2015-02-09, 19:05
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Tajmingen är ju bra.
Kan det vara så att de suttit på dessa rubriker i väntan på ett bra tillfälle.
Nu slipper de ju skriva om Pagidademonstrationen i Malmö.
Det vore ju pinsamt att vara tvungen att skriva om den om den var lyckad.
Citera
2015-02-09, 19:06
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jag tänkte på det att, alla på flashback är ju medvetna om att de är anonyma och vill så vara. Men kan man inte då, som en protest mot aftonbladet samtliga stiga fram och öppet protestera för att behålla flashback som ingen mans land.

Typ samlas i Stockholm/Malmö/Göteborg/Norrland på en offentlig plats i respektive stad och skrika ut behovet av ett fortsatt anonymt flashback! Jag lovar, inga politiker skulle kunna säga nej till en miljon användare, jag lovar fan alla här verkar ju vara rörande överens om att hålla det anonymt.

En bestämd dag, alla samlas, alla fördömer aftonbladet och deras metoder? Jag är på, även om jag tycker tidningen är läsvärd för övrigt.

Vilken gulligt idealistisk bild du har av svenskar. Några som protesterar mot demokratiska övertramp är vi inte, vi knyter näven i fickan och går vidare. Staten och media vill ju som sagt vårt "bästa".
Citera
2015-02-09, 19:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Men om vi ska tro på aftonbladet (vilket jag iåf inte gör) så ska dom bara hänga ut makten. Inte vanliga personer... Offentliga personer och politiker. Då gör dom ju sitt jobb, om än ett ruttet sådant. Dom granskar makten....

Det kan ju ställa till verkliga problem om en Domare i HD är super nazist online, då kanske en massa domar kommer ifrågasättas.. Ja du fattar..

Jag tycker högern och brunhögern borde vässa sina pilar och göra samma sak med aftonbladet och expressen.

Du har ju helt klart en poäng, men det där med "endast offentliga personer" höll ju en dag när Expressen hängde ut folk senast. Först var det _bara_ politiker man skulle hänga ut sen blev det visst lite privatpersoner också och till på köpet med citat som tillskrevs fel personer.
Citera
2015-02-09, 19:07
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag antar att alla som anser att yttrandefriheten ger dem rätten att anonymt hänga ut kända som okända människor här på Flashback också tycker att Aftonbladet ska ha rätt till sin yttrandefrihet att hänga ut människor som hänger ut andra människor?

De flesta på FB hänger inte ut andra, och de som hängs ut är oftast brottslingar, även om kanske inte alla är det.. Alla har rätt till en åsikt, sedan ska man aldrig skada en annan människa eller hota.
Citera
2015-02-09, 19:08
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag antar att alla som anser att yttrandefriheten ger dem rätten att anonymt hänga ut kända som okända människor här på Flashback också tycker att Aftonbladet ska ha rätt till sin yttrandefrihet att hänga ut människor som hänger ut andra människor?

Men är du dum i huvudet, dom hänger ju ut FEL folk.
Det finns rätt folk och fel folk... Rätt folk ska få härja fritt fel folk ska hängas...

Eller vänta nu, om det är fel folk som hängs ut på aftonbladet betyder det att det är rätt folk av motsidan som hängs ut på aftonbladet..
Citera
2015-02-09, 19:08
Avslutad
Det är tacksamt att Aftonbladet och researchgruppen förklarar för svenska folket varför vården har havererat, genom att publicera läkarens "inside information".
Citera
2015-02-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
De flesta på FB hänger inte ut andra, och de som hängs ut är oftast brottslingar, även om kanske inte alla är det.. Alla har rätt till en åsikt, sedan ska man aldrig skada en annan människa eller hota.

Problemet är väl att det så gott som varje gång det har varit något tråd om något som begåtts så har det nästan uteslutande alltid varit minst en person som blivit outad trots att denne inte hade någonting med händelsen att göra överhuvudtaget.

Iallafall i min erfarenhet.
Citera
2015-02-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det blir ju bara tydligare och tydligare hur Aftonbladet vill skrämma folk till att ha rätt åsikter. Det är ju iofs inget nytt under solen, men anmärkningsvärt är att dom med denna grej skriver i pannan på sig själva:

Vi vill inte ha yttrandefrihet!

Patetisk inlägg. Yttrandefrihet innebär inte kränkningar, hot och förtal. I så fall kan du stoppa upp yttrandefriheten i röven.
Citera
2015-02-09, 19:11
Medlem
KamratBruns avatar
Det börjar bli lite väl många uthängningar som dessa nu. Inte ett dugg förvånande. Dessa medier har så klart en agenda. Precis som alla andra. Expressen gick i bräschen med att hänga ut människor som för tidningen har obekväma åsikter, inte allt för sällan människor med koppling till Sverigedemokraterna.
Sedan har det fortsatt med program som Trolljägarna och nu dessa uthängningar i Aftonbladet.

Det är så enkelt som att detta kommer fortsätta så länge till exempel Flashback fortsätter generera trafik till deras webbplatser. Att hänga ut Sverigedemokrater eller folk här är jackpott för dessa tidningar. Det blir stor spridning i sociala medier och t ex här på forumet. Ny trafik. Nya besökare. Mer pengar i kassan.

Det som förvånar mig är att inte Flashback, Sverigedemokrater och andra stänger ner dessa tidningar. Helt enkelt genom att utlysa en bojkott och sluta köpa dess tidningar och besöka dess platser på nätet.

Flashback skulle kunna bygga in så alla länkar till AB eller Exp som postas på forumet går via http://unvis.it/
Citera
2015-02-09, 19:11
Medlem
Juden aschberg i farten, oväntat!
DDR metoderna är den bästa metoden enligt dessa bankir judar.
Citera
2015-02-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Skulle snarare vilja säga att det har väldigt lite med FB i sig utan mer om hur samhället idag ser ut. Flashback är en spegling (i vissa fall en väldigt bra, i vissa fall en överdriven) av dagens samhälle och de problem som finns. Att tror att det skulle bli bättre ifall man, likt Aftonbladet, skulle gå in och agera smakpoliser tycker jag är direkt skrattretande.

Det enda som skulle kunna göra Flashback än bättre är om det tillkom än mer duktiga och aktiva skribenter. Etablerande mediers journalister kanske är sugna att träda fram och faktisk ta en debatt?

Jag tror att de flesta murvlarna redan är här och att några, trots sin profession, inte kan hålla fingrarna i styr och låter fingrarna spela en låt på tangentbordet emellanåt.
Man gör inte en snabb research och ringar in random användare med +tiotusen inlägg utan vissa förkunskaper. De finns här, det vet vi.
Citera
2015-02-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Patetisk inlägg. Yttrandefrihet innebär inte kränkningar, hot och förtal. I så fall kan du stoppa upp yttrandefriheten i röven.

Riktigt yttrandefrihet betyder att man får yttra sig fritt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in