2015-02-09, 18:27
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Här skulle man kunna knyta an till vad Jeremy Roenick skrev om Luleå, att ha en god lägstanivå är bra men när man är med så mycket i högstaligan och underpresterar med att förvalta det till att omsätta det i sm-guld så... ja, då är det inte en vinnarkultur som präglar föreningen i alla fall. Att kunna lyfta det där lilla extra för att höja sig över resten.

Avdelning: Förgylla en bajskorv. Ärligt talat. Roenick är ett troll som bara vill provocera och hetsa och som aldrig skrivit något konstruktivt. Det är kul att se hur du förskönar hans "åsikter".
Citera
2015-02-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Avdelning: Förgylla en bajskorv. Ärligt talat. Roenick är ett troll som bara vill provocera och hetsa och som aldrig skrivit något konstruktivt. Det är kul att se hur du förskönar hans "åsikter".

Ja inte är Luleå så kassa som en del vill framställa det.
Sedan vad maratontabellen säger historiskt är en sak.
Det är ju i nutid SHL spelas och då får vi väl se efter den är klar vem som vann.
Citera
2015-02-09, 20:08
Medlem
Citat:

Förskönar? Troll?
Då får du gärna komma med det rätta. I ditt inlägg ovan har inget med tråden alls att göra. Så snacka om att trolla.

Men du får gärna visa meritförteckningen och alla dolda sm tecken som Luleå har.
Björklöven har 1 sm guld och 3 finaler på 15 säsonger. Luleå har 1 sm guld och 4 finaler på 30 säsonger.
Jag påstår att Björklöven inte är ett topplag i SHL. Och tror att dom flesta håller med trollet här.

Jag kan även påstå att Djurgården har flest sm tecken i hockey historien och att Färjestad är mest framgångsrikt i ES/SHL historia. Ja tom mesta mästarna i ES/SHL. Och enligt maratontabellen så är faktiskt Färjestad topp i alla stats där.
Eller är det också trolleri?

Enligt mig så är Luleå ett högst mediokert lag. Faktiskt mer kända för mig som Fuleå.

Men det blir kanske ändring på det nu när ert köpelag kanske blir historiens största köpelag.
Citera
2015-02-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten

Ja inte är Luleå så kassa som en del vill framställa det.
Sedan vad maratontabellen säger historiskt är en sak.
Det är ju i nutid SHL spelas och då får vi väl se efter den är klar vem som vann.

Ja man kan se saker ur eget perspektiv också. Som Skellefteå supporter kan man ju räkna från 2 säsonger sedan. Ja dom är man helt klart SHL historiens mesta mästare
Man kan också räkna säsongen 95/96 som enda riktiga ES säsong. Då vet man ju vilka som är störst

Jag vet att det gör ont i era själar att Färjestad är störst och mäktigast

Även kul för er Luleå hängare att lillebror har under er storhet i ES varit nära kk,i div I,stryklag i ES och nu är betydligt mer vinstrikare än er. Jonas Fahlman skrattar er rakt upp i ansiket med alla rätta
Citera
2015-02-09, 20:17
Medlem
Hahaha
Vilken sanslös människa som är full alla dagar i veckan.
Du verkar gilla Björklöven sedan finalerna mot dem

Trodde det var Luleå som var kassa(ironi).
Men det är verkligen ALLA lag utom Färjestad......och Bofors.
Underligt att det kan vara så?

Hur kan man vara så blind.
Och JA det är ett stort troll.
Personen är 13 år gammal.
Citera
2015-02-09, 20:23
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Förskönar? Troll?
Då får du gärna komma med det rätta. I ditt inlägg ovan har inget med tråden alls att göra. Så snacka om att trolla.

Men du får gärna visa meritförteckningen och alla dolda sm tecken som Luleå har.
Björklöven har 1 sm guld och 3 finaler på 15 säsonger. Luleå har 1 sm guld och 4 finaler på 30 säsonger.
Jag påstår att Björklöven inte är ett topplag i SHL. Och tror att dom flesta håller med trollet här.

Jag kan även påstå att Djurgården har flest sm tecken i hockey historien och att Färjestad är mest framgångsrikt i ES/SHL historia. Ja tom mesta mästarna i ES/SHL. Och enligt maratontabellen så är faktiskt Färjestad topp i alla stats där.
Eller är det också trolleri?

Enligt mig så är Luleå ett högst mediokert lag. Faktiskt mer kända för mig som Fuleå.

Men det blir kanske ändring på det nu när ert köpelag kanske blir historiens största köpelag.

Du påstod att Luleå Hockey är ett "fullständigt loserlag". Jag håller inte med och försvarar min klubb såklart. Jag drar bland annat fram att man sen 1984, året man gick upp i SHL, är tvåa i maratontabellen. Man har alltså presterat över tid. Det är inte vad jag räknar in som ett "fullständigt loserlag" men du får ju såklart stå för dina dumma åsikter. Det är ingen som hindrar. Däremot kan man ju försöka argumentera men det känns ju faktiskt rätt lönlöst då du inte är intresserad av dialog utan bara vill raljera. Nåväl, jag löser det här problemet som jag löst det med övriga troll här.
Citera
2015-02-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Hahaha
Vilken sanslös människa som är full alla dagar i veckan.
Du verkar gilla Björklöven sedan finalerna mot dem

Trodde det var Luleå som var kassa(ironi).
Men det är verkligen ALLA lag utom Färjestad......och Bofors.
Underligt att det kan vara så?

Hur kan man vara så blind.
Och JA det är ett stort troll.
Personen är 13 år gammal.

Vad vill du sagt?
Kom med fakta eller gå och lägg dig igen.

Citat:
Du påstod att Luleå Hockey är ett "fullständigt loserlag". Jag håller inte med och försvarar min klubb såklart. Jag drar bland annat fram att man sen 1984, året man gick upp i SHL, är tvåa i maratontabellen. Man har alltså presterat över tid. Det är inte vad jag räknar in som ett "fullständigt loserlag" men du får ju såklart stå för dina dumma åsikter. Det är ingen som hindrar. Däremot kan man ju försöka argumentera men det känns ju faktiskt rätt lönlöst då du inte är intresserad av dialog utan bara vill raljera. Nåväl, jag löser det här problemet som jag löst det med övriga troll här.

Argumentera med någon som vill göra en maratontabell efter hur den skulle passa för sitt eget lag?
Ja Luleå är ett loser lag enligt MIG. 1 guld 4 finaler på 30 säsonger och 24 slutspel. Jämnför med SAIK. 3 guld och 5 finaler på 22 säsonger och 10 slutspel.

Men Färjestad kan man också se som ett loser lag då man förlorat mer finaler än man vunnit.

Modo,Frölunda och HV 71 har mer guld än Luleå på mindre med spelande slutspel. Så vad vill du argumentera?
Citera
2015-02-09, 20:37
Medlem
94jackars avatar
Citat:

Du alltså Luleå för ett köpelag, svårt att ta dig på allvar.
Citera
2015-02-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Du alltså Luleå för ett köpelag, svårt att ta dig på allvar.

Förklara gärna vad ett köpelag eller ett icke köpelag är. På vilket sätt du ser Luleå mer som ett icke mer köpelag än andra lag.

Själv har jag inget emot att "mitt" Färjestad har mer utländska spelare än andra lag. Jag vill se mitt lag vinna oavsett om det bara är svenskar i laget eller inte.
För man vinner inga matcher eller guld med hur många svenska man har i laget,eller hur många junisar man her eller egen produkter.
Citera
2015-02-09, 21:11
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Du är ett troll. Om inte så kom med fakta ist än dåliga påhopp och påståenden.
Vad har detta med att göra om jag går på hockey eller inte?
Vill du sätta mig på plats så är du välkommen. Och det måste ju vara underbart att sätta en idiot som mig på plats. Eller?

Vad är statistik då. En fanatsi från förbundet?
Jag kommer med fakta. Fakta är att Luleå lyckats att ta endast 1!!! guld på 30 år. Vad jag vet så tävlar man i es/shl. Det handlar om att vinna. Eller Luleå kanske har en annan stock att gå efter. Att endast delta.
Men för andra handlar det om att vinna och det gör uppenbarligen inte Luleå.
Fakta!!!

Nu är detta ämne slut för mig.

Och alla ni andra. Sätt mig gärna på plats. Men då med fakta och inte egna fanatsier eller egna tabeller osv!
Tror att den där Champions Hockey League titeln som Luleå tog sved rätt bra hos många här på forumet..
Men det är väl en loserturnering som bara dåliga lag vinner, eftersom Luleå gått rätt bra där de senaste åren och tom besegrat Färjestad i en final. Statistik det också.
Citera
2015-02-09, 21:30
Medlem
Det ÄR nog MÅNGA även om de inte skulle erkänna det gärna ser att Luleå går mot en ny framtid. Hoppas de får in pengar och gör bra värvningar och ser till att motbevisa tramsarna.
Att t.ex få tvåla till högljudda SAIK eller FBK tomtar vore väl skönt.
Detta har nog spridit sig ganska långt söderut.

Många är enormt trötta på de ovan nämnda klubbarna.
Oavsett vad man tycker om statistik , Flashbacktroll , maratontabell eller annat.
Så är det ju att gå på hockeymatcher som är det roliga och viktiga , Luleå är viktiga i norr.
Egentligen Modo med , men de har just nu andra saker att fundera på.

Löven är verkligen inte med i denna diskussion oavsett vad trollet Rövnick vill dra in det i.
De spelar i en lägre liga och påverkar inte alls SHL som det ser ut nu.

Men ingen kan väl säga att hockeysverige blir bättre med alla lag söder om stockholm.
Och ingen serie lär må bra av att bara finnas i större städer.
Citera
2015-02-09, 22:10
Bannlyst
Skoj att få möte ett lag som står upp och alltid spelar ärligt till skillnad mot våra 2 senaste matcherna där man tar till alla fula medel för att kunna vända!
Bra match av Frölunda som kör över HV idag! Ryan Lasch påminner lite om Kallio när han var som bäst, skall bli skoj att följa honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in