2015-02-09, 19:13
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordkrall
Problemet är väl att det så gott som varje gång det har varit något tråd om något som begåtts så har det nästan uteslutande alltid varit minst en person som blivit outad trots att denne inte hade någonting med händelsen att göra överhuvudtaget.

Iallafall i min erfarenhet.

och det har inte tidningar gjort sig skyldiga till? Expressen, DN, SVD och Aftonbladet publicerade alla bilder på mannen som misstänktes vara Anna Lindhs mördare som senare visade sig vara oskyldig. I en intervju berättade han att hans liv var förstört för alltid p.g.a denna händelse. Jag blir hellre oskyldigt uthängd i en flashback tråd än i en av Sveriges största tidningar.
Citera
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Dom som blir uthängda kan ju bara säga att det dom skrev var ironiskt menat, lite skön vardagsatir direkt ur verkliga livet liksom .... och avsluta det hela med hashtag je suis Charlie. Då bör det inte bli några problem.

Eller inte erkänna alls
. Vad säger att exempelvis Johan Svensson blablabla är den han utgett sig för? Man kan ju använda en annan människas identitet, här behöver du inte ens ha tillgång till de 4 sista! Vad säger att en person på en adress är den riktiga personen? Man kan ju gå in på hitta.se och använda en random person, och även skapa en mail i personens namn..

Alla som åker fast bör hävda att deras id blivit kapad och att de inte skrivit ett skit. Skapa även en mail i ditt riktiga namn och hävda att det är din mail, att den andra är skapad av någon okänd person som inte vill ange sin riktiga identitet på Flashback! BACKA GÄRNA UPP DET MED EN POLARES BEKRÄFTELSE! Bara man inte kan se när mailen är registrerad..

Senast redigerad av panther1 2015-02-09 kl. 19:26.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du har ju helt klart en poäng, men det där med "endast offentliga personer" höll ju en dag när Expressen hängde ut folk senast. Först var det _bara_ politiker man skulle hänga ut sen blev det visst lite privatpersoner också och till på köpet med citat som tillskrevs fel personer.

Det ligger ju i kvällsjournalistens natur att rövknulla sina egna värderingar för att sälja löp och få klick..
Men av det vi nu vet om uthängningarna så har Aftonbladet skött det snyggare och låtit läkaren behålla sin heder i behåll.

Om det visar på "bra" journalistik eller att aftonbladet har medkänsla trots sina egna ibland ytterst extrema åsikter får framtiden visa.
Mest spännande är ju om det visar sig att någon Sjuklöver politiker finns bland dessa läckor.

Det har ju länge ryktas om att det skulle vara så..

Det är något jag kan tänka mig att onanera till. Att en elit-politiker har fastnat i nätet..
Citera
2015-02-09, 19:19
Medlem
Jag hatar aftonbladet och researchgruppen. Försöker bara trycka in sin jävla propaganda i varenda människa.
Citera
2015-02-09, 19:20
Moderator
Fear2bes avatar
Underskatta inte den härliga makten man får när man upptäcker att man har en hållhake som man kan använda till utpressning. Då kan man som journalist skapa nyheter på löpande band. Ett alldeles eget åsiktsregister som man kan använda till att både hjälpa och att stjälpa karriärer, beroende på hur man vill ha det. Varför granska och utmana makten som kan bita tillbaka, när man istället kan stå och sparka på det försvarslösa folket som inte har resurser att slå tillbaka?
Citera
2015-02-09, 19:20
Medlem
senapslamms avatar
Om bankir Aschberg med följe från åsiktspolisen har tänkt begå hemfridsbrott hos mig, så rekommenderar jag att de kommer tungt beväpnade eller med eskort av piketen.
Citera
2015-02-09, 19:21
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
De flesta på FB hänger inte ut andra, och de som hängs ut är oftast brottslingar, även om kanske inte alla är det.. Alla har rätt till en åsikt, sedan ska man aldrig skada en annan människa eller hota.

Jojo men endera har man åsikten att det är var mans rätt att få diskutera vem som ligger bakom ditten och datten. Vem som är vittnet till det eller det, eller så tycker man det är förkastligt att all form av uthängning är fel.

Dom flesta på flashback (i alla fall i denna tråd) verkar tycka att felet aftonbladet gör är VILKA de hänger ut, inte att personer hängs ut generellt. För ingen demokratisk människa kan ju ifrågasätta när politiker åkt fast som spioner eller andra "anonyma" affärer makten gör på sin fritid med skattefusk och annat snask.

Jag försvarar inte aftonbladet (då jag verkligen inte stödjer deras redaktionella arbete)
MEN

Om alla bara kunde ta ett steg tillbaka och tänka efter före dom skriver så hade ju livet varit så mycket simplare.

En chefredaktör som tackar nej till ett matrial som bevisar att makten/eliten beter sig bedrägligt eller olagligt bör byta jobb. Det är självklart att Aftonbladet tackar ja till matrialer RG har, avpixlat och exponerat hade gjort samma sak om det vore det omvända. Det är medias uppgift att granska politiker och makteliten.
Citera
Medlem
Aftonbladet och Researchgruppen är hemska per definition då de avslöjar anonyma "tyckare"... Dock tycker jag det vore betydligt mer intressant att diskutera varför dessa "tyckare" i princip alltid skyller ifrån sig istället för att stå för vad de skrivit.

Jag menar... Separerar jag från flickvännen eller skiljer mig från min fru sätter jag väl inte igång med att skriva inlägg på Flashback jag inte kan står för i verkliga livet? Har jag sådana åsikter är de väl mer grundade än en tillfällig personlig kris?
Citera
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Patetisk inlägg. Yttrandefrihet innebär inte kränkningar, hot och förtal. I så fall kan du stoppa upp yttrandefriheten i röven.
Klart det gör? Någon blir alltid kränkt när riktig yttrandefrihet utförs. Vad tror du yttrandefrihet handlar om? Slicka varandra i röven?
Citera
2015-02-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Om bankir Aschberg

Bankir Aschberg? Berätta mer...
Citera
2015-02-09, 19:23
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Om bankir Aschberg med följe från åsiktspolisen har tänkt begå hemfridsbrott hos mig, så rekommenderar jag att de kommer tungt beväpnade eller med eskort av piketen.

Varför ska dom begå hemfridsbrott ?
Har du begått ett brott så kommer ju polisen att göra en husis vare sig aftonbladet vill eller ej.

Men antagligen är du inte ett hot då du står för dina åsikter även utanför flashback. Noll nyhetsvärde i att någon säger, ja precis. Negrer är skadedjur..
Citera
2015-02-09, 19:23
Medlem
T.J.Jacksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Jojo men endera har man åsikten att det är var mans rätt att få diskutera vem som ligger bakom ditten och datten. Vem som är vittnet till det eller det, eller så tycker man det är förkastligt att all form av uthängning är fel.

Dom flesta på flashback (i alla fall i denna tråd) verkar tycka att felet aftonbladet gör är VILKA de hänger ut, inte att personer hängs ut generellt. För ingen demokratisk människa kan ju ifrågasätta när politiker åkt fast som spioner eller andra "anonyma" affärer makten gör på sin fritid med skattefusk och annat snask.

Jag försvarar inte aftonbladet (då jag verkligen inte stödjer deras redaktionella arbete)
MEN

Om alla bara kunde ta ett steg tillbaka och tänka efter före dom skriver så hade ju livet varit så mycket simplare.

En chefredaktör som tackar nej till ett matrial som bevisar att makten/eliten beter sig bedrägligt eller olagligt bör byta jobb. Det är självklart att Aftonbladet tackar ja till matrialer RG har, avpixlat och exponerat hade gjort samma sak om det vore det omvända. Det är medias uppgift att granska politiker och makteliten.

Det är sant. Inte för att begränsa yttrandefriheten utan mest för att höja kvaliteten på flashback. Jag har naturligtvis själv gjort mig skyldig till skräpinlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in