2015-02-09, 16:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytet
om jag nu förstår rätt och enligt tanten på AB så har han inte brutit mot någon lag då FB inte har någon ansvarig utgivare...
Va? Vad snackar du om?
Citera
2015-02-09, 16:44
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Är inte Researchgruppen dömda rättshaverister? Känns väldigt konstigt isåfall att Aftonbladet öppet skriver om samarbete.

Flashback = Sveriges överlägset största forum = Folkets röst

Att idioter får komma till tals kommer man liksom inte ifrån då alla inte har alla hemma och vi har en lag om yttrandefrihet

Att hänga ut väldigt speciella personer (ofta enstöringar med diverse bokstavskombinationer) som beter sig som idioter, i propaganda syfte, är väldigt fult och listigt. Såklart kommer väldigt få eller inga vänsterextremister hängas ut då Aftonbladet är smygkommunister.

Uppenbar propaganda just nu i Aftonbladets live-TV, i hopp om att i framtiden censurera internet från flashback och på så sätt stoppa det fria ordet och folket från att diskutera med varandra.
Citera
2015-02-09, 16:45
Medlem
wehrmachts avatar
Hur många kommer drivas till självmord denna gång tro?
Citera
2015-02-09, 16:46
Medlem
Aftonbladet driver på censur av nätet. Spännande medier vi har.
Citera
2015-02-09, 16:46
Medlem
StarSuckers avatar
Det lustiga är att de själva målar upp med den breda penseln, att flashback är en plats för hatiska, onda, främlingsfientliga människor.

Tycker Aftonbladet kan ta sitt ansvar och specificera så inte oskyldiga blir drabbade, jag som flashbackanvändare känner mig kränkt.

De lär ha uteslutande kollat i Politik Inrikes och Integration & Invandring. De låter 2 underforum representera hela Flashback, men jag antar att de tänker att vi ska få smaka på vår egna medicin.
Citera
2015-02-09, 16:47
Medlem
Flashback forum kan på ett mycket enkelt och effektivt sätt göra dessa "avslöjanden" verkningslösa. Helt enkelt dölja drabbad användares profil och inlägg tills vidare beslut tas i lugn och ro, för någon ändring måste ske om forumet vill värna om yttrandefriheten på riktigt och skydda folk mot terrororganisationer som RG.
Senast redigerad av Kattfarssas 2015-02-09 kl. 16:50.
Citera
2015-02-09, 16:47
Medlem
det går inte vara 100% anonym ens här.. finns alltid datakunnigt folk. sen kan man även med hjärnan lista ut vem en del är. nu undrar jag bara hur det ska gå för flashback. kommer användarantalet öka pga aftonbladets uppmärksamhet eller kommer folk avsluta sina konton nu
Citera
2015-02-09, 16:48
Medlem
erroZs avatar
Intressant hur etablissemanget förde en enad front mot Charlie Hebdo attacken för någon månad sedan med orden att det var en attack mot yttrandefriheten. Vad är då detta? Är detta inte en attack mot yttrandefriheten eller är det ämnet relativt och i medias händer att bestämma vad som får sägas eller inte? Tragikomiskt samhälle vi lever i.
Citera
2015-02-09, 16:48
Medlem
Duramaters avatar
Och nu ångrar han sig, självklart. Vågar man inte stå för det man skriver på flashback, är det nog bättre att låta bli att göra det.
Citera
2015-02-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Visst kan jag tycka att denna häxjakt mot flashbacks användare inte är särskilt nödvändig egentligen. Men att hänga ut sina patienter är så otroligt osmart och omoraliskt, givetvis ska personen i fråga inte längre vara läkare.

Nej, jag tycker inte att det är fel att han hängs ut. Han förtjänar det uppenbarligen, och bör få smaka på sin egen medicin.

Vet inte om man får skriva ut hans användarnamn här (borde man väl få?), men här är ett inlägg från killen i alla fall. (FB) Par beställde hem två negerbarn till svensk idyll - rediga grannar ilskna!

Vilken patient har blivit uthängd? Inga namn eller personuppgifter, bara beskrivningar och epitet som inte råkar falla er i smaken.
Citera
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Vet inte om man får skriva ut hans användarnamn här (borde man väl få?)

Generellt - ja. Alltså att koppla ihop konton och någons "riktiga" namn är förbjudet.

Men när namn och användare förekommer i "officiella" sammanhang så är det tillåtet. Dumt vore det ju annars då diskussioner blir ofattbara om man inte kan nämna si och så.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Dummaste skiten jag hört.
Vad jag hatar när folk säger liknande idioti.
Så om medborgarna i Nordkorea hade fri tillgång till internet och där uttryckte sig negativt om regimen (men blir uppletade av regimen när de gör det), så får de helt enkelt skylla sig själva för de bör inte säga saker de inte kan säga det öppet?
Nej, tänk igenom vad fan ni säger nästa gång.

Om du sedan menar att folk inte bör uttrycka sig illa mot andra individer enbart, så håller det fortfarande inte, då ett fritt internet är ett fritt internet.
Om man börjar någon typ av censur så har man inte längre yttrandefrihet, punkt.

Yttrandefrihet innebär inte att man får kränka, förnedra eller hota människor precis hur man vill. Det är ju en ganska vanlig missuppfattning här inne..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in