2015-02-09, 19:00
Medlem
Att dessa antidemokrater som vill döda det fria ordet aldrig ger sig.
Aftonbladet har än en gång bevisat att det är emot yttrandefriheten precis som även expressen gjort tidigare.
Marjasin journalistik som vanligt är det med precis som det brukar vara mot folk som har en annan åsikt.
Citat:
”Muslimer är i allmänhet bara korkade får. Islam är däremot en ondskefull människofientlig våldsideologi som är utformad just för att utnyttja korkade får som kanonmat.”
Här väljer aftonbladet medvetet bort det som stod innan om vi tittar på hela det aktuella inlägget så låter det inte lika illa.
Citat:
Muslimer är inte per definition onda. Muslimer är i allmänhet bara korkade får. Islam är däremot en ondskefull människofientlig våldsideologi som är utformad just för att utnyttja korkade får som kanonmat.

Sen börjar du gapa om serberna. Vem kan klandra dem om de inte vill ha muslimer i grannskapet med tanke på hur farliga ni är på längre sikt? Ni förökar er som råttor och envisas med att försöka dominera er omgivning med er efterblivna religion. Sånt måste stoppas i tid.

Jag skyller för övrigt inte alls hela världens problem på islam. Däremot är det helt uppenbart att hela den muslimska världens problem beror just på islam. Och vi svenskar har inget intresse av, och inget att vinna på, att bli en del av den muslimska världen. Tvärtom faktiskt.

Jag tror vi får se en hel artikelserie om flashback-medlemmar på aftonbladet.
Är det endast jag som finner det betydligt värre att massmedia spårar och kartlägger människor för att det använder sin grundlagsskyddade rätt till yttrandefrihet för att sedan hänga ut personer, det för tankarna till medeltidens skampålar samt metoder som tidigare varit förknippade med förtryckande stater/nationer (t.ex fascism, diktatur mm).
Vad håller de på med?
Oj någon skrev något annonymt på internet som någon annan kan känna sig kränkt av, vad gör det egentligen? i ett fritt samhälle kommer alltid någon känna sig kränkt.
Det vore bättre om de istället lärde folk att tåla andra åsikter, för det är endast åsikter som upprör andra som behöver omfattas av yttrandefrihet.
Researchgruppen, Expo mm är organisastioner som inte borde existera i ett fritt samhälle.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Jag tycker att det här gör Flashback lite mer spännande så jag förstår inte varför man skulle klaga. Flashback har varit så sömnigt och monotont i flera år nu att jag välkomnar en sån här "granskning". Det gör livet lite mer spännande.

Tack, Aftonbladet.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
På vilket sätt menar du nu ?
Har alla media i Sverige stoppat sina pressar nu när det väntas att 10 internetrasister ska hängas ut offentligt ?

Igen du är totalt instängd i din lilla lilla bubbla. Du har NOLL verklighetsuppfattning och gör allt för att få ryggdunkningar av dina gelikar på flashback.

Fan man blir mörkrädd när man tänker på det låga kritiska tänkandet dagens svensk har.

Jag har begått den värsta synden. Jag har kritiserat SVT journalisten Önnevall. Förväntar mej därför offentligt smörj. Har redan dragit ner byxan och förberett mej på smörj av bankirfamiljen Aschberg.
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Du har delvis rätt. Självklart ska folk få ha vilka åsikter de vill, där är jag med dig, men när anonymiteten blir ett verktyg för lille Pelle 15 år att bete sig precis hur han vill, då är det en annan femma. Det här med att leka onödigt häftig under anonymitet, för att sedan krympa likt Akira Hikosakis snorre en kall vinterdag vid konfrontation, det är den biten jag gärna skulle vilja ha bort.

Ta den uppmärksammade självmordstråden som exempel. Fan vad tufft att slänga iväg småfinurliga one liners och hetsa honom in i döden! I alla fall fram till att användaren faktiskt hängde sig och tråden uppmärksammades i media.

Visst är det förkastligt, men det går inte att stoppa utan att censurera (mycket värre).
Människor får helt enkelt lära sig att bli lite mer hårdhudade mot det som skrivs från anonyma på internet, och inte ta det så allvarligt, det är det enda sättet.

Samt att föräldrar kan uppfostra sina barn...
Citera
2015-02-09, 19:01
Medlem
milton76s avatar
Dom som blir uthängda kan ju bara säga att det dom skrev var ironiskt menat, lite skön vardagsatir direkt ur verkliga livet liksom .... och avsluta det hela med hashtag je suis Charlie. Då bör det inte bli några problem.
Citera
2015-02-09, 19:02
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Hur går de till väga rent konkret? Tar reda på e-mail och länkar denne till personens Facebook? Eller går de ännu djupare och tar reda på IP etc?

Det framgår av deras rapportering att det är användarens registrerade email-adress de gått på, som de sedan genom googling hittat i andra sammanhang på nätet och kunnat knyta eposten till en person. Sedan har Aftonbladet konfronterat personen ifråga som alltså erkände. I alla fall tolkar jag det som de skrivit på så sätt.

Hur Researchgruppen knäckte flashback-kontot framgår inte, men möjligen har vissa haft enkla lösenord som lätt kunde tas förbi. I annat fall är det som de påstått tidigare, att de fått tag på hela Flashbacks användardatabas.

Ett råd till de värsta hatarna som tänker skriva rasistiska saker är att ändra sina registrerade mailadresser till en påhittad, eller till ett gmail-konto skapat enbart för flashback utan några personuppgifter.
Citera
2015-02-09, 19:03
Medlem
Svinhudens avatar
Det är vår demokratiska rättighet att hata vem fan man vill.

Mord och våldtäkt med Ebola-hiv åt aftonbladet. Hat hat hat hat hat
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det blir ju bara tydligare och tydligare hur Aftonbladet vill skrämma folk till att ha rätt åsikter. Det är ju iofs inget nytt under solen, men anmärkningsvärt är att dom med denna grej skriver i pannan på sig själva:

Vi vill inte ha yttrandefrihet!

Men om vi ska tro på aftonbladet (vilket jag iåf inte gör) så ska dom bara hänga ut makten. Inte vanliga personer... Offentliga personer och politiker. Då gör dom ju sitt jobb, om än ett ruttet sådant. Dom granskar makten....

Det kan ju ställa till verkliga problem om en Domare i HD är super nazist online, då kanske en massa domar kommer ifrågasättas.. Ja du fattar..

Jag tycker högern och brunhögern borde vässa sina pilar och göra samma sak med aftonbladet och expressen.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag antar att alla som anser att yttrandefriheten ger dem rätten att anonymt hänga ut kända som okända människor här på Flashback också tycker att Aftonbladet ska ha rätt till sin yttrandefrihet att hänga ut människor som hänger ut andra människor?
Citera
2015-02-09, 19:04
Medlem
El Capitanos avatar
En bra grej kan vara att inrätta en fond för alla som drabbas av kvällstidningarna. Vi samlar alla i ett stort förtalsmål mot Aftonbladet och eftersom Aftonbladet aldrig kommer kunna presentera övertygande bevisning så blir det hur enkelt som helst att vinna bara genom att neka till allt de påstår.

För vad har Aftonbladet? Matchat lite epost? Researchgruppens gamla disqus-hack. Det håller inte för fem öre. Det är bara att påstå att det inte alls är din epost eller ditt konto, och så får de i så fall bevisa motsatsen hur nu det ska gå till.

Det är väldigt hal is man är ute på nu, och jag föreslår att vi drar fram isbrytaren.
Citera
2015-02-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag antar att alla som anser att yttrandefriheten ger dem rätten att anonymt hänga ut kända som okända människor här på Flashback också tycker att Aftonbladet ska ha rätt till sin yttrandefrihet att hänga ut människor som hänger ut andra människor?

Givetvis inte!

Det Aftonbladet gör är ju givetvis helt förkastligt!

Det är absolut helt rätt att hänga ut folk, sålänge vi själva inte drabbas av det!

/s
Citera
2015-02-09, 19:05
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Anonymiteten väger alltid tyngre än yttrandefriheten. I förhållande till anonymiteten är yttrandefriheten småpotatis.

Staten borde givetvis censurera Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in