2015-01-28, 12:55
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Lundell upprörs över att en journalist har samma efternamn som honom! Idioten ska undersöka om det går att varumärkesskydda namnet Lundell.

Så jävla galen är han inte. Det är uppenbart skrivet på skämt.
Citera
2015-01-28, 14:14
Medlem
"Kiruna-Hitler" om Markus Larsson är faktiskt väldigt roligt. Naturligtvis över gränsen men ändå kul.
Citera
2015-01-28, 14:50
Medlem
byron48s avatar
Måste nog säga att den här bloggen är en av dom mest läsvärda just nu. Får lite vibbar av av den avlidne Lars Forsells betraktelser över livet.
Citera
2015-01-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Gubben verkar vara desperat och göra vad som helst för uppmärksamhet. Först ville han förbjuda Öppna landskap att spelas om SD fick 20 % och nu detta.

Öppna Landskap-censuren var ett ställningstagande, en markering. Inte så mycket annat. Han trodde knappast att det skulle reducera antalet SD-röster, men många här på FB visste för lite för att förstå det.
Citera
2015-01-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Haha läste bloggen "Badgers Drift" sitter den jävla låt/text tjyven på Österlen och tuggar Zoloft!?

Hmja, lite fundersam kan man ju bli. Han får tex inte riktigt till det då han skall åkalla karma: 'what comes around goes around' ( ). Fast det var kanske ett medvetet litterärt grepp?

Edit: UL är en legend/förtjänar ej dylik låg nätkritik
Citera
2015-01-28, 23:39
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byron48
Måste nog säga att den här bloggen är en av dom mest läsvärda just nu. Får lite vibbar av av den avlidne Lars Forsells betraktelser över livet.

Nja, Forsell var klokare. Jag är sedan många år en beundrare av Lundells, låt vara ojämna, musikproduktion och vissa av hans böcker är läsvärda. Men hans skriverier på bloggen är ofta fragmentarisk och naivt tramsigt eller bara tomma one-liners som verkar uppkomna i stunden för att han behöver skriva av sig. Istället för det dagliga flödet av skrivterapi han nu sysslar med skulle jag önska att han var mer eftertänksam och selektiv genom att hålla sig till ett ämne i taget. Då är jag övertygad om att det skulle komma mer genomtänkta texter.
Citera
2015-01-29, 08:04
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Nja, Forsell var klokare. Jag är sedan många år en beundrare av Lundells, låt vara ojämna, musikproduktion och vissa av hans böcker är läsvärda. Men hans skriverier på bloggen är ofta fragmentarisk och naivt tramsigt eller bara tomma one-liners som verkar uppkomna i stunden för att han behöver skriva av sig. Istället för det dagliga flödet av skrivterapi han nu sysslar med skulle jag önska att han var mer eftertänksam och selektiv genom att hålla sig till ett ämne i taget. Då är jag övertygad om att det skulle komma mer genomtänkta texter.

Fragmentarisk är nog det rätta ordet Dupea, och läser man den senaste boken så är den just så.
Det kanske är så att han drar ned några meningar då och då, från det ena ämnet till det andra.
Den enda röda tråden i boken och i bloggen är han själv, men det kanske är så han vill ha det.
Citera
2015-01-29, 21:26
Medlem
JosefSvenssons avatar
Jag läste på hans blogg att han betalar 3000 kr i månaden för hans tidningsprenumerationer.
Bara det borde få varje sund person att inse att verkligheten och tiden har sprungit förbi gubben.
Citera
2015-01-29, 21:56
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson
Jag läste på hans blogg att han betalar 3000 kr i månaden för hans tidningsprenumerationer.
Bara det borde få varje sund person att inse att verkligheten och tiden har sprungit förbi gubben.
Detta tror jag är en nyckel till det fragmentariska skrivandet. All denna mediekonsumtion - inte minst Lundells tevetittande - som han hoppar mellan gör hjärnan stressad och tankegångarna korta och ytliga. Sedan har han en metod att hans tankar direkt ska bli konst, och ingen granskare sedan han kickade Kjell Andersson för 25 år sedan.
Citera
2015-01-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson

Mnja, han kanske vill läsa hela artiklar? Låt säga han bor på två ställen vill ha två stora dagstidningar, de två lokaltidningarna, nån mer lite större lokaltidning typ Corren eller NWT, ett månatligt litteraturmagasin, ett lite mer påkostat konst-dito med utgivning en gång i kvartalet, spon-prenumererar på nån samhällsdebattig/parti-tidning, spons-prenumererar på en kompis-tidning, diggar Fantomen i smyg, har nån specialintresse typ eh.... vapen-tidning.

Ja, då är man uppe i 36 000 i dagsläget till slut.

Men ja, det är omodernt att vilja läsa en hel artikel idag.
Citera
2015-02-09, 15:02
Medlem
Det var ett av de sämsta program jag har sett, skriver Lundell i sin blogg om Melodifestivalen.

Citat:
Den enda låt som fastnade i Ulf Lundells huvud var ”Pappa” av Daniel Gildenlöw. Men tro inte att det var för att den var bra.

Han attackerar också komikern Sissela Benns karaktär Filippa Bark.

– Vad i helvete GÖR den människan i programmet? Hon är inte rolig, hon är inte ens buskis, hon är möjligen 00-talet, hon är extremt förlegad, hon är duktigt pajjig utan minst poäng? Varför envisas man med denna fiasko på två ben? skriver han.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20288817.ab
http://www.msn.com/sv-se/noje/tv/ulf...=mailsignoutmd

Helt utan fusk tog Lundell 36 poäng i fredagens program av på spåret.
Citera
2015-02-10, 23:11
Medlem
growlers avatar
Lundell flyr landet för att slippa melodifestival,ända till Köpenhamn,sen sitter han o rattar in SVT likt förbannat och beklagar sig sedan i bloggen att TV-bilden var så dålig att knappt kunde se Mellon,han kanske skulle stannat hemma o haft en bra bild och sluppit att bli så "ledsen"
Ingenting förvånar mig längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in