2015-02-09, 20:32
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hets mot folkgrupp, uppmaning till brott, olaga hot o s v.

Definiera hets mot folkgrupp, tack!

Den lagen är något totalt meningslös och saknar helt substans, eftersom de finns inga riktlinjer på vad som är "hets mot folkgrupp". Om något så borde den stramas åt och få någon substans som lag, istället för att nu kunna anmäla vem som helst bara för att man känner sig kränkt.
Citera
Medlem
bulle65s avatar
Tror hela den här artikelserien gör det samma med flashbacks vara eller icke vara, om ett par dagar är allt bortglömt och forumet fortsätter frodas som förut.

Folk som envisas med att tycka att aftonbladet vill skapa ett eget nordkorea där inte alla åsikter tolereras kan ju dra något gammalt över sig.
Det är inte någon sorts "mänsklig rättighet" att kunna sprida vilka dynga som helst på nätet och samtidigt komma undan med det. Finns länder i den här världen där inte ens facebook är tillåtet, vår demokrati är långt mycket bättre än många andra länder, oavsett vad ickepk-folk tycker.
Citera
Medlem
nötallergikers avatar
Läste precis hans fåniga ursäkter. Fan vilken feg jävel. "det man skriver på nätet är inte på riktigt". Hur dum får man vara? Hur blir en sådan människa läkare?

Hoppas verkligen du blir av med jobbet som följd av detta. Du har bara dig själv att skylla.
Citera
2015-02-09, 20:33
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Hur kan folk försvara läkaren? utsprungligt skrivet står det såhär:

I en tråd som handlar om folk som får personlig assistans vilket tydligt framgår att patienten behöver hjälp med. dessutom är hon gravid när detta skrevs vilket följdaktligt betyder att läkaren hade hand om en gravid kvinna.

Läkare skriver ofta om patientfall. De brukar på olika sätt maskeras eller förvanskas så att man inte ska kunna räkna ut vem det är. Så jag antar att man måste kunna räkna ut vem den här personen är på de uppgifterna för att det ska vara brott mot sekretessen.

Sedan är det väl så att har han inte haft hand om vederbörande eller genom arbetet kommit i kontakt med fallet utan hört om det ryktesvägen så är det någon annan som har brutit sekretessen.
Citera
Medlem
Skurtizs avatar
Vilken kraftsamling aftonhoran gör. Hela kåren av folkhögskoleutbildade filip och fredrik wannabees slår ihop sina högintellektuella hjärnor. Som tur är blir det såklart ännu mer trafik till vår kära källa till yttrandefrihet vilket kommer ÖKA antalet användare. Flashback tjänar också pengar på det? Tror de att folk kommer avregistrera sig i ren skräck? Eller tror de att de måste varna Ulla 55 som enligt dem går in sporadiskt och läser nyheterna på flashback...?

Haha vilka jävla clowner alltså.
Citera
Medlem
Men Fb är väl en interaktiv herrklubb, där yngre män diskuterar invandrare, islam och politik. Ungefär som rotary eller odd fellow. Vad tror ni gubbarna snackar om när dörren stängs. Det är väl trevligt med åsikter från både höger, vänster eller mitt i mellan. Jag ser dock med oro på alla censurivrare på forumet. Det fanns en gubbe som dog för drygt 60 år sedan, Stalin hette han. Kom man för sent till jobbet fick man 15 dagar i arresten, bäst att tänka på alla ni röda slashasar.
Citera
2015-02-09, 20:34
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Hur kan folk försvara läkaren? utsprungligt skrivet står det såhär:

I en tråd som handlar om folk som får personlig assistans vilket tydligt framgår att patienten behöver hjälp med. dessutom är hon gravid när detta skrevs vilket följdaktligt betyder att läkaren hade hand om en gravid kvinna.

Vad var fel med denna anekdot menar du?
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Definiera hets mot folkgrupp, tack!

Den lagen är något totalt meningslös och saknar helt substans, eftersom de finns inga riktlinjer på vad som är "hets mot folkgrupp". Om något så borde den stramas åt och få någon substans som lag, istället för att nu kunna anmäla vem som helst bara för att man känner sig kränkt.

Dagisnivå. Det är definierat i lag och exemplifierat i förarbeten. Att du tycker det är en dålig lag är helt irrelevant i det här sammanhanget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Inget försvar för just detta, men det där gör många, många läkare. Jag har själv haft läkare som har diskuterat andra patienter med mig, när jag har varit där som patient!

Skillnaden är att denne läkare har gjort det på nätet och inte privat.

Spelar ingen roll det är helt jävla fel och folk borde inse detta. utdrag från aftonbladet om hur han ser på immigranter som söker sjukvård i huvudstaden:

Citat:
Jag vill inte ens tänka på hur många gamlingar från arabvärlden som dyker upp på akuten, direkt från Arlanda, för att läggas in på svenska sjukhus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Rättsväsendet.

Överlåt det då till dem i stället för att förorda privata lynchningar i medierna ā la AB och Expressen.
Citera
2015-02-09, 20:35
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tillräckligt många är korkade nog att använda sig av sin riktiga e-postadress och i övrigt inte vara så noga med att dölja sin identitet.
Mitt problem är inte att jag är "outad" för mina synpunkter är inte så hemska att jag känner att jag behöver dölja min identitet eller så...

Men att jag ska behöva bli registrerad som "oliktänkande" bara för att jag har, för Aftonbladet och RG, "avvikande" eller "osunda tankar" är sinnessjukt. Jag blir registrerad som "oliktänkande" utan anledning.

Jag är en av de 400+ ca som blev registrerad av Expressen och RG iom. Disqus-fadäsen härom året, men jag är inte nån som direkt kräker av mig vad som helst alltid. Och varken Expressen eller RG har kunnat peka på något jag gjort eller sagt som var "nyhetsstoff" att publicera.

DDR samhället... Det är mer det jag stär mig på. Jag får inte säga att "Islamistiska muslimer är onda" för då är jag främlingsfientlig och gud nåde den som röstar på Sverigedemokraterna. Men att som journalist smuggla folk in i landet, köpa smuggelvapen eller registrera folk som inte "tycker som journalisterna"... Helt ok!

Citera
2015-02-09, 20:35
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nu handlade det om Expressens och Researchgruppens arbete, och onekligen är det högerextremt hat som är det utan jämförelse mest omfattande och aggressiva. Men visst ska även miljöpartister som mot förmodan skriver att alla SUV-ägare borde gasas ihjäl också stoppas.

Men vem avgör vilka åsikter som är ok eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in