2015-01-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Hybris. Men visst, killen har gjort det jävligt bra inget snack om saken. Men det var väl inte skrivit i sten då jag droppade den åsikten? Han var inför säsongen en medelmåtta MEN börjar sakta men säkert att utvecklas till en habil spelare i SHL.

Stefan, förresten. Hur har det gått för han, dominant?

Nej, det var det väl inte, även om det egentligen inte är någon större överraskning att han går riktigt bra för oss som följde honom förra året. Rent spelmässigt tycker jag faktiskt att han var ännu bättre ifjol, då han gjorde allt rätt på isen. Samtidigt spelade han med sämre spelare och behövde göra det mesta själv. I år ingår han i en kedja som hittade varann direkt och där har han fått mer av en roll som sniper. Många av målen han gjort har kommit genom grymt förarbete av andra, även om han bjudit på ett par riktigt fina också.

Din kommentar är bara lite rolig att se tillbaks på i nuläget.

Stefan har verkligen inte motsvarat förväntningarna. Har haft lite skadeproblem och varit borta ett par matcher nu, men jag har svårt att tro att han var landslagsman så sent som 12/13. Faktiskt.

Hybris förresten. Mig eller Martin? Om det är undertecknad du syftar på så har jag så långt ifrån hybris man kan komma för tillfället, det kan jag säga.
Citera
2015-01-29, 22:07
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Håller verkligen med. Han förtjänar inte mindre än att bli blind sidad av en armbåge om han inte kan ta en fight och stå upp för det han gjort.

Tycker Leksand styr sin match fram till man ger bort den till HV genom pp, varav en 5-3 i 2 minuter.

0 poäng men så länge DIF och Brynäs tar 0 och spelet inte är bedrövligt är det ingen panik
Tror att Djurgården kan få det svårt mot både Brynäs och Leksand i slutspurten. Troligtvis kommer inte DIF att ta speciellt många fler poäng nu när dom andra lagen fattar hur man ska utnyttja deras svagheter. Att dom har domarna på sin sida kommer inte kanske inte att hjälpa även om det är en fin fördel dom har där.
Citera
2015-01-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hur många utvisningsminuter har Sörensen i DIF filmat till sig denna säsongen. 20, 30 eller 40 (kanske mer?).
Svara snabbt, vill veta detta.
Många.

Tycker förövrigt att det var dumt att det var Ahlén och inte Marcus Nilson som gick på Forsberg där i slutet. Hade ju varit ett perfekt tillfälle för Nilson att vinna tillbaka några hjärtan och samtidigt få in några riktiga slag på prettot.
Citera
2015-01-29, 22:15
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tror att Djurgården kan få det svårt mot både Brynäs och Leksand i slutspurten. Troligtvis kommer inte DIF att ta speciellt många fler poäng nu när dom andra lagen fattar hur man ska utnyttja deras svagheter. Att dom har domarna på sin sida kommer inte kanske inte att hjälpa även om det är en fin fördel dom har där.

Tror också DIF kommer hamna under kvalstrecket efter sista omgången. Dom är inne i en galen svacka nu och kommer inte hinna ur den innan det är försent. Deras hopp står till Brynäs som också går riktigt tungt.
Citera
2015-01-29, 22:25
Medlem
Ferross avatar
Bra match av Luleå idag, man har stenkoll på Djurgården i 60minuter samtidigt som man gör det bra när chanserna väl dyker upp. Abbotts har verkligen varit bra sedan Sylvegård gick in där, en av de bästa kedjorna i SHL de senaste 15 omgångarna, utan tvekan. Harju riktigt bra idag med, hans mål var äckligt snyggt - det finns ingen i SHL som ens är nära av att ha hans release.

Det lite mer negativta; domarna och deras sätt att se på tacklingar. Ahléns tackling på Sigalet är jättebra, Sigalet gör fel som vänder sig i sista sekund och bär fullt ansvar för att det går som det går, 2+10 där är ett skämt och jag tycker att det är jättetråkigt att Luleå gör 2-0 på en sån hockeydödarutvisning. Ännu mer horribelt är det att Näkyvä åker ut för sin underbara propp på Alvarez, som snyggt flyger in i målburen, det är en av de finare tacklingarna jag sett i årets SHL och domarna väljer att plocka en tvåa på den, det finns inte ens en möjlighet att göra en sån bedömning (som man kanske kan göra på Ahléns tackling, om man inte ser fullt vad som händer) att tacklingen anses vara felaktig och ändå gör domaren det - det är skanalöst.

Hur fan har de tänkt att vi ska få fysiskt spel när domarna väljer att direkt ta ut spelare för finfina tacklingar? Sånt gör mig förbannad.

Sist men inte minst så tycker jag att det är bra att Ahlén ger sig på Forsberg, visst är det fegt att hoppa på någon bakifrån som inte är beredd (det kunde han ha gjort snyggare) men Forsbergs tackling var hemskt ful och jag ser inget fel med att man ska stå upp för det. Grottmänniskobetteende eller ej, jag tycker att det är bra gjort och hoppas att Luleåspelare skulle agera på liknande sätt om någon av våra spelare åkte på en lika ful tackling, det är inte mer än rätt.
Citera
2015-01-29, 22:26
Medlem
€rics avatar
Finns det inga rörliga bilder på denna attack?
Citera
2015-01-29, 22:30
Medlem
Är helt opartisk i detta.
Men helvete va kassa Brynäs var ikväll.
Försvarare som står och tittar på.
Man lider med fansen
Citera
2015-01-29, 22:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Många.

Tycker förövrigt att det var dumt att det var Ahlén och inte Marcus Nilson som gick på Forsberg där i slutet. Hade ju varit ett perfekt tillfälle för Nilson att vinna tillbaka några hjärtan och samtidigt få in några riktiga slag på prettot.
Säkert, nu kommer Ahlén att ta sig in i alla gårdares hjärta som den personen som gjorde upp med twittersatanisten från norr, hoppas att dom kan hylla Ahlén riktigt ordentligt efter hans kanonmatch. Det förtjänar han efter sin grymma fajt.
Citera
2015-01-29, 22:42
Medlem
Embas avatar
Kan ej länka. Men Fernholm har kommenterat händelsen via sin Twitter.

Inte helt okontroversiellt, kanske.
Citera
2015-01-29, 22:43
Medlem
Hunden007s avatar
Gissar på Brynäs bryter sin Förlust svit mot Frölunda som sist
Citera
2015-01-29, 22:44
Medlem
Citat:

Inte helt okontroversiellt, kanske.

Pinsam tweet helt ärligt.
Citera
2015-01-29, 22:45
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Det här sa han! Precis min mening också. Ta fajten som en man för fan! Hans twitter: https://twitter.com/danielfernholm

Citat:
stor eloge till Ahlen 👊✌️💪 men synd att fegisen inte står upp och kör 🐢! Pinsamt

Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Pinsam tweet helt ärligt.

Fan vad du verkar tycka det var ok det sneknullaren gjorde! Det fulaste i shls historia förmodligen!
Senast redigerad av Gromgutten 2015-01-29 kl. 23:37. Anledning: Dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in