Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-30, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depprikula
Givetvis skulle man ju få bättre resultat om man gjorde exakt samma prov flera gånger. Då är det ju bara att lära sig frågorna.
Orsaken de bara låter folk göra prov två gånger är väl för att det bara har två prov A & B, och man får bara göra samma prov en gång.
Det är korrekt.

Mensa bytte test 2007; de som skrivit (och misslyckats) på prov innan det får testas om nu eftersom det finns två "nya" prov.

Har man misslyckats nå 131 IQ på båda Mensas nuvarande test kan man fortfarande komma in i Mensa genom att göra ett IQ test nån annan stans och visa resultatet för Mensa.

Citat:
Ursprungligen postat av D.Drogba
126 är det högsta på svenska mensas provtest alltså
Det är korrekt; att få "126 eller mer" på det är en indikation på att man har god chans att få 131 eller mer på antagningstestet.

Dock kan man verkligen ifrågasätta varför personen ifråga som du hjälper så desperat behöver hjälpen; är hans familj så destruktiv att de inte behandlar honom rättmätigt är det bättre att bryta med dem. De flesta som behandlar folk dåligt, oavsett ursäkt, fortsätter göra det även om deras ursäkt blir motbevisad. De ändrar oftast bara ursäkt då.

Personligen har jag inga större problem med att någon "som behöver det" fuskas in i föreningen... Men be honom undvika två saker: dels att gå på föreningsmöten, och framför allt att skryta med medlemsskapet för utomstående. Det räcker med de dryga människor inom föreningen som gör det sistnämnda...

Har du funderat på att själv gå med "på riktigt" senare?
Citera
2014-12-30, 05:12
Medlem
Visst ofta är det så att det är något man kan träna på, de flesta IQ tester brukar väl testa logiska problemlösningar kring sådant man "tränat in" och "tränat upp" under sina skolår eller som minst kommit i kontakt med under sina skolår.

Det som är svårare att få grepp om, är detta med "kreativitet", men som IQ tester inte riktigt kan heller "testa" eller något man kan riktigt "träna in/upp".
Citera
2014-12-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Drogba
Påståendet att man inte kan förbättra sitt mensa-resultat genom studier är inget jag köper. Intelligens är något man kan träna.. Därför undrar jag om någon har böcker med liknande mensa-uppgifter eller olika strategier som jag gå igenom.. Har tänkt att göra testet inom snar framtid, och måste bli antagen..

Intressant fakta: Jag gör inte detta test för mig själv, utan för en kompis. Kompisen MÅSTE bli medlem i mensa.. Jag kan inte riktigt säga anledningen varför men det är jätteviktigt - inte för han, men för folk i hans närhet som sätter press på honom.

Han har gjort provtestet och fick ett medelresultat medan jag fick 126 och därför har jag lovat han att göra provet och att självklart fixar detta åt honom..

Tacksam för hjälp!!!

Ps.
Ni behöver inte ta moral-snacket.. Jag ogillar själv hela fusk-idén men detta är verkligen allvarligt och om ni visste bakgrunden skulle ni själva förstå varför jag gör detta.
Att träna är svårt. Provtestet på sidan betyder ingenting om din riktiga iq, dock så bör man lätt få högsta resultat för att ens gå till testet annars är det kört. Det enda du kan göra är att smygfilma det så han kan lära sig alla resultaten.
Citera
2015-01-03, 01:41
Bannlyst
Gjorde det för några månader sedan och fick 126 eller mer.

Vilket jag inte tror på alls. Det kändes lite väl enkelt och uppgjort. Det är nog inte så många som gärna snackar om att de fick ett högt värde på nättestet och bokade in sig på ett övervakat, för att sedan få veta att det inte var så strålande i alla fall...
Citera
2015-01-08, 20:46
Medlem
128 nyss på danska testet.
Citera
2015-01-09, 13:08
Hittar inte provtestet nu, men jag gjorde Mensa's riktiga test för några år sen o fick 129 på det. Fast då var jag rejält bakfull. Anmälde mig på fyllan typ kl. 03 på natten. Sen ringer de kl. 07 o undrar om jag kan komma.
Citera
2015-01-23, 10:35
Medlem
På tal om att känna sig intelligent.
Personligen har jag upplevt att dom som känner sig intelligenta oftast är motsatsen.
Som med kunnighet, ju mer man tror sig veta och förstå - desto mindre vet och förstår man.

Själv bara gjort webtestet och landade på 122.
Nog för att det känns weird då jag upplever mig ha ett IQ på typ 90.. då det verkar helt omöjligt för mig att fungera i nån normala sammanhang längre perioder.

Och glöm inte:
- “People who boast about their I.Q. are losers.” - Stephen Hawking.
Citera
2015-01-30, 23:46
Medlem
manfred85s avatar
Gjorde testet precis och fick över 126.

http://sv.tinypic.com/r/dwujc8/8
Senast redigerad av manfred85 2015-01-31 kl. 00:13.
Citera
2015-02-09, 01:22
Medlem
manfred85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfred85
Gjorde testet precis och fick över 126.

http://sv.tinypic.com/r/dwujc8/8

Gjorde Danmarks ,lite svårare iq test och fick 109.
Citera
2015-02-09, 03:17
Medlem
manfred85s avatar
Citat:
Gjorde Danmarks ,lite svårare iq test och fick 109.
samt Norge där jag åstadkom 115
Citera
2015-02-09, 07:45
Medlem
manfred85s avatar
Citat:
samt Norge där jag åstadkom 115

Och Finland som gav 101
Citera
2015-02-09, 13:12
Medlem