2015-02-08, 02:31
Medlem
Pickmylussys avatar
Hur fan går det för David Moberg Karlsson?
Ännu en svenne som stack för tidigt tydligen till sunderland..
Danmark nu
Citera
2015-02-08, 12:54
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Hur fan går det för David Moberg Karlsson?
Ännu en svenne som stack för tidigt tydligen till sunderland..
Danmark nu

1 match från start, 9 inhopp. 153 min speltid sammanlagt. Inga mål
Citera
2015-02-08, 14:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Någon som minns Alexandre Pato? Dök upp som supertalang i Brasilien för några år sedan och spåddes en god framtid. Har inte hört ett knyst om honom.

Tänkte på honom direkt när jag läste tråden. Var ju superlöftet i Milan som skulle bli nästa världsstjärna. Nu är han visst tillbaka hemma i Brasilien. Spelar förvisso på högsta nivån där men verkar mer som en duglig anfallare numera än någon stjärnspelare.
Citera
2015-02-08, 15:07
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Oj, oj! Vilka felaktiga beslut den idioten har tagit! Och gjort sig omöjlig.

hur kan man sumpa sin karriär så fullständigt? har han inte haft en klubb på 3 år kan inte dagsformen vara så bra. han borde göra som andres vasquez - erbjuda sig att spela gratis så att han kan får en andra chans och visa upp sig igen

vasquez är en annan stolle som också sumpat allting, harvar nu omrkring utomlands i ngn div2 serie, kommer nog spela nåt eller några år till sedan blir det att leta vanligt svensson jobb för andres
Citera
2015-02-08, 15:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
hur kan man sumpa sin karriär så fullständigt? har han inte haft en klubb på 3 år kan inte dagsformen vara så bra. han borde göra som andres vasquez - erbjuda sig att spela gratis så att han kan får en andra chans och visa upp sig igen

vasquez är en annan stolle som också sumpat allting, harvar nu omrkring utomlands i ngn div2 serie, kommer nog spela nåt eller några år till sedan blir det att leta vanligt svensson jobb för andres
Karriären var väl inte sådär jättebra ändå, efter hans drömmål var det väl svårt att ha fötterna på jorden men i grund och botten var han inte så bra om jag fattat det rätt.
Citera
2015-02-08, 19:24
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Karriären var väl inte sådär jättebra ändå, efter hans drömmål var det väl svårt att ha fötterna på jorden men i grund och botten var han inte så bra om jag fattat det rätt.

karriären blev inte bra eftersom den aldrig tog fart. han var duktig (men inte lagets stjärna) när han gjorde konstmålet men sedan bråkade han ju bort sig. om han lämnat under undra omständigheter hade han ju fått komma tillbaka och kunnat starta om i allsvenskan men hade hade bränt alla broar och hade ngt inget gott rykte bland klubbdirektörerna. han var som sagt duktig, och hade mängder av pojk & junior landskamper om inte jag minns fel
Citera
2015-02-09, 03:28
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Bokstavligen så finns det i stort sett ingen som försvinner. Strandbergs försvinnande från storklubbarnas radar och rykten om att läkarundersökningen visade något skulle vara intressant att veta mer om.

Ja nu vet de flesta om att han skrivit kontrakt med CSKA Moskva så han är hittad Men jag har lite info angående läkarundersökningen i Dortmund från ganska säkra källor. Han ska nämligen haft THC i blodet vilket betyder(för er som icke vet vad THC är)att han gillar att röka gräs.
Citera
2015-02-09, 06:52
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Ja nu vet de flesta om att han skrivit kontrakt med CSKA Moskva så han är hittad ;) Men jag har lite info angående läkarundersökningen i Dortmund från ganska säkra källor. Han ska nämligen haft THC i blodet vilket betyder(för er som icke vet vad THC är)att han gillar att röka gräs.

Va?!
Hur vet du de?
Citera
2015-02-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Va?!
Hur vet du de?

En googling visar att den uppgiften cirkulerade redan i augusti.
Citera
2015-02-09, 17:54
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Ja nu vet de flesta om att han skrivit kontrakt med CSKA Moskva så han är hittad Men jag har lite info angående läkarundersökningen i Dortmund från ganska säkra källor. Han ska nämligen haft THC i blodet vilket betyder(för er som icke vet vad THC är)att han gillar att röka gräs.

De gör Ribery också. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/vm2014/article19089159.ab
Citera
2015-02-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
karriären blev inte bra eftersom den aldrig tog fart. han var duktig (men inte lagets stjärna) när han gjorde konstmålet men sedan bråkade han ju bort sig. om han lämnat under undra omständigheter hade han ju fått komma tillbaka och kunnat starta om i allsvenskan men hade hade bränt alla broar och hade ngt inget gott rykte bland klubbdirektörerna. han var som sagt duktig, och hade mängder av pojk & junior landskamper om inte jag minns fel

Det ligger något i de, hade han lämnat snyggt hade det nog kunnat ge en andra chans. Men varför blev de just Prespa Birlik? Han måste ju haft andra erbjudanden och varför blev det inget La Liga som han snackade så mycket om i media (kontrakt var redan klar enligt honom).
Har han helt lagt av o spela idag eller huserar han i någon låg division/korpenlag?
Jag köper att han aldrig var den stjärnan han själv tyckte att han var men bättre alternativ borde han ha efter både MFF och Turkietvistelsen

Konstigt att karriären kan få totalstopp på det sättet, kollar man på Molins i Malmö så kom han ju verkligen tillbaka starkt efter många år av skador o bänk utomlands, lite otur med skada igen dock
Undrar hur det kommer gå för Hamad, han lär ju alltid kunna börja om i allsvenskan iallafall
Citera
2015-02-10, 16:01
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tänkte på honom direkt när jag läste tråden. Var ju superlöftet i Milan som skulle bli nästa världsstjärna. Nu är han visst tillbaka hemma i Brasilien. Spelar förvisso på högsta nivån där men verkar mer som en duglig anfallare numera än någon stjärnspelare.
Han drog till Brasilien när han var typ 23 år. Han hade spelat hyfsat bra i Milan och kunde välja att gå till en PL-klubb eller vilken annan liga som helst i Europa. Han valde Brasilien...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in