Var någon kroat i Monaco för några år sedan med hästsvans. Vart tog han vägen?
Dado Prso och det där var 11 år sedan. Hade ett par okej år i Glasgow Rangers efter men tog stopp efter det. Han var väl runt 29 när han slog igenom 03/04 då Monaco gick till CL-final.
- Mark Burchill (Var Celtics lovande stjärna i början på 00-talet. Vad hände med honom?)
- Benedict McCarthy (Lovande i Ajax och sydafrikan. Vad hände med honom?)
- Darius Vassell (Startade i Aston Villa, och även i landslaget (?). Har han helt lagt ner?)
-Jon Lundblad (Anfallare och smal som fan, vad blev av honom?)
-Razack Ouro Nimini (Var bra i ÖSK U men nådde aldrig fram till A-laget)
-Mirza Jelezak (Hans yngre bror spelar idag, men har Mirza lagt skorna på hyllan?)
-Jon Lundblad (Anfallare och smal som fan, vad blev av honom?)
-Razack Ouro Nimini (Var bra i ÖSK U men nådde aldrig fram till A-laget)
-Mirza Jelezak (Hans yngre bror spelar idag, men har Mirza lagt skorna på hyllan?)
Mirza hade några säsonger i Sirius i ettan. Spelade två säsonger, men väldigt få matcher. Han drog korsbandet, mig veterligen. Dessutom var han inte särskilt bra. Lite av en hybrisspelare. Han trodde han hade fantastiska fötter... Han ska dock ha cred för att ha ingått i Division 1:s bästa upplaga genom tiderna.
Han tränar Sirius u-21 nu. Av flertalet källor är han en tvättäkta idiot. Precis som att Johan Arneng är en idiot mot egna lagkamrater. Vad är det med, i sammanhanget, mediokra fotbollsspelare och deras totala brist på ödmjukhet? Detta riktas främst mot yngre spelare. Jävla råttor alltså.
Ja, var inte så längesen hans kontrakt med city gick ut. Extremt märklig situation, Johnson var ute och söp medan city betalade lön till honom. Tydligen extremt känsligt ämne det här, men någon gjorde ett reportage om honom och lyckades få fram någon bild på honom. Gazza-klass på det utseendet, såg sliten och fet ut, 27 år gammal...
Han åkte ju på några riktigt tuffa skador och under dessa skadeperioder fick han upp ögonen för andra saker i livet, som att festa och ha kul t.ex. Han hade ju redan mer pengar än han kunde önska sig, så fotbollen blev aldrig lika viktigt igen.
- Benedict McCarthy (Lovande i Ajax och sydafrikan. Vad hände med honom?)
Han har varit ganska framstånde i PL/CC de senaste typ 7-9 åren?
Kan folk som frågar vad spelare gör idag typ istället säga "tja, jag har inte kollat på fotboll på 15 år, så vad gör Gheorge Hagi nuförtiden? Senast jag såg honom var 94 i VM där".
Kan folk som frågar vad spelare gör idag typ istället säga "tja, jag har inte kollat på fotboll på 15 år, så vad gör Gheorge Hagi nuförtiden? Senast jag såg honom var 94 i VM där".
Precis. Benni McCarthy var efter tiden i Ajax mycket framgångsrik i Porto och sedan i Blackburn under tiden då dom var rätt bra i PL. Han var framstående i båda klubbarna. Efter det blev han äldre, gjorde en kort sejour i West Ham innan han varvade ned i sitt hemland. McCarthy var en bra spelare som hade en bra karriär. Det var inget speciellt som hände.
Intressanta fall är ju till exempel Michael Johnson som var på tapeten nyss, eller Zaki i Wigan, eller Michu som nu vill bli släppt av Swansea. Det är spelare som var hypade och sedan bara gick upp i rök.
Ett par dagar sedan signerade Freddy Adu ett kontrakt med Tampa Bay Rowdie, som spelar i ligan under MLS. Verkar som om han inte trivdes inte i Finland, där han ibland var tvungen att spela för KuPS reservlag i den finska 4:e (!) divisionen.
Här är en sammanställning över de klubbar som han har tillhört sedan 2004. Tio år sedan hade jag aldrig kunnat tänka mig en sån här utveckling för stackars Adu. Mina tankar vid tidpunkten i kursivt.
2004-2006: D.C. United. "Den där Adu verkar vara en stor talang, enligt tidning Match. Tar han sig till vm i Tyskland?"
2007: Real Salt Lake. "Är nog en bra idé att fortsätta utvecklas i MLS tills han är helt redo."
2007-2008: Benfica. "En bra liga och ett bra lag att starta Europa-karriären hos."
2008-2009: Monaco (lån). "Hoppas han lyckas få mer speltid här. Potentialen finns, han är inte ens 20 än."
2009-2010: Beleneses (lån). "Dags att ta fart på karriären nu. Borde vara given i ett lite mindre lag som det här."
2010: Aris (lån). "Hans sjätte klubb på lika många år, märkligt. Tveksam om han tar sig till vm 2010."
2011: Çaykur Rizespor (lån). "Vad fan är Caykur Rizespor för nåt? *Googlar* Åh, turkiska andraligan? Får tyvärr sluta se honom som en supertalang."
2011-2013: Philadelphia Union. "Känner mig optimistisk igen. Han kanske trivs bäst på hemmaplan"?
2013: Bahia. "Enligt Wikipedia spelar han numera i den brasilianska andraligan. Tragiskt, men jag har hört om teorier kring åldersfusk. Hur gammal är han egentligen"?
2014: Jagodina. "Hahahah, ett av världens mest spännande talang anno 2006 platsar inte i den serbiska ligan 8 år senare. Skrattar mest numera."
2015: KuPS. "...Och nu övergår skrattet till sympati igen. Hur desperat måste man vara när man skriver på för en finsk klubb?" :/
2015: Tampa Bay Rowdies. "För guds skull, hur svårt kan det vara att hålla sig till en klubb för mer än 1-2 säsonger?? Anyways...lycka till i Florida."
Det vet jag. Men frågan var vad han gjort sedan dess.
Citat:
Efter det blev han äldre, gjorde en kort sejour i West Ham innan han varvade ned i sitt hemland. McCarthy var en bra spelare som hade en bra karriär. Det var inget speciellt som hände.
Vad hände med Pierre Von Hooijdonk som lirade många år i Feyenoord? Minns honom som en spelare som öste in en massa mål varje säsong. Har han lagt av eller spelar han fortfarande?
Vad hände med Pierre Von Hooijdonk som lirade många år i Feyenoord? Minns honom som en spelare som öste in en massa mål varje säsong. Har han lagt av eller spelar han fortfarande?