2015-02-03, 13:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Om ni skaffar er en annan hobby så slipper ni beställa giftiga, brandfarliga, oxiderande, frätande kemikalier från suspekta leverantörer. Börja programmera istället så slipper ni riskera er och andras hälsa.
Om du behagar att svara på frågan var jag kan få tag på detta istället för att tramsa så hade jag varit tacksam.
Citera
2015-02-03, 14:32
Medlem
Citat:
Om ni skaffar er en annan hobby så slipper ni beställa giftiga, brandfarliga, oxiderande, frätande kemikalier från suspekta leverantörer. Börja programmera istället så slipper ni riskera er och andras hälsa.
Haha programmera asså... vad har det med pyro att göra?
Citera
2015-02-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Är det kaliumcyanid du ska tillverka? Varför köper du inte färdig vara isåfall?

Kaliumcyanid om något borde väll vara olagligt att importera. Dessutom fann jag det inte på de sidor jag kollade. Kunde bara hitta de två kemikalier för att tillverka själv.
Citera
2015-02-06, 11:31
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Programmering är stillasittande (=dåligt för hälsan) och resultatet är mindre tillfredsställande.
Om man inte programmerar ett tändsystem för fyrverkerier då, eller varför inte en datorstyrd fyrverkerishow.
---
On topic: var kan man hitta antistatisk spray? Det enda jag hittat hittills är antistatisk "spraystärkelse", men det är ju inte det jag vill ha. Gärna något på sprayflaska istället för sprayburk.
Edit: ifall någon här faktiskt är ute efter antistatisk spraystärkelse, så hittade jag det vid tvättmedlen på Coop.
Citera
2015-02-06, 16:21
Medlem
pennoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Programmering är stillasittande (=dåligt för hälsan) och resultatet är mindre tillfredsställande.
Om man inte programmerar ett tändsystem för fyrverkerier då, eller varför inte en datorstyrd fyrverkerishow.
---
On topic: var kan man hitta antistatisk spray? Det enda jag hittat hittills är antistatisk "spraystärkelse", men det är ju inte det jag vill ha. Gärna något på sprayflaska istället för sprayburk.
Edit: ifall någon här faktiskt är ute efter antistatisk spraystärkelse, så hittade jag det vid tvättmedlen på Coop.

vet att jag köpte en sådan flaska för ett tag sedan. har den ej kvar. tror det var på Elgiganten lr ngn liknande affär. är ett paket innehållande fiberduk och sprayflaska med antistatiska egenskaper. fanns vid dator tillbehör. om den fungerar i detta fall vet jag inte.. vad skall du spraya?

menar du typ något sådant http://www.heinex.se/produkt/tvatteri/konsumentprodukter/antistat-spray-pump-500-ml.aspx
Senast redigerad av pennok 2015-02-06 kl. 16:26.
Citera
2015-02-06, 17:59
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
---

AJAX fönsterputs är antistatisk
EDT verkar kunna finnas på djuraffärer också
http://www.amazon.com/Bio-groom-BioGroom-AntiStat-Spray-12/dp/B000M5N4U6

Men föregående talares produkt var nog egentligen mer lämpad.
Senast redigerad av Allanthya 2015-02-06 kl. 18:03.
Citera
2015-02-06, 22:31
Medlem
Citat:
var kan man hitta antistatisk spray?

Comfort sensitive parfymfritt sköljmedel spädes 1:9
Citera
2015-02-08, 13:12
Medlem
Vart kan jag köpa Benzyl Benzoate inrikes som privatperson?
Citera
2015-02-09, 08:42
Medlem
Någon som vet hur jag ska mala (eller något annat) mitt KClO3 till pulver istället för små kristaller?
Citera
2015-02-09, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erikna
Någon som vet hur jag ska mala (eller något annat) mitt KClO3 till pulver istället för små kristaller?

Kulkvarn eller elektrisk kaffekvarn. Du får dock inte mala blandat krut i kvarnen. Risken för att det antänds är för stor.
Citera
2015-02-09, 09:30
Medlem
Så att mortla lite i taget genom lösa stötar funkar inte?
Citera
2015-02-09, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erikna
Så att mortla lite i taget genom lösa stötar funkar inte?

Jo, men små mängder och du får hålla på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in