Citat:
Ursprungligen postat av
Duramater
Nej, man ska kunna kritisera regim, religion, politik m.fl. Dock vill inte jag bestämma vad som får skrivas eller inte. Jag tror att man kan använda sin förnuft och ställa frågan om det ska det vara tillåtet att göra personliga påhopp eller hot på internet?
Jag anser att ditt exempel om Mohammed var dålig, vad sägs om inlägg där det står "gasa alla muslimer" eller som någon tidigare skrev i tråden, om att mörda hela researchgruppen, ska det vara tillåtet att skriva? Ska man inte kunna applicera riktiga lagar på forum?
Jag håller med dig när det gäller kritiken gentemot religion och politik, det ska man givetvis kritisera. Att kritisera idéer är inte dåligt, kritiken kan t.o.m ändra idéer som vi idag kan klassa som felaktiga eller omoraliska!
Ja, eftersom, som jag sagt tidigare 10 gånger i denna tråd, är det inte möjligt att bara "censurera internet lite". De åtgärder du behöver tillta för att kunna leta upp dessa anonyma personer kommer att leda till att människor kan bli spårade för precis vad som helst, teoretiskt sett. Så då är det enda som krävs ett enda politiskt beslut så kan de skicka ut poliser efter vem de vill, för vad det nu må vara.
Och det är DÄRFÖR som det MÅSTE vara 0 % censur av text på internet.
Och nej, därför kan man inte applicera riktiga lagar på forum. Det är upp till forumen själva att sätta sina "lagar" i form av regler.