Citat:
Ursprungligen postat av
Svenskare
Vad har hänt med den här vanliga pöbelliknande stämningen som brukar råda? Är det ingen som vill ha fram läkaren i dagsljuset? eller vad är det frågan om? :P Det brukar råda andra premisser när det är någon halvkriminell ung pojke från förorten...
Aja, vad ska man säga. Det är en hemsk handling av tidningen, men troligtvis nödvändig i vissa fall. Det där om att ge ut information om sina patienter känns ju som ett grovt övertramp, men den där vardagsrasismen, jadu känns som de har reagerat lite väl hårt, men schysst i alla fall att han fick behålla sin anonymitet.
Jag tycker ändå att det är en aning charmigt med den här totala öppenheten som råder här inne, att folk vräker ur sig vad de vill och känner för. Det är lite det som jag gillar, men fan inte när man ska hålla på och bilda opinoner och skit. Nej, säg vad du tycker, men försök inte sprida någon jävla propaganda... Urk, jag är så in i helvete trött på politik.
Det sistnämnda kan jag hålla med om till viss del att visst är det roligt när vissa skribenter som har humor och kan det skrivna ordet eldar på, men bara i början.
Har ändå hängt här nu i flera år och nivån har faktiskt sjunkit och de som skrev vettigt har slutat då det är lite en dead end, detta forumet vad gäller I&I har jag själv märkt, hur många trådar om att afrikaner luktar eller har mindre hjärna kan man skriva egentligen ? tröttsamt,
Ibland dock så kommer riktigt bra och sakliga argument och inlägg de kommer man ihåg av floden av rena tramset och påhopp och att den ena är bättre eller sämre än den andra bla bla bla.
Lite skärpning vore bra. både för FB och själva debatten. Men att hänga ut folk ? även läkare är ju bara människor som kanske hade en tuff tid och behövde dampa av sig ?