2015-02-09, 18:24
Medlem
Moster Lenas avatar
Det som är mest upprörande är deras skamlösa kappvändning efter hyllningen av yttrandefriheten i Frankrike. En betydligt mer långtgående yttrandefrihet.

Jag gjorde en ny logo åt dem. Synd att det inte går lägga in bilder direkt i inläggen längre.

https://www.dropbox.com/s/w3colv181z7orsa/jesuishypocrite.jpg?dl=0

Jag skäms å deras mödrars vägnar, som fostrar sådana ynkliga figurer.
Citera
2015-02-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Så vad har de för data? Användarnamn med tillhörande e-postadress?

Varför gick det aldrig ut någon varning att byta lösen osv när detta skedde (blev känt) isåfall?

Tycks fortfarande vara bluff. Vissa användare kan de ha luskat ut på andra sätt.

Finns redan trådar om Researchgruppens så kallade databas över FB-användare.
Citera
2015-02-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
tycker igentligen inte att det är så mycket yttrandefrihet på denna sida...

Men kan du se någon poäng med att dessa regler / begränsningar finns?
Citera
2015-02-09, 18:26
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Jag tror att de främst är ute efter personer som är i maktställning, ni kan vara lugna, de flesta av er.

Varför skulle man vara lugn över att en av Sveriges största tidningar aktivt kartlagt meningsmotståndare? Du ser inget demokratiskt problem i det hela?
Citera
2015-02-09, 18:27
Medlem
Våldtäkter och terrorism är minsann inte de största samhällsproblemen enligt media. Det är systemkritiker som är det. Det de vill åstadkomma är uppenbarligen ett propagandamonopol på alla nivåer.
Citera
2015-02-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Utan Flashback så finns inte yttrandefrihet, så vanligt folk inte kan säga eller tycka vad de vill på t ex DN Aftonbladet osv.

Kikar man på vissa trådar på Flashback är det tydligt att det knappast är "vanligt" folk som skriver.... Flashback har blivit ett riktigt tråkigt forum på grund av regelverket som i stort tillåter att vad som helst sägs bara man följer reglerna. Reglerna i sig begränsar diskussionen till max då det i regel inte går att besvara de värsta kommentarerna, på vissa underforum, då det bli off-topic.

Många moderatorer med ansvar för vissa underforum utnyttjar detta till fullo och varnar/stänger av medlemmar med avvikande åsikter och blundar helt för sammanhanget, typ att någon svarat på ett inlägg som visserligen inte har med trådstarten att göra men som ändå tydligt kan visa på samband och därmed bli relevant. Yttrandefriheten på Flashback är därmed väldigt begränsad och jag håller med "läkaren" om att det bör modereras bättre.

Flashback har blivit mer och mer ett skämt genom åren... Tacka vet jag den gamla goda tiden då Flashback magazine gavs ut i pappersform... Då de skrev om obekväma ämnen, neutralt politiskt och på alla sätt och vis. Allas åsikter räknades, men fånen fick givetvis inte sina kommentarer publicerade.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Jag tycker Flashback skulle må bra om det blev lite mer civiliserat, mindre öknamn, mindre rasism, mindre generaliseringar. Ingen protesterar väl om ämnena som diskuteras utan om sättet som det görs på.
Jag läste fb långt innan jag registrerade mig och jag tycker det var mycket bättre förr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag har verkligen inget emot att flashback "bli granskad" men det är så uppenbart att det finns andra bakomliggande anledningar än de nobla "trolljagandet" som som man nu försöker måla upp som fasad. Högst troligen handlar det om att att Fb har blivit så stort att så att på olika sätt påverkar Aftonbladet ekonomiskt och att man då väljer denna "artikelserie".

Att man du väljer att samarbeta med RG som påstår sig ha kommit över flashbacks databas genom ett hack, känns ju inte spec seriöst. Spec inte om du skall vara Sveriges största och ledande kvällstidning. Att man sen väljer att skriva om inlägg som har ett par år på nacken, blandat med lösrykta citat av olika användare för att blanda det med klassiska generella påhopp och påstående om att flashback är laglöst och att man kan göra vad man vill här, ink HMF. Påståenden som gör att det hela luktar än mer illa och framstår nästan amatöraktigt.

Nej, istälelt bör AB tacka FB för alla år man har försett bolagets journalister med scoop och artiklar, där jag är helt övertygad om att merparten av alla de som vill framstå som nätets vita riddare har spenderat väldigt många timmar på forumet läsandes om skvaller, politik eller vad som är det nya inom droger.

Så nej, inte spec imponerande.

Ja det är paradoxalt. Både journalister och utredare inom polisen hittar mycket matnyttigt på Flashback. Ofta man kan läsa i trådar om människor som vet väldigt mycket om personer och händelser som media och polis annars troligen aldrig fått vetskap om. Flashback är en källa som journalister inte haft om den hade haft en ansvarig utgivare.
Citera
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
Varför skulle man vara lugn över att en av Sveriges största tidningar aktivt kartlagt meningsmotståndare? Du ser inget demokratiskt problem i det hela?
Som jag sa tidigare i tråden:
Den tredje statsmakten granskar folket åt staten....
Citera
Medlem
Pajastous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Intressant hur etablissemanget förde en enad front mot Charlie Hebdo attacken för någon månad sedan med orden att det var en attack mot yttrandefriheten. Vad är då detta? Är detta inte en attack mot yttrandefriheten eller är det ämnet relativt och i medias händer att bestämma vad som får sägas eller inte? Tragikomiskt samhälle vi lever i.

+1!

Det kanske inte är förenligt enligt den "rätta" moralen att en läkare även är rasist, men om vi ska tro Aftonbladets uppgifter så verkar fallet vara så. I Sverige råder ingen yttrandefrihet till 100%. Det har bevisats otaliga gånger. Nyhetsmedia och övrig media smutskastar människor vars åsikter ogillas. Vill de tysta vissa Flashbackanvändares åsikter? Eller vad är Aftonbladet ute efter denna gång?

Charlie Hebdos tecknare kunde avbilda och, enligt vissa, smutskasta Islam. Det hyllade Aftonbladet när de under några dagar bytte namn till "CHARLIE HEBDO". Men när en svensk läkare skriver om kostnader och ger en inblick i sitt yrkesliv för oss här, trots att den läkaren använder, enligt mig hårda ord, då ska han hängas ut på Aftonbladet. Yttrandefrihet är inget ni med stolthet kan stå för Aftonbladet! Skämmes!
Senast redigerad av Pajastou 2015-02-09 kl. 18:32.
Citera
2015-02-09, 18:29
Bannlyst
Sluta att ojja ER självklart har denna läkare gjort något personligt misstag, har inte han en läkarsekreterare eller andra läkare som springer på samma dator?

Jag tror inte att FB läcker i så fall skulle många mer avslöjas jag vet befattningshavare och tänkare som vädrar sina åsikter här.
Citera
2015-02-09, 18:30
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Jag tror att de främst är ute efter personer som är i maktställning, ni kan vara lugna, de flesta av er.

Det finns fortfarande en databas med användare ute på vift som kan, och mest sannolikt kommer, att läcka någon gång. Tro inte att "RG" har någon typ av NSA-säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in