2014-12-26, 14:33
Medlem
ProfessorSlusks avatar
TS verkar vara förvånad över att rasism och fördom tar sig uttryck på flera vis. Självfallet är det inget märkligt med det. Det är få saker här i världen som är antingen eller. Gråskalan gör sig ständigt påmind.
Citera
2014-12-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)

Jag är inte "svenne" utan "halvsvenne". Dessutom har jag nu flyttat från Sverige till ett annat land. Men jag ska gärna svara ändå.

Du talar om rasism, men verkar inte fatta att du själv är den största rasisten - mot svenskar.

Du tycker svenskar är så dumma och dryga, men verkar ta för givet att du får bo i deras land.

Du tycker Sverige är ett hemskt land att bo i, och ändå är du för lat för att ta dig i kragen och flytta.

Det som du gör, och andra invandrare som tänker och beter sig som du, är att kratta manegen för både SD och ännu farligare krafter. Jag tycker också att många svenskar är så "dumsnälla" att jag kan bli irriterad. Många är också så tråkiga att klockorna stannar och vågar aldrig säga något som sticker ut. Men någon gång kommer dom att få nog. Det kommer inte att bli vackert.

Jag är glad som bor utomlands den dagen som allt brakar samman.
Citera
2014-12-30, 01:55
Medlem
Okej, blattar håller ihop mot svennar och har broderskap. Vad ska svennarna "göra" åt det?

TS, vad är ditt önskemål till alla svennar, något som du tycker de borde förbättra?

Eller ville du bara påpeka att svennarnas framtid är fuckad för de blir utmanövrerade av samarbetande blattar? Att alla blattar knullar alla ljusa tjejer med blå ögon så till slut är alla bruna blattar i samhället?

Finns det något konstruktivt bakom ditt inlägg eller ville du bara klargöra att ni tar över landet

Jag bryr mig inte om landet eller andra människor så för mig är det skitsamma hur det går med den demografiska utvecklingen.

87% av landet vill ju importera blattar och de kan ju inte ha fel!
Senast redigerad av Titanstake 2014-12-30 kl. 01:57.
Citera
2014-12-30, 02:09
Medlem
Fan vad jag känner mig fri efter att ha insett att jag skiter i landets utveckling, ska utnyttja allt och alla till 100%, vinna makt, strunta i sopsortering, slänga skräp genom bilrutan och vara högljudd. Från och med idag ska jag vara en fri människa med blattementalitet, vem fan bryr sig om nästa generation jag tänker ta så mycket som möjligt under min livstid :P

Till alla svennar där ute!! Skit i allt och alla så löser det sig. Ha ALDRIG någon plikt till samhället. Alla svenskar därute! Roffa åt er så mycket som möjligt medans ni kan.
Citera
2014-12-30, 02:22
Medlem
Du är ju en idiot.
Du generaliserar som fan, sedan ändrar du dina synpunkter hej vilt.
Citera
2014-12-30, 10:51
Medlem
Min vän det här är fel jag är själv blatte men vi alla människorna ska älska varandra vi ska inte vara rasister och hycklare, svennar kan vara otroligt jobbiga ibland men det kan babbar också... Jag bemöter en person på hur han bemöter mig, spelar ingen roll om det är en svenne eller blatte, Jesus säger vi ska älska alla lika mycket, hur kan vi bli så borta och vilse att vi går och ser en hudfärg/land som fiender? När vi alla är Guds barn, nej jag håller absolut inte med dig, det är klart jag backar mina bröder men jag skiter i vart dom kommer ifrån ska jag vara partisk? Jag har vänner från hela världen men jag har märkt det här själv att det är lite sådär vi mot dom mentalitet på gatan men när du sett det värsta från båda sidorna då vet du att det är inget annat än skitsnack, alla står för sina egna gärningar, ingen kan bestämma vilket land dom kommer ifrån, så därför det är inget annat än rasism det här
Citera
2015-01-14, 15:00
Medlem
solanins avatar
Om blattarna nu håller ihop. Varför gråter och skriker dom om "utanförskap" då?
Citera
2015-02-07, 15:29
Medlem
missmortys avatar
Citat:
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

man blir så trött av att läsa din text som är helt efterbliven.
Det är just pga det här som man undrar näär ska ni växa upp...
Ingen svensk bryr sig om vad du tycker med dina sk "bröder" om ni ger signaler eller hoppar runt som apor...jo men visst sött men snälla väx upp.
Citera
2015-02-08, 21:19
Medlem
Jag tycker det är tråkigt att se så mycket förakt hos TS och andra blattar här i tråden. Det är just denna attityd som skapar segregation och rasism hos svenskar. Vi har olika kulturell bakgrund, vilket gör att vi beter oss lite olika i olika situationer, varför ska ni förakta detta?

Detta land har trots allt hjälpt er eller era föräldrar fly från krig eller dylikt, borde man inte vara mer tacksam och försöka anpassa sig till det samhället då?
Citera
2015-02-09, 03:34
Medlem
Citat:

Mvh

Det här är fan en av de bästa trådstarterna på länge, kan ju relatera på varje stycke.
Tyvärr är det så här i 95% av fallen Svenskar..
Ett exempel var när vi skulle göra en presentation på universitetet och min klass bestod endast av Svenskar förutom jag och en Somalie, vi kommer överens mycket bättre än andra och det finns en svävande förståelse från oss båda till varandra på en nivå som inte går att förklara.
Båda har helt enkelt verkligen gått mot strömmen och vill lyckas i det här landet som våra föräldrar vill att vi ska göra.

Iallafall kunde jag ej hittat någon bättre arbetskamrat till skoluppgiften och de flesta Svenskar sa sedan att de tyckte vår presentation var bäst.

Så det är som TS säger i nästan alla lägen, när det kommer till kritan kommer vi blattar gå ihop. Det är väl den mentaliteten som har vuxit upp när ingen annan har lyssnat eller funnits där. Alltså resultatet av utanförskapet i Sverige.

Tom. En fritidsledare på min gamla högstadieskola sa att vi blattar måste hålla ihop.
Det handlar inte alltid om att vi ogillar er Svenskar om ni tror det så ni ska inte känna er förolämpade. Saken är den att "den Svenska mentaliteten/attityden" som vi blattar ej kan hantera, ska jag beskriva den normale Svensken när man försöker plugga?
Tråkig, grå, känner sig osäker bland blattar, känner sig tvungen att bete sig som en sosse bara för vi är blattar, alltså beter sig många Svenskar på det sättet de tror vi gillar så de ska bli accepterade men det är ju i själva verket bara hånande.

Inte för att det finns blattar som är borgare men att Svenskar söker bekräftelse bland blattar genom att antingen bete sig som oss eller försöker oss att gilla dem när de ska prata om politik t ex. och de tror att alla vi är röda eller värst av allt när de ska prata om sina blattekompisar och hur förvånade de blir när man pratar så ren Svenska eller dyl.

Nej, vi blattar klickar liksom med varandra utan att behöva säga ett ord. Det är en grej som kommer finnas kvar väldigt länge tills vi är helt assimilerade nysvenskar eller vad ni vill kalla det.
Senast redigerad av Thaiwai 2015-02-09 kl. 03:45.
Citera
2015-02-09, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daveid
Jag är halviranier, en av mina föräldrar är exiliranier, jag vill inte lyfta fram att iran på något sätt ser bra ut i dagsläget. Det jag vill säga är att vad gör "vita européer" bättre än alla andra, de flesta civilisationer har haft sina glanstider, en gång i tiden var det bättre i andra delar av världen och då var det inte särskilt bra i Sverige heller. Var man kommer ifrån är inte den man är, jag och många andra tar avstånd från det som sker i Iran, jag hatar islamiseringen som har skett där och tar avstånd från allt sånt. Ts är en idiot och står uppenbarligen inte för oss, dessa "stela svenskar som dricker kaffe blabla" har ändå bra värderingar och samhället ser bra ut i Sverige just nu men det gör inte svenskar överlägsna eller bättre än alla andra. De flesta kulturer har haft sina upp och nedgångar. Jag identifierar mej med svensk och persisk kultur och tar avstånd från islamiseringen som har skett och allt som den orsakat.

Väldigt ofta umgås jag själv med svenskar eller integrerade invandrare av 2:a generationen och ser verkligen inte det ts pratar om i min vardag. Det finns invandrare och så finns det invandrare, jag väljer att bara umgås med människor som är sekulära och har samma värderingar som mej, bara för att jag ser ut som en "blatte" så betyder det inte att jag känner samma sak som ts. Jag dricker hellre kaffe mes en sekulariserad svensk på morgonen än te med en islamiserad arab. Varför? För att jag tar avstånd från min bakgrund, jag kan inte kalla mig iranier och vara stolt, men jag kan vara stolt över vårt arv från tidigare och islamiseringen och extremisterna identifierar jag mig inte med, jag identifierar mig hellre med människor med svensk bakgrund och den svenska kulturen eftersom jag och många andra "andragenerationens" iramier har mer gemensamt med er jämfört med islamiserade araber.
Där har vi anledningen, många iranier är smygrasistiska samt många iranier, främst välutbildade som har kommit till Sverige som läkare, etc. De blir uppfostrade som riktiga Svenskar om någon folkgrupp så om det är någon folkgrupp som klickar bäst med Svenskar så är det tror jag överklass-iranier. Känner ett par sådana, och visst är de populära och gillade av alla men detta är en sån grej som många blattar ser igenom och vissa drar slutsatsen att de har övergett minnet av vart de kom ifrån.
Citera
2015-02-09, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growboss
Jävligt intressant att folk inte inser att det är förmodligen en svensk (SDare/SvPare) som skapat tråden. En "blatte" eller "invandrare" hade aldrig uttalat sig så eller ens uttryckt sig så. Invandrare är olika som dag och natt. Kolla bara på hans signatur.

Detta är inget nytt, att SD:are/SvPare utger sig för att vara för invandrare på internet där dom skriver dåliga grejer för att få invandrarna att se dåliga ut. Kolla bara på youtube där 99,99% av alla "hata sverige" videosarna är gjorda av svenskar. Jag tror inte en normalfuntad människa orkar med sådant, utan endast källarsittande, tjackpundande Lassar som trådskaparen.

Hans 'try-hard' försök med en komisk avatar med en man med turban på huvudet och hela texten luktar mysko.

Nu lär jag inte få medhåll, men oftast börjar rasismen från små folkskygga svenskars håll. En invandrare svarar tillbaka, och det blir "åk hem om du inte gillar Sverige"-snack. Man ska tydligen vara tyst och ignorera om någon beter sig illa, egentligen så ska man ju det, men man förstår att vissa tar illa upp.

Alltså, ser ni inte själva? Det är INGEN som tänker så. Detta stärker ju alla misstankar, för er som fortfarande tror att det är en invandrare som skriver.

Så hög grad av skitsnack på ett så kort inlägg har man sällan skådat. Antingen, så lever du i mors källare, eller så gillar du helt enkelt inte invandrare och får negativitet tillbaka. Men då får du nästan skylla dig själv. Smygrasismen är lätt att märka även om du inte säger någonting.

Umgås mer med invandrare så ska du se att dom flesta älskar Sverige och beter sig ordentligt.

Detta vill man givetvis ändra på, därav alla dessa källarsittare skapar konton för att få det att se mer balanserat ut.
Om det är sant så är det sant men det är Flashback, jag läser det för vad det är och jag tycker hela trådstarten var ganska träffsäker även om den är väldigt generaliserad och överdriven i vissa hänseenden men man relaterar ju till alla stycken vare sig man gillar det eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in