2015-07-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Var någon kroat i Monaco för några år sedan med hästsvans. Vart tog han vägen?

Dado Prso och det där var 11 år sedan. Hade ett par okej år i Glasgow Rangers efter men tog stopp efter det. Han var väl runt 29 när han slog igenom 03/04 då Monaco gick till CL-final.
Citera
2015-07-16, 23:38
Medlem
Jag har några namn:

- Mark Burchill (Var Celtics lovande stjärna i början på 00-talet. Vad hände med honom?)
- Benedict McCarthy (Lovande i Ajax och sydafrikan. Vad hände med honom?)
- Darius Vassell (Startade i Aston Villa, och även i landslaget (?). Har han helt lagt ner?)
Citera
2015-07-17, 00:46
Medlem
Och några gamla ÖSK:are:

-Jon Lundblad (Anfallare och smal som fan, vad blev av honom?)
-Razack Ouro Nimini (Var bra i ÖSK U men nådde aldrig fram till A-laget)
-Mirza Jelezak (Hans yngre bror spelar idag, men har Mirza lagt skorna på hyllan?)
Citera
2015-07-17, 01:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Och några gamla ÖSK:are:

-Jon Lundblad (Anfallare och smal som fan, vad blev av honom?)
-Razack Ouro Nimini (Var bra i ÖSK U men nådde aldrig fram till A-laget)
-Mirza Jelezak (Hans yngre bror spelar idag, men har Mirza lagt skorna på hyllan?)

Mirza hade några säsonger i Sirius i ettan. Spelade två säsonger, men väldigt få matcher. Han drog korsbandet, mig veterligen. Dessutom var han inte särskilt bra. Lite av en hybrisspelare. Han trodde han hade fantastiska fötter... Han ska dock ha cred för att ha ingått i Division 1:s bästa upplaga genom tiderna.

Han tränar Sirius u-21 nu. Av flertalet källor är han en tvättäkta idiot. Precis som att Johan Arneng är en idiot mot egna lagkamrater. Vad är det med, i sammanhanget, mediokra fotbollsspelare och deras totala brist på ödmjukhet? Detta riktas främst mot yngre spelare. Jävla råttor alltså.
Citera
2015-07-17, 09:13
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Ja, var inte så längesen hans kontrakt med city gick ut. Extremt märklig situation, Johnson var ute och söp medan city betalade lön till honom. Tydligen extremt känsligt ämne det här, men någon gjorde ett reportage om honom och lyckades få fram någon bild på honom. Gazza-klass på det utseendet, såg sliten och fet ut, 27 år gammal...

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02452/johnson_2452082b.jpg

Han åkte ju på några riktigt tuffa skador och under dessa skadeperioder fick han upp ögonen för andra saker i livet, som att festa och ha kul t.ex. Han hade ju redan mer pengar än han kunde önska sig, så fotbollen blev aldrig lika viktigt igen.
Citera
2015-07-17, 10:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
- Benedict McCarthy (Lovande i Ajax och sydafrikan. Vad hände med honom?)

Han har varit ganska framstånde i PL/CC de senaste typ 7-9 åren?

Kan folk som frågar vad spelare gör idag typ istället säga "tja, jag har inte kollat på fotboll på 15 år, så vad gör Gheorge Hagi nuförtiden? Senast jag såg honom var 94 i VM där".
Citera
2015-07-17, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Kan folk som frågar vad spelare gör idag typ istället säga "tja, jag har inte kollat på fotboll på 15 år, så vad gör Gheorge Hagi nuförtiden? Senast jag såg honom var 94 i VM där".

Precis. Benni McCarthy var efter tiden i Ajax mycket framgångsrik i Porto och sedan i Blackburn under tiden då dom var rätt bra i PL. Han var framstående i båda klubbarna. Efter det blev han äldre, gjorde en kort sejour i West Ham innan han varvade ned i sitt hemland. McCarthy var en bra spelare som hade en bra karriär. Det var inget speciellt som hände.

Intressanta fall är ju till exempel Michael Johnson som var på tapeten nyss, eller Zaki i Wigan, eller Michu som nu vill bli släppt av Swansea. Det är spelare som var hypade och sedan bara gick upp i rök.
Citera
2015-07-17, 11:25
Medlem
Visst fanns det en slovak vid namn Szilard Nemeth? Har för mig att han lirade i Portugal en tid. Vart tog han vägen?
Citera
2015-07-17, 16:33
Medlem
Roibots avatar
Ett par dagar sedan signerade Freddy Adu ett kontrakt med Tampa Bay Rowdie, som spelar i ligan under MLS. Verkar som om han inte trivdes inte i Finland, där han ibland var tvungen att spela för KuPS reservlag i den finska 4:e (!) divisionen.

Här är en sammanställning över de klubbar som han har tillhört sedan 2004. Tio år sedan hade jag aldrig kunnat tänka mig en sån här utveckling för stackars Adu. Mina tankar vid tidpunkten i kursivt.

Citera
2015-07-17, 19:46
Medlem
Citat:

Det vet jag. Men frågan var vad han gjort sedan dess.

Citat:
Efter det blev han äldre, gjorde en kort sejour i West Ham innan han varvade ned i sitt hemland. McCarthy var en bra spelare som hade en bra karriär. Det var inget speciellt som hände.

Tack, det var den infon jag frågade efter.
Citera
2015-07-18, 11:56
Medlem
Vad hände med Pierre Von Hooijdonk som lirade många år i Feyenoord? Minns honom som en spelare som öste in en massa mål varje säsong. Har han lagt av eller spelar han fortfarande?
Citera
2015-07-18, 15:01
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad hände med Pierre Von Hooijdonk som lirade många år i Feyenoord? Minns honom som en spelare som öste in en massa mål varje säsong. Har han lagt av eller spelar han fortfarande?

Han la väl av för en 10 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in