2015-02-09, 19:23
Medlem
Sanchezest90s avatar
Aftonhoran upphör aldrig att förvåna ! Jävla kommunistblaska. De har btw fb att tacka för många fina scoop. Hyckleri på hög nivå 😆
Citera
2015-02-09, 19:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Det ligger ju i kvällsjournalistens natur att rövknulla sina egna värderingar för att sälja löp och få klick..
Men av det vi nu vet om uthängningarna så har Aftonbladet skött det snyggare och låtit läkaren behålla sin heder i behåll.

Om det visar på "bra" journalistik eller att aftonbladet har medkänsla trots sina egna ibland ytterst extrema åsikter får framtiden visa.
Mest spännande är ju om det visar sig att någon Sjuklöver politiker finns bland dessa läckor.

Det har ju länge ryktas om att det skulle vara så..

Det är något jag kan tänka mig att onanera till. Att en elit-politiker har fastnat i nätet..

Frågan är i och för sig om det i sådana fall skulle publiceras. Även om slaskpressen förstås kan tänkas göra lite vad som helst för att sälja lösnummer så undrar jag om man verkligen skulle hänga ut en politiker från något parti som står tidningen och redaktionen nära.

Chang Frick menade ju t.ex. att det skulle hängas ut politiker som tipsat PI (på den tiden det begav sig), men allt Metro tycks ha valt att publicera är väl en enda enda sverigedemokrat. Frågan i just det fallet blir väl om Metro avstod från att hänga ut resten, om Chang själva inte läckte det han skrev att han skulle läcka, eller om det helt enkelt inte fanns något mer att läcka.
Citera
2015-02-09, 19:24
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Vad har hänt med den här vanliga pöbelliknande stämningen som brukar råda? Är det ingen som vill ha fram läkaren i dagsljuset? eller vad är det frågan om? :P Det brukar råda andra premisser när det är någon halvkriminell ung pojke från förorten...

Aja, vad ska man säga. Det är en hemsk handling av tidningen, men troligtvis nödvändig i vissa fall. Det där om att ge ut information om sina patienter känns ju som ett grovt övertramp, men den där vardagsrasismen, jadu känns som de har reagerat lite väl hårt, men schysst i alla fall att han fick behålla sin anonymitet.

Jag tycker ändå att det är en aning charmigt med den här totala öppenheten som råder här inne, att folk vräker ur sig vad de vill och känner för. Det är lite det som jag gillar, men fan inte när man ska hålla på och bilda opinoner och skit. Nej, säg vad du tycker, men försök inte sprida någon jävla propaganda... Urk, jag är så in i helvete trött på politik.

Det sistnämnda kan jag hålla med om till viss del att visst är det roligt när vissa skribenter som har humor och kan det skrivna ordet eldar på, men bara i början.

Har ändå hängt här nu i flera år och nivån har faktiskt sjunkit och de som skrev vettigt har slutat då det är lite en dead end, detta forumet vad gäller I&I har jag själv märkt, hur många trådar om att afrikaner luktar eller har mindre hjärna kan man skriva egentligen ? tröttsamt,

Ibland dock så kommer riktigt bra och sakliga argument och inlägg de kommer man ihåg av floden av rena tramset och påhopp och att den ena är bättre eller sämre än den andra bla bla bla.

Lite skärpning vore bra. både för FB och själva debatten. Men att hänga ut folk ? även läkare är ju bara människor som kanske hade en tuff tid och behövde dampa av sig ?
Citera
2015-02-09, 19:25
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Väldigt intressant att man väljer att fokusera på den politiskt korrekta delen och göra ett rasistjippo utav det hela när själva problemet är att läkaren har brutit mot sin tystnadsplikt och diskuterat patienter.

Fast kan förstå massmedia också, kan inte vara lätt att få varit samhällsuppfostrare och okritiskt kunnat publicera vilken smörja som helst och det var sanning.
Men nu blivit degraderad till någon apa som repetitiv sitter och spyr ur sig samma lågkvalitativa skit dag ut och dag in.
När folk nu sitter och spinner vidare på informationen dom matas med, och gång på gång ertappar dessa patetiska jon med felaktigt publicerad information, censur och annat ovärdigt.
Det är klart dom vill ha tillbaka sitt åsiktsmonopol.
Citera
2015-02-09, 19:25
Medlem
Soxis avatar
HAHAAHA!

Tycker bara det är komiskt att någon ska hängas ut för dem skrivit dumt om Carolas barn. Visst, jag skulle aldrig säga något sådant varken på nätet eller i verkligheten, men att folk går igång på det och tänker "Neeej vilken skandal, så elak han var" gör mig mållös.

En annan femma med patienter. Det är bara respektlös. Du är aldrig anonym på internet så skriv inte sånt du inte kan stå för i verkligheten. Angående hela debatten om näthat; att hänga ut folk tjänar inget till. Hat sprider hat. Ta ett snack med människan själv bara. Böter/tvångsvård i form av samtal skulle vara bra metod mot internetmobbning. Spontan ide bara.
Citera
2015-02-09, 19:26
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Bankir Aschberg? Berätta mer...

Läs i skvallertråden om Robert Aschberg så får du se att "folklige robban" kommer från en stormrik judisk bankirfamilj i Äppelviken Bromma. De ägnade sig åt diverse skumraskaffärer och lyckades komma över TV3 licensen i början av 90 talet.
Citera
2015-02-09, 19:26
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Aftonbladet och Researchgruppen är hemska per definition då de avslöjar anonyma "tyckare"... Dock tycker jag det vore betydligt mer intressant att diskutera varför dessa "tyckare" i princip alltid skyller ifrån sig istället för att stå för vad de skrivit.

Jag menar... Separerar jag från flickvännen eller skiljer mig från min fru sätter jag väl inte igång med att skriva inlägg på Flashback jag inte kan står för i verkliga livet? Har jag sådana åsikter är de väl mer grundade än en tillfällig personlig kris?

Har du haft många kriser ? vet du hur alla reagerar ?
Citera
2015-02-09, 19:27
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
Vilken gulligt idealistisk bild du har av svenskar. Några som protesterar mot demokratiska övertramp är vi inte, vi knyter näven i fickan och går vidare. Staten och media vill ju som sagt vårt "bästa".
Det är väl därför som demokraturen fungerar i Sverige. Det där hade aldrig fungerat i våra nordliga grannländer. Svensken är extremt följsam. En egenskap som gjorde att det svenska samhället fungerade bra tidigare, men som är till enorm nackdel nu när eliten blivit skvatt galen.
Citera
2015-02-09, 19:28
Medlem
LittleHatJoness avatar
Jössen vilken panik! Det är tydligen många som gömda bakom anonymiteten sagt lite mer än dom vågar stå för
Citera
2015-02-09, 19:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Väldigt intressant att man väljer att fokusera på den politiskt korrekta delen och göra ett rasistjippo utav det hela när själva problemet är att läkaren har brutit mot sin tystnadsplikt och diskuterat patienter.

Fast kan förstå massmedia också, kan inte vara lätt att få varit samhällsuppfostrare och okritiskt kunnat publicera vilken smörja som helst och det var sanning.
Men nu blivit degraderad till någon apa som repetitiv sitter och spyr ur sig samma lågkvalitativa skit dag ut och dag in.
När folk nu sitter och spinner vidare på informationen dom matas med, och gång på gång ertappar dessa patetiska jon med felaktigt publicerad information, censur och annat ovärdigt.
Det är klart dom vill ha tillbaka sitt åsiktsmonopol.

Så vitt jag vet är det bara ett brott mot tystnadsplikten om uppgifterna som delges kan knytas till en viss person, men jag är ingen jurist och kan ha fel.
Citera
2015-02-09, 19:29
Bannlyst
Sluta tjata om yttrandefrihet, det är en relativ frihet som kan inskränkas genom lag. Den är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att vara absolut. Sluta tjata om det nu.
Citera
2015-02-09, 19:30
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
För vad har Aftonbladet? Matchat lite epost? Researchgruppens gamla disqus-hack. Det håller inte för fem öre. Det är bara att påstå att det inte alls är din epost eller ditt konto, och så får de i så fall bevisa motsatsen hur nu det ska gå till.
Lättare sagt än gjort. Säg att du har ett flashback-konto från vilket du skrivit rasistisk smörja. En dag ringer känd journalist från Aftonbladet och säger att de vet att du har skrivit om djungelnegrer på flashback och undrar vad du har för kommentar till det. Du nekar och lägger på (som skedde här). Aftonbladet ger sig inte, det här är ju något som de ser som ett stort avslöjande och tänker fortsätta jaga dig. De återkommer och säger att de kommer publicera den här storyn och om du inte ger dig tillkänna så blir det bara värre för dig, de erbjuder dig anonymitet mot att du förklarar dig i Aftonbladet. Vad gör du då?

Du gör rimligtvis som personen gjorde här, du vet ju inte vart den här granskningen skulle sluta om du fortsätter neka. Det är slipade journalister med ett skadat villebråd. Det kunde ha blivit värre. Visserligen hade de inte gått ut med ditt namn, men de kunde gått längre med sedvanligt halvdåligt pixlade bilder, nämnt din ålder, en blurrig bild på entren till din arbetsplats som dina kollegor kunnat känna igen (sen hade snacket gått). Genom att gråta ut, pudla och ta kraftigt avstånd från det du skrivit så hoppas du att storyn inte växer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in