vs sonen Rufus Taylor
Under Pressure
Save Me
Who Wants to Live Forever
Last Horizon - Brian May
Brighton Rock Solo - Brian May
Tie Your Mother Down
Vocal Solo/All Your Love Tonight - Publiken sjöng efter Adam Lambert
I Want It All
Radio Ga Ga
Crazy Little Thing Called Love
The Show Must Go On
Bohemian Rhapsody
-----------------------
We Will Rock You
We Are The Champions
God Save the Queen

Låtarna kom från dessa album:
0 Queen I (1973): -.
1 Queen II (1974): Seven Seas of Rhye
4 Sheer Heart Attack (1974): Brighton Rock Solo, In the Lap of the Gods...Revisited, Killer Queen, Stone Cold Crazy
4 A Night at the Opera (1975): '39, Love of My Life, Bohemian Rhapsody, God Save the Queen
2 A Day at the Races (1976): Tie Your Mother Down, Somebody to Love
2 News of the World (1977): We Will Rock You, We Are the Champions
1 Jazz (1978): Fat Bottomed Girls.

3 The Game (1980): Another One Bites the Dust, Crazy Little Thing Called Love, Save Me.
1 Hot Space (1982): Under Pressure.
2 The Works (1984): Radio Ga Ga, I Want to Break Free.
3 A Kind of Magic (1986): One Vision, A Kind of Magic, Who Wants to Live Forever
1 The Miracle (1989): I Want It All.
1 Innuendo (1991): The Show Must Go On.

Brian Mays Last Horizon från hans soloplatta Back to the Light 1992.

Det är ju det jag sa hela tiden... typ inga låtar alls från Queen och Queen II... drygt...
Citera
2015-02-12, 00:28
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
http://ultimateclassicrock.com/best-queen-songs/

En topp 10 lista av Queen. Vad tror ni om den?
Borde snarare varit "största hits" än "bästa låtar". Jag menar, bara från News of the world finns det ett antal låtar som är bättre än WWRY och WOTC - typ It's late och spread your wings. Saknar också äldre godingar som '39. Jag tänker dock inte göra en top 10-lista, det är alldeles för svårt.
Citera
2015-02-12, 01:20
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Kul att läsa "statoil^". Välgjort inlägg också! Hade gärna sett det där!

Var det något du ogillade med konserten eller var det bra rakt igenom?

Alltså, att Roger Taylor sjöng A Kind of Magic var ju sådär - även om det var roligt att höra han sjunga, nu när de inte har kört I'm in Love With My Car, som de gjorde med Paul Rodgers...

Det som var lite mindre bra väl i sådana fall Brian Mays gitarrsolo, som var på tok för långt. Last Horizon är vacker och jag gillar också Brighton Rock solo. Men numera försöker han blanda in Chinese Torture och en del andra gitarrlir. Vackert, men tog lite udden av det hela.
Citera
2015-02-12, 01:21
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Det är ju det jag sa hela tiden... typ inga låtar alls från Queen och Queen II... drygt...

Sant, visserligen. Men ändå flest låtar från Sheer Heart Attack (1974), om man räknar bort den instrumentala biten God Save the Queen från A Night at the Opera (1975).
Citera
2015-02-12, 08:34
Medlem
Geomeisters avatar
Kan förstå att gitarrsolot av Brian tagit udden av det hela på konserten. Nu älskar jag gitarrsolon, men det gäller att det blir en balans mellan att köra solot rakt av, improvisera, lägga till och att det blir mest drygt.

Gjorde en rensning av låtarna jag tycker är mediokra. Gjorde en till rensning av låtar som är godkända, men inte direkt passar på en topp lista. Kvar över var en drös med låtar. Därför bestämde jag mig för att göra en Topp 25 istället för Topp 10. Även här var jag tvungen att stryka minst tio låtar jag verkligen skulle vilja haft med. Hoppas den smakar!

25. It's Late
24. Spread Your Wings
23. Stone Cold Crazy
22. I Want It All
21. Too Much Love Will Kill You
20. Seaside Rendezvous
19. Great King Rat
18. Save Me
17. You Take My Breath Away
16. Seven Seas of Rhye
15. Princes of the Universe
14. Keep Yourself Alive
13. Under Pressure
12. Tie Your Mother Down
11. White Queen (As It Began)
10. The Show Must Go On
9. Love of My Life
8. Who Wants to Live Forever
7. '39
6. Killer Queen
5. Nevermore
4. The Millionaire Waltz
3. Somebody to Love
2. The March of the Black Queen
1. Bohemian Rhapsody
Citera
2015-02-12, 17:00
Medlem
diannos avatar
Citat:
lista
Tjena, blev lite inspirerad och googlade "list of queen songs", klistrade in i Anteckningar och började sålla själv!

Som en liten disclaimer kan ju sägas att jag inte fastnat mycket för 80- och 90-talsskivorna.
Citera
2015-02-12, 17:01
Medlem
diannos avatar
Citat:
lista
Hehe, nu kommer du inte att tro mig, men jag undvek faktiskt att kolla på din lista innan jag gjorde min egen!
Citera
2015-02-12, 21:32
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Hehe, nu kommer du inte att tro mig, men jag undvek faktiskt att kolla på din lista innan jag gjorde min egen!

Haha! Till och med din rensning var lik min! Ruggigt lik och jag gillar Queens 80-tal! Antingen har vi lik smak eller så är det kvaliteten som talar för sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in